Karty graficzne

Battlefield V dostał wsparcie ray-tracingu (sprawdzamy różnice w wydajności) [AKT.]

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2018-11-15

Battlefield V po dzisiejszych aktualizacjach (włączając w to aktualizacje Windows i sterowników) otrzymał w końcu wsparcie ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Jakich różnic można się spodziewać?

Aktualizacja 15.11.2018

W związku z pierwszymi testami wydajności DXR w Battlefield V NVIDIA opublikowała oświadczenie, które generalnie uspokaja nieco nastroje i pozwala z większym optymizem spojrzeć na przyszłość ray-tracingu w grach. Z pewnością pierwsze wejście ray-tracingu na rynek nie było tak dobrze przygotowane jak chcieliby tego "Zieloni", ale trwają prace nad poprawą sytuacji.

  • W przypadku aktualnej wersji NVIDIA sugeruje ustawienie opcji „DXR Raytraced Reflections Quality” na „Low”, ponieważ inne ustawienia mogą powodować problemy, o których można przeczytać na forum EA (szczególnie dotyczy to ustawienia „Medium”). Odpowiednia łatka jest już przygotowywana.
  • Aktualnie NVIDIA nie rekomenduje przeprowadzanie testów na mapach, na których występują duże ilości liści („Liberte” oraz „Tirailleur”), ponieważ są tam obserwowane duże spadki wydajności po włączeniu DXR, co nie powinno mieć miejsca. Przyczyna jest aktualnie badana.
  • NVIDIA sugeruje wyłączenie w grze poniższych opcji gdy włączony jest tryb DXR, co ma pozytywnie wpłynąć na jakość wyświetlanej grafiki: Chromatic Aberration, Film Grain, Vignette, Lens Distortion.

News z 14.11.2018

Stało się! Battlefield V został pierwszą grą ze wsparciem ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Oczywiście opcja ta jest dostępna wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych NVIDIA Turing. Testy najnowszych kart GeForce RTX możecie oczywiście znaleźć na naszych łamach.

Wkrótce na benchmark.pl pojawi się recenzja w której dokładnie i dogłębnie zbadamy wpływ ray-tracingu na wydajność w Battlefield V oraz czy ta technologia ma znaczący wpływ na jakość wyświetlanej grafiki.

Aby zaostrzyć wam apetety dziś prezentujemy szybkie porównanie w formie wideo. Sprawdzamy z jaką szybkością działa gra z włączoną technologią DXR i wyłączoną. Battlefield V został uruchomiony w rozdzielczości 2560 x 1440 i ustawieniach Ultra. Wykorzystaliśmy API DirectX 12, które to po dzisiejszych poprawkach w końcu działa poprawnie (a przynajmnie wszystko na to wskazuje - zniknęły mikroprzycięcia).

W platformie testowej znajdowała się karta NVIDIA GeForce RTX 2080 (bez Ti) Founders Edition. Wspierał ją procesor AMD Ryzen Threadripper 1950X z czterokanałowym RAM 2933 MHz.

Niestety, jak widać spadek wydajności jest bardzo znaczący. Wkrótce przedstawimy wam więcej testów i porównań!

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

68
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jakos nie widze roznicy albo jestem slepy..
    Zaloguj się
    26
  • avatar
    Chyba największy fail nvidi te karty z serii 20xx
  • avatar
    Wyraźny spadek klatek to mało powiedziane. Ale na tym materiale nic nie widać w kwestii różnic graficznych. Jak się chce RT zaprezentować to trzeba by wrzucić misję w mieście - auta, szyby sklepowe itd. Tam też pewnie spadek wydajności będzie jeszcze większy.
  • avatar
    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/4.html

    Na low wydajność nawet w 1440p jest dobra (71fps), ale widać jednak widoczną różnicę w jakości tak samych odbić jak i ilości powierzchni, które odbijają światło.

    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/images/comparison1-low.jpg
    https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_RTX_DXR_Raytracing/images/comparison1-ultra.jpg

    Nie wygląda to zbyt zachęcająco, w dodatku karty RTX padają jak muchy. Gościowi z poniższego linku karta spłonęła.

    https://hardforum.com/threads/evga-2080-ti-xc-burst-into-flame.1971627/
    Zaloguj się
  • avatar
    Co za bubel! Zero roznicy za 2/3 plynnosci. Gunwo jakich malo.
  • avatar
    listopad 2021 rok, reklama Nvidii:

    kup RTX3080Ti za jedyne 9999 zł!!! z RayTracing 2.0,

    w końcu płynne 60fps w 4K, Kup teraz!
  • avatar
    Nawet jak RayTracing to G w tej chwili to jednak nie da się powiedzieć, że RTX 2080 Ti (i w zasadzie tylko on) nie ma mocy.

    Po za tym te newsy potwierdzają moją myśl iż kupowanie takich nowinek jest głupotą. No i masowe awarie i samo-zapłony. Osobiście współczuję tym niecierpliwym co musieli sprzedać wszystko tylko by dobyć tę kartę.

    Nowa, niesprawdzona, nie obsługiwana przez żadną grę z niewiadomą przyszłością technologia w którą pakuje się kasę za roczne oszczędności.

    Przynajmniej ma się 60+ FPSów w UHD. Zawsze to plus o którym mimo wszystko nie powinno się zapominać.
  • avatar
    Ot ciekawostka, zaimplementowane aby sobie pooglądać, grać z tymi ustawieniami się raczej nie da, chyba że ktoś singla zmęczy w 30fps zablokowanych, tak jak ludzie piszą - będzie to spoko za 3 - 4 lata, ale to też nie znaczy że ta technologia ssie, dopiero przeciera szlaki, tak jak ze wszystkim było, kto pamięta pierwsze gry z DX 10 i wolumetrycznymi promieniami albo wygładzaniem alfa, - typu stalker clear sky, jak się grało w DX9 to typowe karty ciągnęły grę w 60 fps, jak się pełne DX10 odpaliło + AA to chyba dopiero na HD 7870 dało się jakoś sensownie pograć - 4 lata później, po pierwsze teraz dopiero programiści uczą się to implementować i optymalizować, po drugie hardware dla typowego nosacza jeszcze nie jest gotowe by to obsłużyć komfortowo
    Zaloguj się
  • avatar
    Szczerze mówiąc spodziewałem się więcej, jedyne co jestem w stanie zauważyć to to że z RTX broń się bardziej błyszczy. Jest to pierwsza iteracja i to zrobiona na szybko byle by była na premierę więc nie ma co osądzać całej technologii. Bez wątpienia taka technologia potrzebuje czasu i środków na wdrożenie.
    Według mnie wszystko zależy od przyszłej generacji konsol. Jeżeli one będą miały GPU ogarniające RTX to ta technologia się rozwinie, zostanie zoptymalizowana i będzie powszechnie używana.
    Ogólnie mimo że w tej chwili jedyne co zauważalnego
    nam przynosi to 3-krotny spadek FPSu to uważam że w ciągu najbliższych kilku lat to w grach które od podstaw będą wspierały RTX zauważymy największy skok jakościowy. Szczególnie jeżeli będą to gry których akcja dzieje się w miastach i pomieszczeniach, gdzie jest dużo płaszczyzn od których odbija się światło. Ogólnie dobrym tytułem w którym RTX mógłby pozamiatać byłby Cyberpunk, no ale pożyjemy zobaczymy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja pierdziele, współczuje tym co kupili RTX, bo wydać tyle kasy na efekt którego grając prawie nie widać, a granie w 20fps, łooooo :D to już wole grać na PS4 w 30fps :D:D:D
    Zaloguj się
  • avatar
    to RTX 2070 przy takich ustawieniach ile by wyciągnął 15-20 fps...
  • avatar
    Trzeba też dodać, że jedyne efekty w tej grze robione z wykorzystaniem technologii RTX to odbicia. Nie ma AO i cieni. Gdyby były to wydajność pewnie na poziomie slajdów?
  • avatar
    Z tym RTX'em to podobna historia jak z Diablo Immortal. Wydali cos czego nikt nie chce i nie potrzebuje a potem sie dziwia.
  • avatar
    Z tym DXR będzie jak z Vulkanem - głośno ale bez wsparcia i bez sensu;
  • avatar
    Za wolno, za drogo, za mało różnic. Będzie porażka większa niż Nvidia PhysX.
  • avatar
    Ktoś zauważył jakąś różnicę :) ?
  • avatar
    dobrze że nie kupiłem RTX
  • avatar
    Skoro sa oddzielne uklady do liczenia RT ktore licza tylko to to nie ma mowy o spadkach FPS, sama wydajnosc RT moze kulec ale fpsy nie chyba ze nvidia zrzucila to rzeczywiscie na rdzenie cuda
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Aż poleciałem zobaczyć co mój RTX na to co piszecie...
    Ufff, nadal mogę grać we wszystkie gry, te bez wsparcia RT też, nadal zapierd... wydajnościowo i jakościowo, wszystko śmiga płynnie - dziwne nie? A jak mi się zamarzy pooglądanie nowych technologi to robię suwakiem ON - bo mam taką możliwość, w innych czipsetach tego nie ma, wiec WTF?
    Nie czuje się tez wydymany na kasę, nie musiałem nic sprzedawać, po prostu kliknąłem kupuj i to wszystko, naprawdę to jest proste.
    Swoją drogą, w tego typu dyskusjach widać jak bardzo niektórych ból dupy uwiera w temacie RTX.
    Ryczą przeważnie najwięcej Ci, którzy nie maja i mieć nie będą, bo to za wysokie progi, wiec wylewają żale w necie. Gdyby jednak jakimś cudem owy obiekt szydzenia posiedli to zgoła odmienne zdanie prezentować by zaczęli, jestem o tym przekonany.
    Jeśli nawet jak wróżycie się coś z RTX stanie, spłonie, pamięci zaszwankują to najzwyczajniej w świecie obowiązuje 3 letnia gwarancja więc problem to żaden. Jak za te 3 lata gwarancja się skończy to się wymieni na nową.
    I zamiast użalać się na forum na sytuację, czy obrzucać błotem Nvidie, robię to do czego ta karta została zrobiona, po prostu jej używam :)
  • avatar
    Ta gra już wygląda dwa razy lepiej w wersji na PC niż na konsole, a z RTXem to już nawet nie ma co porównywać.
    Zaloguj się
    -9
  • avatar
    hahahahah 22 FPS-y
  • avatar
    Kogoś nieźle wydymali na kasę.Ale to ich wina że kupują kota w worku.
  • avatar
    woah, nie sadzilem, ze az tak duzy spadek bedzie - myslalem i stawialem na liczbe klatek/s w granicach 40-50 - a tu widze na ostro. W grze o duzej dynamice jaka jest BFV srednio wogole widze sens uzycia. Do generowania swietnych filmikow itp rzeczy aby przyciagnac uwage widza, owszem - bo wyglada to b.dobrze. Ale to tylko tyle i chyba na ta chwile az tyle.
  • avatar
    Tak z ciekawości, można ozywać RTX w SLI? Może dwie 2080Ti dały by radę wyciągnąć jakieś sensowne fps-y.
    Zaloguj się
  • avatar
    Moim zdaniem ten Raytracing w Battlefield to gwóźdź do trumny Nvidii z tą technologią. W demkach może to ładnie wygląda, ale w grach takich jak bf liczy się prędkość i zdrowo myślący gracz multiplayer nie dociąży swojej karty 3 krotnym spadkiem wydajności by mieć ładniejsze odbicia światła.... Liczy się tylko FPS i nic więcej
    Zaloguj się