Karty graficzne

Max Payne 3, Metro: Last Light, Tomb Raider

Max Payne 3

Max Payne 3

Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 92
74
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 90
73
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 86
69
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 85
56
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 83
60
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 83
60
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 82
54
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 78
48
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 75
53
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 73
51
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 73
47
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 61
37
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 61
37
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 56
41
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 90
73
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 86
70
AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 77
53
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 69
45
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 67
44
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 61
44
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 61
44
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 56
40
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 55
39
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 54
36
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 52
38
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 45
31
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 44
30
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W Max Payne 3 sytuacja była raczej do przewidzenia – Radeon R9 290 daleko za sobą pozostawił wszelkich rywali. Różnica są odczuwalne gołym okiem.

Metro: Last Light

Metro: Last Light

Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 65
56
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 63
54
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 61
52
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 52
45
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 50
44
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 48
41
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 48
41
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 40
35
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 40
35
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 37
32
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 33
28
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 21
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA X2, AF x16

Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 35
30
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 33
30
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 33
29
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 28
24
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 27
23
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 27
23
Nvidia GTX 680 2GB (1006/1502) 26
23
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 21
18
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 20
18
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 18
16
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W tej wymagającej grze, karty graficzne mają pełne ręce roboty. Na razie ciężko jest wyjść powyżej rozdzielczości 1920x1080, bo wydajność prędko spada i mamy zbyt niską animację obrazu. Zwłaszcza podczas walk z wrogiem. W naszym porównaniu Radeon R9 290 oferował wydajność nieco poniżej karty graficznej GeForce GTX 780.

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 85
78
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 75
65
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 70
65
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 64
60
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 61
56
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 53
46
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 53
45
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 53
44
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 51
43
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 44
40
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 39
34
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 38
33
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 34
30
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 24
18
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

AMD Radeon 7990 6GB (1000/1500) 57
45
GeForce GTX Titan 6GB (836/1502) 45
37
Radeon R9 290X 4GB (1000/1250) 44
41
Radeon R9 290 4GB (947/1250) 41
37
GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 36
34
Radeon HD 7970 GE 3GB (1000/1500) 30
26
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 30
26
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 30
23
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 27
24
GeForce GTX 680 2GB (1006/1502) 27
22
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 23
19
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 23
19
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 20
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Na koniec Tomb Raider, w którym nowość firmy AMD gwarantuje bardzo komfortową zabawę w podstawowej rozdzielczości 1920x1080. Po testach w wyższych ustawieniach można stwierdzić, że w wielu momentach również można się cieszyć odpowiednią płynnością obrazu, choć już częściej zdarzają się „trudne miejsca”, gdzie R9 290 zaczyna słabnąć. Konkurent ze stajni „zielonych” tym razem o kilka kroków wolniejszy.