Ciekawostki

Nawigacja i zestaw głośnomówiący

przeczytasz w 1 min.

Zainstalowana fabrycznie mapa Europy z bazą punktów użyteczności publicznej jest dość szczegółowa, choć jak to zwykle bywa z fabrycznymi mapami w mniejszych miejscowościach próżno szukać lokalnych dróg. Pozostaje nadzieja, że wraz z kolejnymi aktualizacjami udostępnianymi przez producenta sytuacja ulegnie poprawie. Pliki do pobrania oraz instrukcja instalacji nowych map znajdują się na stronie www.navigation.com.

Skoda Superb II - aktualizacja nawigacji

Wprowadzanie danych adresowych jest bardzo wygodne, na pochwałę zasługuje automatyczne wyszarzenie znaków niepasujących do wpisywanej frazy. Pozytywnie zaskoczyła nas prostota wyszukiwania POI – wystarczy zacząć wpisywać nazwę szukanej kategorii, podkategorii lub konkretnego punktu, aby otrzymać propozycję najbliższej lokalizacji. Niema konieczności wcześniejszego filtrowania POI. Użytkownik może również zapisać własne, często wybierane punkty.

Skoda Superb II Combi - przód

Podczas wyznaczania trasy możemy określić jej parametry, takie jak unikanie autostrad czy dróg płatnych. Wskazówki dojazdu wyświetlane są na ekranie głównym oraz (w wersji uproszczonej) na wyświetlaczu między zegarami. Oprócz mapy prezentowana jest godzina dotarcia do celu oraz pozostały dystans. Użytkownik jest również głosowo informowany o odległości i typie kolejnego manewru. Mapa może być automatycznie obracana oraz przełączana w tryb dzienny lub nocny. Podróżując głównymi drogami w narożniku ekranu wyświetlany będzie znaczek informujący o obowiązującym ograniczeniu prędkości.

Zestaw głośnomówiący zintegrowany z samochodowym systemem audio to w przypadku tej klasy samochodów standard. Obsługa podobnie jak w przypadku pozostałych funkcji jest bardzo wygodna. Podczas nawiązywania połączenia możemy skorzystać z kontaktów zapisanych w pamięci smartfona, odpowiedzieć na nieodebrane połączenie, wpisać numer ręcznie lub skorzystać z głosowego wybierania. Na szczególną uwagę zasługuje ta ostatnia metoda, gdyż w najmniejszym stopniu rozprasza kierowcę.

Niestety mechanizm rozpoznawania mowy nie radzi sobie zbyt dobrze z polskimi nazwami, przez co zdecydowanie prościej podyktować numer, no ale czy jeszcze ktoś uczy się numerów na pamięć? Jakość połączeń jest na dobrym poziomie, nie musimy obawiać się efektu echa, mikrofon dobrze zbiera dźwięk nawet przy uchylonym oknie. Zarządzanie połączeniami może odbywać się bezpośrednio z kierownicy lub za pomocą ekranu dotykowego.

Skoda Superb II Combi - tył