• benchmark.pl
  • Gry
  • Zaskakująco wysokie wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts - aktualizacja
Gry

Zaskakująco wysokie wymagania sprzętowe gry Call of Duty: Ghosts - aktualizacja

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2013-10-09

Wprawdzie zarówno producent, jak i wydawca nie zabrali jeszcze głosu w sprawie wymagań sprzętowych gry, ale wyręczyć postanowiła ich NVIDIA.

Call of Duty: Ghosts gra wymagania sprzętowe

Gracze korzystający z PC mogli przyzwyczaić się już do tego, że kolejne odsłony Call of Duty nie wymagają od ich maszyn szczególnie dużych mocy. Na wszystkich, którzy liczyli, że w przypadku tegorocznej części Ghosts będzie tak samo czeka bardzo duża niespodzianka.

Wprawdzie zarówno producent, jak i wydawca nie zabrali jeszcze głosu w sprawie wymagań sprzętowych gry, ale wyręczyć postanowiła ich NVIDIA. Na jej stronie internetowej znalazł się wpis, z którego możemy dowiedzieć się tego, jakiej maszyny potrzeba będzie do zabawy z "duchami".

I tutaj zaczyna się robić ciekawie. Po pierwsze gra ruszy jedynie na 64-bitowych systemach Windows 7 i Windows 8. Powoli zaczyna być to standardem w przypadku najnowszych i największych produkcji, ale nie można zapominać, że część graczy korzysta jeszcze z platform 32-bitowych. Nawet tę pierwszą grupę nieco zaskoczyć może jednak wymagana ilość pamięci RAM - aż 6 GB.

Warto będzie też zrobić trochę miejsca na dysku twardym. Jeśli informacje zostaną potwierdzone, to Call of Duty: Ghosts będzie zaliczać się pod względem rozmiarów do absolutnych rekordzistów, ponieważ potrzebować ma aż 50 GB przestrzeni.

Minimalne wymagania sprzętowe Call of Duty: Ghosts:

  • system operacyjny: Windows 7 64-bit / Windows 8 64-bit
  • procesor: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz / AMD Phenom X3 8750 2,4 GHz lub lepszy
  • pamięć RAM: 6 GB
  • wolne miejsce na dysku twardym: 50 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 lub lepsza

Rekomendowane wymagania sprzętowe Call of Duty: Ghosts:

  • karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 780

Przypominamy, że premiera gry na PC odbędzie się już 5 listopada. Wtedy też pojawią się wersje na PlayStation 3, Xbox 360 i Wii U. W listopadzie natomiast gra zadebiutuje na Xbox One i PlayStation 4.

AKTUALIZACJA - 09.10.2013, 11:49

Activision zabrało głos w sprawie przedstawionych wyżej wymagań. Zdaniem wydawcy gry są one nieoficjalne, a na te ostateczne musimy jeszcze chwilę poczekać. Podobnie postąpił nie tak dawno jednak również Ubisoft w przypadku Watch Dogs, który w identycznej sytuacji zapewniał, że oficjalne wymagania jego gry będą niższe, a ostatecznie okazały się niemal takie same. Nie można wykluczyć, że i tutaj będzie podobnie.

Źródło: vr-zone, geforce

marketplace

Komentarze

117
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    50GB? poje6@l0 ich czy co?
    Zaloguj się
    22
  • avatar
    Wymagane procesory nie zmieniają sie od pierwszego Black Ops ale z grafiką, ramem i miejscem na dysku to poszli po bandzie.

    Nie wiem czy zauważyliście ale gry które wychodzą z programu NV wygladaja gorzej niż te z programu AMD a wymagania maja kosmiczne.

    Żenua Nvidia...
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Naprawdę nie rozumiem z czego taki szum. Jak gra wymaga 6-8 GB Ramu to wszyscy panikują. Do diaska, mój 5 letni komputer na Q6600 ma 16 GB Ramu, przecież ram jest tani jak barszcz, pdoobnie przestrzeń dyskowa, mam ponad 8 TB przestrzeni, powieżchnia jest tańsza niż kiedykolwiek. Ludzie szczycą się że kupują najnowsze karty graficzne a reszta podzespołów została im jeszcze z komunii. Dzisiajeszym standardem nie powinno być 4GB Ramu lecz conajmniej 8 lub 16. Sam składałem 64GB konfiguracje i to już ponad rok temu. Po prostu nie rozumiem skoro kogoś stać na samą grę CoD Ghosts to koszt ramu czy dysku jest relatywnie niższy i zostaje na dużo dłużej niż satysfakcja z gry.
    Zaloguj się
  • avatar
    narzekacie, że gry krótkie... szybko się kończą...
    a jak wymagane jest 50GB na dysku to też płaczecie...
    gdzieś to wszystko trzeba upchnąć nie?

    zdecydujcie się czego w końcu chcecie :|
    Zaloguj się
  • avatar
    Szykuje się kontrofensywa skierowana w serię Battlefield.
    I to jest w sumie bardzo słuszne posunięcie - BF3 jest świetną grą, ale zasłynął przede wszystkim grafiką - realizmem. Obecnie żeby konkurować z BF trzeba mieć potężne zasoby pieniędzy - które twórcy COD:G mają... żeby wybić się na rynku trzeba by być lepszym od BF4 - oby się to udało. Czekam na COD:G z niecierpliwością.
    Zaloguj się
  • avatar
    jeśli faktycznie tak będzie to po prostu wpływ nowych konsol, wymagania są na poziomie możliwości nowych konsol :)
  • avatar
    Czepiacie się, że grafika jest brzydka..
    Zrobią ładną to też się czepiacie bo wymagania co do grafiki oraz procesora
    Narzekacie na krótką fabułę - Skoro będzie zajmować ok. 50GB to chyba znaczy, że fabuła tam jakaś musi być..

    I weź tutaj polaki dogódź..
  • avatar
    Co te rybki i psy potrzebują 50GB?
    Zaloguj się
  • avatar
    Mysla ze jak dadza 50GB na twardzielu to juz nextgen LOL dat Quake3 Engine.
  • avatar
    "karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870" przecież między tymi kartami graficznymi jest przepaść. Call of Duty Ghosts musiałby być na prawdę solidnie zoptymalizowany pod kątem kart GeForce, żeby te wymagania się sprawdziły.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zostalo potwierdone ze to nie sa oficjalne wymagania, trza czekac na te prawdziwe, podobna sytuacje mielismy w Watch Dogs. Wiec mozecie sie rozluznic.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czas nowych konsol nastał i coś w branży gier ruszy się do przodu i to znacznie. Koniec z przestojem w jakości grafiki.
  • avatar
    z ktorej strony one sa wysokie? proc z przed ponad 5 lat? grafika z 2009? czy ram ktory kosztuje tyle co kilo ziemniakow?.......a to ze gra wymaga 50gb nie znaczy ze gra tyle zajmuje....moze rezerwuja miejsce na DLC....nie kumam tak narzekacie na brak postepu w grafie a jak cos to wszyscy sapią....
  • avatar
    Jak tak dalej będzie, to w 2014 na GTX'ach 780 może pogramy na minimalnych xD
    Zaloguj się
  • avatar
    A właśnie, jak jest w rekomendowanych sam GTX 780 to znaczy że na samej karcie ta gra poleci? :troll-off:

    Z tą przestrzenią dyskową to pewnie tak, że to 50GB jest wymagane podczas instalacji, tj. pliki temp, wypakowanie instalatora itp. itd.

    A co do 6GB ramu - wymaganiami chcą chyba z Watch Dogs konkurować, szkoda tylko że między jakością fizyki w obu grach będzie ogromna przepaść.
  • avatar
    Nowe konsole mają 8GB RAM więc podnoszą "poprzeczkę". Co w tym dziwnego? Do tego ram DDR3 jest tani jak barszcz na tle pozostałych podzespołów.

    Kiedyś też byłem w szoku gdy wyszedł Battlefield 2 i wymagał bagatela 512MB RAM (!)
    Zaloguj się
  • avatar
    CPU 4-core można już kupić za 200zł (nowy).

    Grafika - tu się dopiero przekonamy czy to zasługa kosmicznej oprawy wizualnej czy kosmicznie spartaczonej optymalizacji ;p
  • avatar
    Physx zarzyna mi nawet w starych grach 680GTX OC, więc do tej opcji zawsze przyda się lepsze GPU, tu 780GTX mogę zrozumieć. Ogólnie jednak podano 780GTX używając słowa "rekomendowane" :), nie użyli słów ustawienia optymalnie czy coś takiego.. Coś mi się wydaje, że na maxie to nawet na 780GTX będzie zarzynać :).
  • avatar
    6GB ramu i HD 5870 do minimalnych :D srać mi się aż zachciało po co tej grze takie komputery...
  • avatar
    Niektóre osoby patrzą na wymagania i tym się kierują jaka gra jest piękna i zaawansowana. Panowie od CoD'a musieli pomieszać kod aby spadła wydajność i dorównać do wymagań BF4. Tylko w tej drugiej widać delikatny postęp w grafice i możliwościach silnika natomiast u produkcji Infinity Ward pojawił się... pies, w kamizelce taktycznej.
    Zaloguj się
  • avatar
    50GB bo pewnie same filmiki zajmują 40...
    Zaloguj się
  • avatar
    Cieszy jedno - koniec z 32bitami. Mam nadzieje że w niedlugim czasie skończą też z dwurdzeniowcami.

    Jednak nie zmienia to faktu że tu z wymaganiami pojechali po bandzie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Dla mnie może nawet i 40 giga ramu wymagać i tak nie zagram w tą grę
  • avatar
    Rekomendowany GTX 780 a będzie chodzić na konsolach to ja już widzę jaka będzie duża różnica w grafice uhuhuhu...
  • avatar
    Skąd te informacje?
    Wyglądają jak wyssane z palca! Taki procesor i 6Gb pamięci?
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    czuje ze to nowy silnik
  • avatar
    -AKUTASKI-, Kieresz. Weźcie się ogarnijcie gramatycznie i nie róbcie wiochy. Podejrzewam, że osoby tak bazgrzące są produktem polityki ministra szkolnictwa, dauna Giertycha. Tylko to może tłumaczyć sposób pisemnych wypowiedzi tych osób.
  • avatar
    Może nareszcie powrócą czasy że bez topowego sprzętu będzie można pograć co najwyżej w pasjansa, tak jak było w latach 1998-2005. To przynajmniej rokuje wreszcie na jakiś postęp w sferze gier. Z punktu marketingowego byłby to dobry krok - komu nie zleży na jakości grafiki kupowałby konsolę, a ci którym zależy na "pełnym wypasie" musieliby by być na bieżąco z topowym sprzętem - ale miałoby to sens tylko w przypadku zauważalnej i konkretnej różnicy na korzyść PC, w przeciwnym razie wysokie wymagania nie przekładające się na jakość grafiki spowodują spadek zainteresowania komputerami, może nawet prawie całkowity zanik PC jako platformy gamingowej.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Niektóre gry MMO RPG tyle miejsca nie zajmują czyżby na przejscie singla potrzebujemy 50h?
    Zaloguj się
  • avatar
    Masakra, mój poprzedni procesor w minimalnych... Jak to szybko się dzieje...
  • avatar
    Duża rozpiętość tych wymagań: z jednej strony gra wyjdzie na obecną generację konsol a z drugiej na PC zalecają gtx780. Czyli jest szansa że optymalizacja na PC będzie dobra
  • avatar
    Jak gra zajmuje 50 GB to rozumiem że będzie można kupić edycję wydaną na Blu-Ray! Taki napęd posiadam, to nie będzie to dla mnie problem.
    To będzie katorga żonglować 6 płytami w napędzie! Co chwilę będzie wyskakiwać komunikat: ''proszę włożyć do napędu dysk oznaczony numer 2,3,4 itd''!
    Zaloguj się
  • avatar
    Pytanie czy te 50GB to faktycznie tekstury i obiekty czy połowa gry będzie się opierać na filmowych scenach a nie renderowanych w czasie rzeczywistym. Co do wymagań to nie pasuje mi tutaj C2D i to z GTX550ti/5870 które są kilka klas ponad nim. Już od paru lat niemal każda gra mimo podkręcenia mojego C2D do 4GHz tnie niemiłosiernie.
  • avatar
    GTX 780? Moja karta bede ja musial za 3 lata wymieniac zal