Karty graficzne

Platforma testowa, metodologia

z dnia

 

 Intel Core i7 920 Procesor:
Intel Core i7 920 2,66 @3.5 GHz
 ASUS Rampage II Extreme Płyta główna:
ASUS Rampage II Extreme
 Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
 Noctua NH-D14 Chłodzenie:
Noctua NH-D14
 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12 Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12
Enermax Revolution 850 W Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W
NEC 2470WVX Monitor:
NEC 2470WVX
CoolerMaster 690 II Advanced Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64 bit
  • Asus Radeon 5870 Matrix – Catalyst 10.5 / 11.5
  • Asus GeForce GTX 470 – ForceWare 257.21 / 270.61

Metodologia testowa

3DMark 11
Tryb: Performance, 1280x720
Podajemy wynik ogólny oraz GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego)

3DMark Vantage
Tryb: Performance, 1280x1024.
Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).

Battlefield: Bad Company 2
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksymalne (HBAO Off). Środowisko testowe: DirectX 11.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie zimowych misji. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Call of Duty: Black Ops
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Wszystkie detale graficzne włączone. Wydajność mierzyliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. Ilość klatek liczył program Fraps.

Crysis
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Very High Detail. Środowisko testowe: DirectX 10.
Testy wykonywaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia testującego. Ilość klatek zliczał program Fraps.

CMR: Dirt 2
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranych odcinku trasy w Chorwacji.

Arcania: Gothic 4
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200

Detale jakości grafiki: Wysokie. Środowisko testowe: DirectX 10.
Wydajność badaliśmy w wiosce – przechodziliśmy z punktu A do punktu B.

Just Cause 2
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA włączone / AFx16
  • 1920x1200 AA włączone / AFx16

Detale jakości grafiki: maksymalne z wyjątkiem filtru bokeh i efektów graficznych renderowanych za pomocą technologii CUDA. Wydajność mierzyliśmy za pomocą wbudowanego testu – Miejska dżungla.

Mafia II
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA włączone / AFx16
  • 1920x1200 AA włączone / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksimum oprócz wyłączonego PhysX. Wykorzystaliśmy wbudowany benchmark. Średnią i minimalną ilość kl./s zliczał Fraps.

Need For Speed: Hot Pursuit 2
Tryby:

  • 1680x1050 AFx16
  • 1920x1200 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Test polegał na przejechaniu autem z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Metro 2033
Tryby:

  • 1680x1050 AFx4 – DirectX 9
  • 1920x1200 AFx4 – DirectX 9
  • 1680x1050 AFx4 – DirectX 11
  • 1920x1200 AFx4 – DirectX 11

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

STALKER – Zew Prypeci
Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200
  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.