Karty graficzne

Battlefield 3, Crysis 3, Grid 2, Far Cry 3

Battlefield 3

Battlefield 3

BattleField 3 - DX11
1680x1050, Średnie detale, AA x4, AF x16

Asus HD 7750 1GB (820/1150) 36
29
Gainward GT 640 1GB (1046/1253) 27
21
Sapphire HD 7730 1GB GDDR5 (800/1125) 26
22
VTX3D HD 7730 2GB DDR3 (800/800) 18
15
Asus GT 630 2GB (902/900) 14
11
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Sapphire Radeon HD 7730 nie zdołał pokonać GeForce’a GT 640, różnice są odczuwalne. Widać też jak sporo lepszymi właściwościami cechuje się Radeon HD 7750, którego można mieć za niewielką dopłatą do GT 640 w wykonaniu firmy Gainward.

Crysis 3

Crysis 3 - DX11
1680x1050, Średnie detale, AF x16

Asus HD 7750 1GB (820/1150) 33
28
Sapphire HD 7730 1GB GDDR5 (800/1125) 24
20
Gainward GT 640 1GB (1046/1253) 24
19
VTX3D HD 7730 2GB DDR3 (800/800) 16
14
Asus GT 630 2GB (902/900) 12
10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Pora na „cięższy kaliber” – Crysis 3 w średnich detalach nadal wygląda świetnie. Szkoda, że nadal jest tak wymagający i praktycznie nawet w rozdzielczości 1680x1050 bez karty pokroju Radeon HD 7750 trudno się nam grało. Radeon HD 7730 z pamięcią GDDR5 osiąga porównywalne rezultaty z droższym akceleratorem Gainward GeForce GT 640.

Grid 2

Grid 2 - DX11
1680x1050, Średnie detale, MSAA x2, AF x16

Asus HD 7750 1GB (820/1150) 78
64
Gainward GT 640 1GB (1046/1253) 70
62
Sapphire HD 7730 1GB GDDR5 (800/1125) 60
52
VTX3D HD 7730 2GB DDR3 (800/800) 49
39
Asus GT 630 2GB (902/900) 43
36
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Średnie ustawienia, w tym wygładzanie krawędzi MSAA x2 nie sprawiło najmniejszych kłopotów tanim kartom graficznym. Nawet GeForce GT 630 dzielnie sobie radzi.

Far Cry 3

far cry 3

Far Cry 3 - DX11
1680x1050, Normalne detale, AF x16,

Asus HD 7750 1GB (820/1150) 38
35
Gainward GT 640 1GB (1046/1253) 33
29
Sapphire HD 7730 1GB GDDR5 (800/1125) 27
24
VTX3D HD 7730 2GB DDR3 (800/800) 23
16
Asus GT 630 2GB (902/900) 21
18
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Najlepszą płynność obrazu dawał nam Radeon HD 7750. Reszta kart graficznych – no, może za wyjątkiem GeForce GT 640, wymaga jeszcze większego obniżenia detali grafiki.