Laptopy

Serwis notebooków: final test, logistyka, magazyn

 

Final Test

Aby ostatecznie stwierdzić poprawność naprawy niezbędne są szczegółowe testy przeprowadzone przez osoby niezależne – takie, które nie widziały, co wymieniał serwisant. Na tym stanowisku oprócz sprawdzenia, czy wymieniony element działa właściwie, poddawane są testom również inne elementy komputera – pamięć RAM, karta graficzna, karta dźwiękowa czy CPU. Nie zapomniano także o najważniejszym elemencie przenośnego sprzętu – o baterii. Gdy w czasie procedury Final Test okazuje się, że wystąpił problem niezwiązany ze zgłoszeniem klienta, komputer wraca na serwis celem jego usunięcia. Wszystko oczywiście trafia do systemu.


Tak, ty już wracasz do domu!


Zestaw oprogramowania testowego.

Spedycja

Gdy sprzęt jest już wyleczony, trafia do działu logistyki. Tutaj wydrukowany zostaje list przewozowy (firma kurierska, z której korzysta serwis Asus także opracowała ciekawy system, dzięki któremu na miejscu można uporać się z całą procedurą wysyłki paczki), oraz sprawdzona kompletność dokumentacji. Informacja w postaci wydrukowanego raportu z naprawy zostaje umieszczona między matrycą a klawiaturą notebooka, by użytkownik od razu wiedział, co się działo z jego sprzętem. Kartonik wraz z zawartością trafia z powrotem windą do magazynu.

Magazyn po raz drugi

Pracownicy magazynu wyszukują sprzęt w systemie poprzez numer RMA i dodają wpis o gotowości wysłania sprzętu do klienta. Gdy opakowanie, w którym otrzymano sprzęt jest uszkodzone i zużyte, pakowany jest on w specjalny karton, zaprojektowany do tego celu. Kartony, podobnie, jak części zamienne, są dostarczane przez centralę Asus. Zdarzało się, że notebook przyjeżdżał do serwisu zapakowany w karton, w którym roiło się od papierków po batonikach, opakowaniach po kefirach, itd. Serwisanci naprawdę już dużo widzieli. ;-)