• benchmark.pl
  • Gry
  • „Kogo obchodzą liczby, gdy gra wygląda świetnie?” - tak, zgadliście, to Ubisoft
Gry

„Kogo obchodzą liczby, gdy gra wygląda świetnie?” - tak, zgadliście, to Ubisoft

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2014-10-09

Twórcy tłumaczą dlaczego Assassin's Creed: Unity będzie działać tylko w 30 klatkach na sekundę. I nie jest to coś, co większość chciałaby usłyszeć.

AC: Unity rewolucja

Gdy przed dwoma dniami firma Ubisoft poinformowała, że gra Assassin’s Creed: Unity ruszy na nowych konsolach w rozdzielczości 900p i z szybkością 30 klatek na sekundę – wielu ludzi było niezadowolonych. Francuski producent zdążył na różne sposoby zdementować i potwierdzić tę informację, aż wreszcie zajął oficjalne stanowisko. Informacja sprzed dwóch dni została potwierdzona. Dlaczego więc tylko 30fps? – …A po co komu więcej?

Wygląda na to, że celem ekipy z Ubisoftu jest przekonanie graczy, iż „mniej” może znaczyć „lepiej”. Rzeczywiście Francuzi zajęli stanowisko, zgodnie z którym 60 klatek na sekundę zepsułoby najnowszą część Assassin’s Creed. – „30fps było naszym celem – to jest bardziej kinowe. 60fps jest dobre dla strzelanki, ale nie dla przygodówki. Ludzie będą zadowoleni”.

Nicolas Guérin, jeden z projektantów Assassin’s Creed: Unity przyznał, że decyzja była całkowicie naturalna. – „Od dłuższego czasu naciskaliśmy na 60fps. Nie sądzę jednak by było to dobre rozwiązanie, ponieważ całość wygląda wtedy bardzo nierealistycznie. To trochę jak ekranizacja Hobbita – to wyglądało naprawdę dziwnie”.

Według Ubisoftu, obniżenie płynności animacji pozwoliło też na wyciśnięcie maksimum z grafiki. – „To taka sama sytuacja jak wtedy, gdy ludzie pytają o rozdzielczość. Czy naprawdę najbardziej zależy wam na liczbie pikseli? Kogo obchodzą liczby, gdy gra wygląda świetnie?” – pyta Nicolas Guérin.

I co o tym sądzicie? Kupujecie tłumaczenia Ubisoftu? 

Tak czy inaczej, premiera gry Assassin’s Creed: Unity planowana jest na 13 listopada bieżącego roku. Platformami docelowymi – poza Xbox One i PlayStation 4 – są komputery osobiste.

Źródło: TechRadar

marketplace

Komentarze

69
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Może niech zablokują na 24fps będzie jeszcze bardziej kinowo.
    Zaloguj się
    41
  • avatar
    Jestem ZA! Wróćmy jeszcze do głębi kolorów 16bitowej:D Po co komu 32 skoro gra przy 16 może wyglądać świetnie i można z niej jeszcze więcej wyciągnąć:D
  • avatar
    http://30vs60.com/
    I wszystko jasne.
    Ale Hamburgery i tak się na to złapią.
    Zaloguj się
    33
  • avatar
    Gry wygladajace nierealistycznie w 60 fps... hahahaha nie dziwie, sie ze akurat z ubisoftu to powiedzieli.
    Widzialem hobbita w 48 klatkach, jak dla mnie wygladal wlasnie zbyt realistycznie - magia kina uciekala, ale w grach?
    W grach powinno uczucie gry byc jak najbardziej realistyczne, jak najmniejsze opoznienia, jak najwieksza plynnosc, a 30 klatek to dupa, a nie plynnosc.
    Zaloguj się
    28
  • avatar
    ac IV wygladał jak gówno w 30fps....
  • avatar
    Nie wiem jak w grach można powiedzieć że 60 fpsów to za dużo...Może niech zaniżą do 24 klatek by zachować "filmowość"
  • avatar
    ,, Od dłuższego czasu naciskaliśmy na 60fps ,, ta , szczególnie to widać na przykładzie ac3 , jeszcze ten kit z pseudo kinowością , nie umieją robić porządnie gier i tyle , ale wgle cały ten artykuł pokazuje że ,, winny się tłumaczy ,,
  • avatar
    „Od dłuższego czasu naciskaliśmy na 60fps. Nie sądzę jednak by było to dobre rozwiązanie, ponieważ całość wygląda wtedy bardzo nierealistycznie."
    Ja proponuje pracownikom Ubisoftu dać trochę urlopu, żeby wyszli z budynków i popatrzyli na otaczający ich świat skoro płynny obraz jest dla nich nierealistyczny. Dawno większych głupot nie przeczytałem i jestem w szoku, że pisze to sam Ubisoft o.O.
  • avatar
    Jedyną grą, którą zrobił Ubi i jej nie spierdzielił to Titanfall......ale zaraz.......Titanfall-a nie zrobiło Ubi XD
  • avatar
    Jakoś trzeba tłumaczyć shit obecnej generacji konsol, kasiorę pewnie za to dostali. Co mają powiedzieć? Sorry ale obecne konsole (zwłaszcza od MS) to złom i więcej niż 30 nie wyciśniemy?
    Teoria spiskowa (z przymrużeniem oka) - MS zapłacił im żeby na PS4 też było 30 zablokowane, bo spokojnie 60 by poszło.
    Zaloguj się
  • avatar
    Hahaha a gdzie ten nowy innowacyjny super zoptymalizowany silnik do Unity ? Oczywiście Ubisoft kłamał. Nic nowego chłopaki po Watch Dogs się rozbrykali i będzie coraz gorzej. Ogólnie Ubisoft ocenie na 1+/10. Ten + za to że są zabawni :)
  • avatar
    A zapomniałem dodać niech zrobią gry czarno białe, będzie jeszcze lepsze poczucie filmowości. Widzisz i nie grzmisz.
  • avatar
    Akurat jestem osoba ktora nie wzmaga yawsye 60fps, bo fakt niekore gry nie wymagaja 60fps, ale pierdolenie w stylu "chcielismy uzyskac kinowy klimat" to az mnie bawi.

    Co prawda i tak w TV mam Imotion ktory robi te 60fps i jak podlaczy sie konsole a gra ma zblokowany do 30fps (stałych 30fps) to nie ma smuzenia a resposnywnosc az tak po dupie nie dostaje w wiekszosci gier, ale to nie oznacza ze nagle wylacze ten ficzer by cieszyc sie "kinowym rozmachem gry".

    powiedzmy szczerze - ubisoft nie potrafi poradzic sobie z optymalizacja gier, i to nie tylko na konsolach, ale i na PC.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ludzie jak gra jest wciągająca to czy jest ona w 60 czy 30 klatkach ma małe znaczenie.... Pamiętam jak się zagrywałem wolfsteina nie miało znaczenia że widać było kwadraty ... gra nie dawała spokoju .....
    Zaloguj się
  • avatar
    UBI chce jak najwiecej i najszybciej zarobic, proste.


    Powie wszystko tylko, aby w jakis sposob oswiadczyc tepym graczom ten czy inny ewenement, a tepota to lyka jak pelikany.


    Chodzi tylko o to, aby Wam wcisnac produkt ktory kosztowal jak najmniej i jak najwiekszy zysk osiagnac.


    Ekscytujecie sie tym jakby powiedzieli Wam ze bedziecie pracowac do 70 ;)
  • avatar
    jestem za ubisoftem. gry kiedyś świetnie wyglądały przy 15fps, w rozdziałce 320x200 na monitorach 14 cali CRT. To powinien być świadomy standard dla wszystkich twórców gier .......... uuuaaahahahahaha :)
  • avatar
    Brawo ubisoft :D jeszcze załóżcie blokade fps na PC do 30 klatek i blokade rozdziałki do 900p, bo to bardziej filmowe jak gra chodzi poklatkowo, ale filmowo w sensie jakiegoś dvd ripa z torrenta :D
  • avatar
    Wiecie co należy zrobić, żeby Ubisoft wreszcie wziął się w garść? Proste nie kupować, ale zawsze znajdą się tacy co kupią i z 5 nawet, bo zapomną loginów do konta uplay...
  • avatar
    Mamo mamo masochiści :D Ale dlaczego to każą znosić innym ? :C
  • avatar
    Nie rozumiem tej ekscytacji 60 fpsami. Wygląda to niesamowicie nienaturalnie. Sam specjalnie ograniczam wszystkie gry do 30 fpsów bo więcej naprawdę nie potrzeba.
    Zaloguj się
    -7
  • avatar
    sądzę, że jak sobie pościelą tak się wyśpią. Fani kupią, ciekawscy ukradną inni jak Ja przejdą obojętnie i nie zmarnują transferu na gierkę.
  • avatar
    ogolnie zgodzilbym sie gdyby zaznaczyli ze chodzi o minimalna ilosc klatek a nie srednia, jezeli gra w zadnym momencie nie spadalaby ponizej 30 fpsow to nie bylby nawet zly wynik
  • avatar
    Jedyna gra przychodząca mi na myśl która faktycznie imo wyglądała lepiej w 30 niż w 60 to TLoU, ale ta gra jest w zasadzie jak świetny film, pewnie przez to.
  • avatar
    Spoko Będzie 30fps, niech tylko wydadzą świetnie wyglądającą grę bo jeszcze im się nie udało.
  • avatar
    Ubi samo sobie dołki kopie. A gracze tylko zsypią na nich ziemię.
  • avatar
    Mam nadzieję, że na PC będzie 60 klatek. Ubisoft obiecywało wreszcie porządnie zabrać się za gry na PC zaczynając od AC: Unity. Zobaczymy czy coś się zmieni, choć ciężko mi w to wierzyć.
    Zaloguj się
  • avatar
    Rozpieszczone bachory:) Pamiętam jak w undergrundzie 2 na poczciwej GF FX5200 przy starcie wszystkich samochodów miałem taką zacinkę, że nie wiem czy bylo 5 klatek na sekundę. Ale co mnie to obchodzi, jak fun z gry był zaj****;D
  • avatar
    Ludzie sobie tutaj dyskutują i się mądrzą, a każdy kto kiedyś grał klanówki w jakąś strzelankę to wie czym jest dobry framerate i najważniejsze - brak jego spadków.
    Każdy gówniarz, który grał w csa czy quakea wie, że nie ma czegoś takiego jak "płynne 30 fps" w grach. 30 fps znaczy, że komp nie ciągnie takiej gry i będziemy mieli 50% czasu 30 pfs i przy każdej zmianie położenia i ilości elementów na ekranie będzie wszystko siadać do 15 fps i mniej. 60 fps w grach sugerowany to wynik, który wypracowano na podstawie wielu obserwacji i doświadczenia płynącego z komfortu grania, dodatkowo bodziec by gry udoskonalać. Samo stwierdzenie, że "gra będzie działać z 30 fps" to nierealna bujda! Deklaracja "gra będzie miała MINIMUM 30fps" to już jest realna deklaracja.
    Ta słowna manipulacja, jak i kolejne, które m.in. Ubisoft próbuje nam wmówić ostatnio to tylko przykład jak jesteśmy maglowani tylko aby produkt się sprzedał.
    Podsumowując - dzieciak w 2000 roku grając klanówkę w quakea wiedział więcej o technikaliach związanych z płynną grą niż dzisiejsi "spece" z 4-ma konsolami i stosem gier.