Oprogramowanie

Stardock: DirectX 12 przyniesie nawet 10-krotny wzrost wydajności

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2015-02-18

Prezes studia Stardock pochwalił się wzrostem wydajności po zastosowaniu nowego API.

DirectX 12 - logo i zapowiedź

DirectX 12 pozwoli lepiej wykorzystać potencjał procesorów wielordzeniowych i w efekcie uzyskać płynniejszą animację w grach. Jakiego wzrostu wydajności powinniśmy się spodziewać? Pierwsze testy i prezentacje wskazują na zwiększenie osiągów nawet o 100 – 170%, ale ostatnio burzę medialną wywołała wiadomość prezesa studia Stardock (odpowiedzialnego m.in. za serię gier Galactic Civilizations).

Brad Wardell opublikował na swoim twitterowym profilu zaskakującą informację – przeprowadził on test, w którym platforma wyposażona w 8-rdzeniowy procesor i jeszcze niewydaną kartę graficzną uzyskała 13 fps w trybie DirectX 11 i aż 120 fps w trybie DirectX 12. Testy przeprowadzono z aktywnymi efektami świetlnymi i flarą.

Wprawdzie mamy tutaj bardzo dużo niewiadomych (m.in. w jakiej aplikacji przetestowano testy, jak mierzono wydajność i o jaką kartę graficzną chodzi), ale blisko 10-krotny wzrost wydajności brzmi bardzo imponująco – wręcz niewiarygodnie. Jeżeli wierzyć Wardellowi, nowe API może mieć wyższy potencjał niż sądzimy. Więcej informacji o DirectX 12 poznamy na marcowej konferencji GDC 2015, gdzie gościem ma być również studio Stardock.

Źródło: Twitter, WCCFTech

marketplace

Komentarze

92
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Gadanie gadaniem... Wszystko jest super na papierze, ale jak to będzie wyglądać w praktyce???
    Zaloguj się
    31
  • avatar
    Tak tak niech to będzie jedno krotny wzrost wydajności to będzie dobrze
    Zaloguj się
  • avatar
    Chyba strach kupić od nich grę pod dx11
  • avatar
    Z tweetów wynika, że 'benchmark' z oświetlania itp. Coś co tak na prawdę nie ma żadnego realnego wpływu i wirze akcji nie widać. Zwykła marketingowa gadka, podobna jak była z Intela AVX 2.0 o ile jest szybsze od AVX 1.0... i tak można wymieniać w nieskończoność, fakt przyrost jest, ale nie aż tak znaczny
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyżby AMD FX zacznie pokazywać pazurki :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ludzie przestańcie wierzyć w te testy specjalnie przygotowane po to żeby była największa różnica. W grach będzie może z 15-20% boost i tyle.
    Zaloguj się
  • avatar
    Może niektórzy producenci gier pokuszą się o wydanie łatek z obsługą dx 12 do wydanych już gier. Zwłaszcza tych wymagających mocnego sprzętu.
  • avatar
    Przede wszystkim, najfajniejsze jest to, że SLI/Crossfire będą traktowane, jako jedna karta. Koniec z problemami z profilami i tym, że jedna chodzi na 100%, a druga na 50%. Wreszcie będzie sens budowy 2x390X :)

    A jak DX12 da taki wzrost, to konsole mogą iść na śmietnik.
  • avatar
    Zaczęła się propaganda jak za komuny. Wzrost wydobycia o 200% a "bida" jak była tak jest.
    Zaloguj się
  • avatar
    A mnie ciekawi czy to oznacza ze procesory AMD wreszcie będą mogły być realną alternatywą dla intela jeśli chodzi o gry.

    Pożyjemy, zobaczymy..
  • avatar
    To tylko pokazuje, jak ważna jest konkurencja. AMD żeby walczyć na rynku kart graficznych opracowało Mantle. Teraz Microsoft czując pewne zagrożenie ulepsza DX. Szkoda, że wcześniej nie mogli. Smutne, że AMD sprawiając jednak duży prezent graczom znowu wyjdzie na tym bez realnej korzyści.
    Dlatego kupujcie AMD jeśli tylko nie musicie mieć koniecznie nVidii.
  • avatar
    Are you excited? My hard-on speaks for itself. :)
  • avatar
    Szok!!!! Test dx11 pracuje 1 rdzeń, test dx12 pracują wszystkie. Tak powstał ten prawie 10 wzrost wydajności.
  • avatar
    10x wydajność można między bajki włożyć. DX11 jest tak naprawdę jednowątkowy, bo ogólnie DX wyrosło na architekturze jednordzeniowej. Jak się do tego porówna, to teoretyczny wzrost wydajności dla 6rdzeniowca wynosi ok 5x. Zasadniczo poszerzamy wąskie gardło, przygotowanie i transfer z CPU do GPU. Kolejnym wąskim gardłem może się okazać przyjęcie tych danych przez GPU, bo do transferu jest potrzebna kombinacja 1coreCPU + 1coreGPU, a reszta GPU albo kończy to co ma jeszcze do zrobienia, albo czeka.
    Jak zostaną rozwiązane problemy wydajności po stronie API CPU, to i tak całą pracę graficzną musi zrobić GPU a on niestety ma co robić, dlatego nawet 5x wydajność uważam za mocno zawyżoną.
  • avatar
    nie wiem czy sie śmiać czy płakać
  • avatar
    Jednak jednorożce istnieją
  • avatar
    Buahahahahah. Kolejne bajki. Żal mi ludzi co inwestują tyle kasy w PC.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Procesora i karty graficznej łatwo się domyśleć :>
  • avatar
    Ha Ha Ha.
    DX11 testowany w grze, a DX12 pewnie w menu głównym tej gry.
  • avatar
    Brednie .
  • avatar
    Buahahahahah. Aha te bajki. Czytanie o rynku PC i jego wydajności oraz mocy obliczeniowej zawsze mnie rozsmiesza. Ale za to smuci mnie fakt, że ludzie nadal inwestują duże pieniądze w PC.
    Zaloguj się
    -24
  • avatar
    Stardock-owi przestałem wierzyć kiedy zawsze zachwalali swoje gry, że są DRM-free. No i co zrobili. Zaaplikowali Steam DRM dla wszytkich nowych produkcji.

    Więc na ten news o DX to ja moge odpowiedzieć tylko klasykiem polskiej myśli politycznej, akronimem CHDiKK - ze słynnej aftery "u Sowy". Psuje jak ulał.
  • avatar
    Hmm niezbyt mi się chce wierzyć w aż taki skok wydajnościowy, prędzej uwierzę że autor twita się omsknął i napisał 13 vs 120 a miał na myśli np 113 vs 120. Ale z drugiej strony pamiętajmy że MS nowego DX robi z myślą o PC i o Xbox One. A Xbox ma 8 rdzeniowy procesor i aż prosi się żeby mocno zoptymalizować nową wersje DX pod obsługę wielu rdzeni np 8 właśnie.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nawet jeśli jest tak jak facet napisał to zawsze mogli sobie te testy pušcić na autorskiej aplikacji, która faworyzuje DirectX 12.
  • avatar
    O to Mantle może się zawstydzić...
  • avatar
    "Wprawdzie mamy tutaj bardzo dużo niewiadomych (m.in. w jakiej aplikacji przetestowano testy" :P
  • avatar
    "Wprawdzie mamy tutaj bardzo dużo niewiadomych (m.in. w jakiej aplikacji przetestowano testy" :P
  • avatar
    Nie ważne, czy wzrost będzie dwu, czy dziesięciokrotny, ważne, że to wzrost, za który nie trzeba będzie płacić kilku tysięcy złotych, jak to ma miejsce przy wymianie sprzętu.
  • avatar
    Załóżmy, że będzie tak kolorowo. Co zrobi NVIDIA i AMD ? Skoro to jest takie wydaje to wpakujemy jakieś stare procki z 2000 r. w nową obudowę, lekko je przystosujemy, zmienimy nazwę i cena 2,5 tys. za super wydajną kartę. Klient łyknie my znowu zarobimy na tym samym. Problem z postępem rozwiązał się sam. Robi to DX12 :P Spokój na lata przy minimalnym nakładzie. A kto jest zawsze bity ? "Ty, ja, my.