Karty graficzne

Platforma testowa, metodyka

 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i7 2600k @4,0 GHz

 Gigabyte P67A-UD

Płyta główna:
Gigabyte P67A-UD

 Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

 HP ZR30w

Monitor:
HP ZR30w

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64 bit
  • AMD Radeon 7750 – Catalyst 12.1 (932.2.0)
  • AMD Radeon 7770 – Catalyst 12.1 (932.2.0)
  • Asus Radeon 7750 – Catalyst 12.1 (932.2.0)
  • Asus Radeon 7770 TOP – Catalyst 12.1 (932.2.0)
  • Sapphire Radeon 7770 OC – Catalyst (932.2.0)
  • Sapphire Radeon 6870 Flex – Catalyst 12.1
  • Sapphire Radeon 6850 Toxic – Catalyst 12.1
  • Sapphire Radeon 6770 Flex – Catalyst 12.1
  • Asus GeForce GTX 560 TOP DCUII – ForceWare 285.62
  • GeForce GTX 550 Ti- ForceWare 285.62
  • GeForce GTS 450 - ForceWare 285.62
  • Fraps

Metodologia testowa

3DMark 11

  • Tryb: Performance, 1280x720

Podajemy wynik ogólny oraz GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego)

3DMark Vantage

  • Tryb: Performance, 1280x1024.

Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).

Heaven Benchmark 2.5

Tryby:

  • 1920x1080 Normal Tesselation
  • 1920x1080 Extreme Tesselation

Mierzymy średnią ilość wyświetlanych kl./s w dwóch ustawieniach stopnia teselacji.

Battlefield 3

Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1080 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksymalne. Środowisko testowe: DirectX 11.

Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie gry. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Crysis

Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1080

Detale jakości grafiki: Very High Detail. Środowisko testowe: DirectX 10.Testy wykonywaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia testującego. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Crysis 2

Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1080

Detale jakości grafiki: High. Dodatkowo ściągnięty pakiet tekstur o wyższej rozdzielczości. Patch 1.9. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany w nagranym demie w części miasta DownTown.

Deus Ex: Human Revolution

Tryby:

  • 1680x1050 FXAA Wysoki / AF x16
  • 1920x1080 FXAA Wysoki / AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Dirt 3

Tryby:

  • 1680x1050 AFx16
  • 1920x1080 AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranych odcinku trasy w Norwegii wraz z innymi autami.

Hard Reset

Tryby:

  • 1680x1050 AA x2 / AFx16
  • 1920x1080 AA x2 / AF x16

Detale grafiki: Ultra. Środowisko testowe: DirectX 9. Pomiar wykonywaliśmy w początkowej fazie gry, przechodząc z punktu A do punktu B. Pomiar wyświetlanych klatek odbywał się za pomocą programu Fraps.

Metro 2033

Tryby:

  • 1680x1050 AFx4
  • 1920x1080 AFx4

Detale jakości grafiki: Wysokie. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Shogun 2

Tryby:

  • 1680x1050 AF x16
  • 1920x1080 AF x16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Do mierzenia wydajności wykorzystaliśmy z przeznaczonego benchmarka.

STALKER – Zew Prypeci

Tryby:

  • 1280x1024 AFx16
  • 1920x1080 AFx16

Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.