Komputery

Intel Power Gamer

przeczytasz w 1 min.

 

procesorIntel Pentium 4 3.0 - 3.2E HT (Prescott)
Socket 775, FSB 800 MHz, 1 MB cache L2
coolerGigabyte Rocket, Pentagram Freezone QVC-120 Cu+,
płyta główna Socket 775, chipset Intel 915P + ICH6R
4 x Serial ATA, PCIE Gigabit Ethernet, PCI-Express x16
pamięć RAM Dual 2 x 512 MB DDR2 533 MHz, CL 4-12-4-4
Kingston, GeIL
karta graficzna GeForce 6600 GT 128 MB PCI-Express x16
500/1000 MHz
karta muzyczna Creative Sound Blaster Audigy 2 Player
dysk twardy Serial ATA 80 GB NCQ
obudowa według upodobań, bez zasilacza 
zasilacz ~ 400 W
Chieftec (HPC-420-302-DF) 420W
Topower 400W PFC
Tagan 380W PFC (najcichszy)
  

razem
~3900 zł

Procesor o tej mocy z całą pewnością wystarczy do końca tego roku, a i w 2006 nie powinno być jeszcze powodów do zmian. W końcu to GPU karty graficznej przejmuje teraz większość obliczeń związanych z renderowaniem w grach 3D. W stosunku do "Zestawu dla Gracza 2003", moc procesora zwiększyła się zaledwie o 600 MHz. Dwukrotnie natomiast wzrosły wymagania na pamięć RAM. "Poważny" zestaw dla Gracza powinien być już bezwzględnie wyposażony w 1 GB pamięci (dwie kości po 512MB pracujące w trybie Dual Channel).
Ośmiopotokowa karta graficzna w pełni zgodna z najnowszym DirectX 9c. Wysokie częstotliwości taktowania GPU i GDDR3, szyna PCI-Express x16, nowoczesny silnik graficzny PixelShader 3.0 i VertexShader 3.0. Ta karta w zupełności wystarczy dla wszystkich zapowiadanych w 2005 gier. W rozdzielczości 1280x1024 przy maksymalnych efektach 3D, w grze Doom3 będziemy mieć średnio 50 fps. W Half Life2 spokojnie można włączyć AAx4 i ANIZOx4.

Za rok/półtora, jeśli zajdzie taka potrzeba, zestaw będziemy mogli bez problemu unowocześnić o mocniejszy CPU, więcej pamięci lub nowszą kartę graficzną.

średnia ilość FPS według timedemo demo1: 50+ fps
logi według programu FRAPS : średnia: 52 - Minimum: 26 - Maximum: 131


średnia klatek z kolejnych sekund timedemo