Procesory

Gry - DiRT: Rally, Prey i For Honor

przeczytasz w 3 min.

Testy przeprowadziliśmy na następujących platformach:

  • zintegrowane układy graficzne UHD 630 (Core i5 8600K z pamięciami DDR4 3000 MHz), HD 630 (Core i3 7100 z pamięciami DDR4 2400 i 3000 MHz), Radeon R7 (A10-7870K z pamięciami DDR3 1866 MHz i 2400 MHz) oraz Radeon R7 po raz drugi (A12-9800E z pamięciami DDR4 2400 MHz)
  • zewnętrzne karty graficzne - sprawdziliśmy dwie tanie karty graficzne, a konkretnie Sapphire Pulse RX 550 i RX 560 (obie w wersjach 2 GB) z procesorem Pentium G4560

Dirt Rally – 1920 x 1080, low, AA off
[klatki na sekundę] benchmark

Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB 141
95
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB 125
89
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz 51
42
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz 45
37
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz 40
32
Core i5 8600K (95W) + DDR4 3000 MHz 40
32
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz 38
30
Core i3 7100 (51W) + DDR4 2400 MHz 36
28

Core i5 8600K pod względem wydajności zintegrowanej grafiki dobija do A12-9800E, ale pamiętajmy, że jest od niego znacznie droższy oraz charakteryzuje się o wiele wydajniejszymi rdzeniami procesora. Gdy tylko w naszych rękach znajdzie się sprawny model Core i3 Coffee Lake natychmiast uzupełnimy wyniki.

Prey – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę]

Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB 89
72
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB 58
51
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz 26
21
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz 22
18
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz 22
18
Core i5 8600K (95W) + DDR4 3000 MHz 20
16
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz 17
14

Żadna zintegrowana grafika nie umożliwia płynnej rozgrywki w Prey w rozdzielczości FHD. Możliwości UHD 630 są zgodne z oczekiwaniami.

For Honor – 1920 x 1080, low
[klatki na sekundę] benchmark

Pentium G4560 + Radeon RX 560 2 GB 89
68
Pentium G4560 + Radeon RX 550 2 GB 59
46
A10-7870K (95W) + DDR3 2400 MHz 26
20
A12-9800E (35W) + DDR4 2400 MHz 24
18
A10-7870K (95W) + DDR3 1866 MHz 23
18
Core i5 8600K (95W) + DDR4 3000 MHz 17
13
Core i3 7100 (51W) + DDR4 3000 MHz 15
12

Mamy tu bardzo podobną sytuację jak w Prey - nie ma mowy o płynnej rozgrywce.


Mniej wymagające gry jak CS:GO po prostu śmigają