Karty graficzne

Testy - API Overhead (DX11 i DX12)

3DMark API Overhead (DX11)
[DC/s] DirectX 11 Single Thread

GEFORCE GTX 970 2271539
GEFORCE GTX 1060 2269889
RADEON R9 390X 1288801
RADEON RX 480 1283220

3DMark API Overhead (DX11)
[DC/s] DirectX 11 Multi Thread

GEFORCE GTX 1060 2005508
GEFORCE GTX 970 2002563
RADEON R9 390X 1331658
RADEON RX 480 1306726

3DMark API Overhead (DX12)
[DC/s] Mantle (tylko karty Radeon)

RADEON R9 390X 19396795
RADEON RX 480 18851545

3DMark API Overhead (DX12)
[DC/s] DirectX 12

RADEON RX 480 20177684
RADEON R9 390X 19257920
GEFORCE GTX 1060  18732228
GEFORCE GTX 970  18253355

Zwracamy uwagę, że ten test nie podaje wyniku punktowego, ale sprawdza narzut na procesor przy użyciu różnych API poprzez liczbę tzw. draw calls na sekundę.

Przewaga kart GeForce przy użyciu DirectX 11 jest druzgocząca - niezależnie od tego, czy działają w trybie jednowątkowym (ST), czy wielowątkowym (MT). Jest to oczywiście spowodowane sterownikami z dobrą obsługą wielowątkowości. Przy użyciu DirectX 12 triumfuje nowy Radeon RX 480, a i starszy R9 390X. Karty GeForce wypadają widocznie gorzej, ale różnica nie jest tak powalająca jak w przypadku DX11.