• benchmark.pl
  • Gry
  • Riddick: Assault on Dark Athena. Jakość grafiki. Ustawienia. Testy wydajności. PC vs. PS3 i X360
Gry

Riddick: Assault on Dark Athena. Jakość grafiki. Ustawienia. Testy wydajności. PC vs. PS3 i X360

z dnia 29-05-2009
Redakcja  | Redaktor serwisu benchmark.pl
88 komentarzy Dyskutuj z nami

Assault on Dark Athena jest grą naprawdę udaną. W artykule przyglądamy się oprawie graficznej z roku 2004 i nowej z 2009. Porównujemy wersje PC, PS3 i Xbox 360. Sprawdzamy jak gra radzi sobie z różnym

Na wstępie warto wspomnieć o charakterystycznym, rozpoznawalnym aktorze. Vin Diesel, bohater serii filmów „Kroniki Riddicka”, czy „Za szybcy, za wściekli”. To właśnie on wciela się w głównego bohatera – tytułowego Riddicka.

„Assault on Dark Athena” daje do zrozumienia, że tym razem to my będziemy atakować, a sama akcja będzie dużo głośniejsza od poprzedniczki. Czy tak jest w praktyce?

Menu, interfejs

Na początek przechodzimy przez dość długi proces instalacji, natomiast po przejściu tego etapu grę trzeba aktywować przez Internet. Gracze nie posiadający Internetu, są niestety z góry pozbawieni możliwości gry.

Menu główne gry


Gdy obejrzymy reklamówki firm, naszym oczom ukarze się dobrze znane z „Ucieczki z Zatoki Rzeźnika” menu główne. Przyznam, że jego przeniesienie do sequelu jest bardzo dobrym pomysłem, gdyż jego wyglądowi i funkcjonalności nie można nic zarzucić. Działanie menu głównego prezentuje poniższy krótki klip:

…gdy ćwiczenie na drążku staje się monotonne


Interfejs gracza ogranicza się do kwadracików (ich liczba zależy od stopnia „naładowania” naszego zdrowia) w lewym, górnym rogu ekranu. Gdy przyjmujemy obrażenia, pierwszy z prawej strony kwadracik zaczyna migać w odcieniach czerwieni i stopniowo maleć. Gdy zniknie, proces zaczyna się od nowa – tym razem z kolejnym kwadracikiem. Nasze zdrówko możemy podładować używając tzw. NanoMED. Jej działanie prezentuje poniższy króciutki klip: