Karty graficzne

benchmarki: Company of Hereos

W testach zastosowaliśmy trzy poziomy jakości obrazu - ustawienia efektów jak w tabeli poniżej:

ustawienia
jakość
niska
jakość
średnia
jakość
wysoka
jakość shaderów 
niskie
wysokie
wysokie
jakość modeli
niskie
wysokie
wysokie
Szczegółowość tekstur
średnie
średnie
wysokie
Cienie
wyłączone
średnie
wysokie
Odbicia
niskie
średnie
wysokie
Szczegółowość budynków 
niskie
wysokie
wysokie
Fizyka
średnie
średnie
wysokie
Jakość drzew
niskie
średnie
wysokie
Szczegółowość terenu
niskie
średnie
wysokie
Jakość efektów 
niskie
średnie
wysokie
Zagęszczenie efektów 
średnie
średnie
wysokie
Ślady na obiektach
wyłączone
wyłączone
włączone
Szczegółowość modeli
max
max
max

Opierając się na wbudowanym benchmarku i rozgrywce multiplayer na największej mapie, stwierdziliśmy że komfortową grę zapewni nam framerate powyżej 30 fps. CoH jest strategią, dlatego większe znacznie ma dla nas wysoka rozdzielczość, aniżeli efekty 3D - wszystkie testy przeprowadziliśmy w 1280x1024.

Przy jakości 'średniej' obrazu, dopiero GeForce 7300GT zapewni nam dobrą zabawę. W najniższych ustawieniach 3D potyczki można prowadzić także na karcie klasy GeForce 7300LE. Tu warto dodać, że ostatni patch do gry znacznie poprawił wydajność i jeśli dysponujecie słabszą grafiką, powinniście koniecznie zaaplikować sobie update.

Zobaczcie też, że osiągi kart GeForce 7300GS są na tyle słabe, że praktycznie nie ma już znaczenia, czy karta ma na sobie 128 czy 256MB. Przy niższej jakości obrazu ilość i jakość tekstur nie przekracza możliwości karty wyposażonej 'tylko' w 128MB.