Technologie i Firma

Co trzecia firma w Polsce nie ma strony WWW

przeczytasz w 1 min.

Jesteśmy pod tym względem daleko w tyle za naszymi sąsiadami.

Chcąc dowiedzieć się czegoś o firmie, najczęściej poszukiwania rozpoczynamy od Internetu. Tymczasem okazuje się, że swoją stronę WWW ma tylko 65 proc. firm w Polsce. 

Jak wynika z analizy Eurostatu nic nie zmieniło się od pięciu lat. Nadal co trzecia firma w Polsce nie ma własnej strony internetowej. To lokuje nas na 23. miejscu w Europie – na równi z Turcją i daleko w tyle za Niemcami (87 proc.), Danią (92 proc.) oraz liderem rankingu, Finlandią (95 proc.). Przegrywamy też z Czechami i Słowacją (po 83 proc.) oraz Litwą (77 proc.). Wygrywamy zaś z Grecją, Węgrami i Rumunią (45 proc.).

Brak strony internetowej może prowadzić do mniejszej popularności firmy albo wręcz rezygnacji z jej usług. Przede wszystkim dlatego, że przedsiębiorstwo mające stronę często postrzegamy jako bardziej wiarygodne. Fakt ten nie jest żadną tajemnicą, dlaczego więc co trzecia firma w naszym kraju nie uruchamia własnej witryny?

Według dhosting podstawowym problemem są wysokie koszty. Z przeprowadzonej przez firmę analizy wynika, że mniej więcej co drugie przedsiębiorstwo przepłaca za utrzymanie strony internetowej więcej niż 30 proc. Powód: wykorzystywanie przez dostawców niewiedzy klientów. 

Dlatego też zawsze warto pamiętać o dwóch sprawach. Po pierwsze, naprawdę warto pomyśleć o utworzeniu strony internetowej. Po drugie, kwestię jej wykonania, wykupienia hostingu itp. warto powierzyć specjalistom.

Źródło: Eurostat, dhosting

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    5
    Nie ma co się dziwić. Kiedyś zakładając stronę, po kilku dniach była wyświetlana w google na podstawie fraz z meta tagu keywords oraz skanu treści strony.
    Dziś google olewa meta tag i skanuje jedynie stronę. Ułatwia to google selekcjonowanie treści, ale bez pozycjonowania nie ma szans na zaistnienie strony w sieci.

    Pozycjonowanie strony to grube koszta z miesięczną składką przez minimum 12 miesięcy, a efekty mogą (ale nie muszą) być widoczne po około 3-6 miesiącach.
    Nie każdego stać na taką zabawę, gdy w tym okresie strona nie przynosi zysków/klientów, a gwarancji, że tak w ogóle będzie też nie możemy oczekiwać.

    Polityka google nie sprzyja małym firmom. Dziś nawet w internecie sprawdza się maksyma - jak nie posmarujesz, nie pojedziesz.
    • avatar
      Kenjiro
      4
      To i tak dużo, bo po co jakiekolwiek strony kaletnikom, krawcowym czy sprzedawcom płodów rolnych z przydomowego ogródka? Strona w internecie nie przyniesie im żadnego zysku, a jedynie koszty. Od biedy rozumiem "stronę" na Facebooku, ale i tam trzeba ją prowadzić, a co niby ma wpisywać taka krawcowa? Że przyszyła dzisiaj 17 zamków, skróciła 3 pary spodni i 2 żakiety?

      Tak więc w skrócie, cieszmy się, że są jeszcze takie zawody, które nie potrzebują Internetu do działania, a najlepszą ich reklamą jest "z polecenia".
      • avatar
        StartX_pl
        4
        Nie raz było już mówione o tym, że jest wiele działalności, które nie wymagają posiadania www, bo co taksówkarzowi strona skoro cały dzień siedzi na mieście i ma klientów z ulicy, a nie z internetu?

        Trend nieposiadania www może również świadczyć o tym, że badający rynek mogą nie rozumieć, że charakter działalności w żaden sposób nie wymaga ekomersa, ani też wizytówki, zwłaszcza jeśli dany zakład leży w małym/średnim mieście od 20-30 i więcej lat i nikomu nie trzeba reklamować szklarza, szewca - generalnie chodzi mi o to, że zarówno działalność może być prowadzona tak długo, że już 2-3 pokolenie kojarzy miejsce, albo też są to klienci z ulicy.

        A wzrost ilości stron czyli wyników pogorsz jeszcze bardziej sytuację, tj. zwiększy koszt zaistnienia w czołowych wynikach.
        • avatar
          bullseye
          3
          Ja myślę że to nie jest tak że nie ma strony www co problemem jest że co trzecia firma w Polsce to wymuszenie założenie własnej działalności przez pracodawcę :/
          Po co wtedy panu X strona www jak pracuje normalnie na etacie w firmie pana Kowalskiego która ma stronę, tyle że zamiast umowy o pracę czy zlecenie musi mieć własną działalność ?
          • avatar
            sn00p
            1
            Dziś większość firm wybiera Facebook zamiast tworzyć strony. To ma pewien sens.
            • avatar
              sertiel
              1
              Dużo firm nie ma stron to jest dla mnie CHORE !!!!!!!! Szukam czegoś zaczynam od Internetu a tu dupa w okolicy nic nie ma. Szukam sposobami (sąsiad kolega ) okazuje się że jest nawet kilka zajmuje to o wiele więcej czasu a klienci często pojadą dalej gdzie jakaś firma ma stronę bo nie wiedzą. Już nie raz tak miałem ;)
              • avatar
                bratmat
                -1
                Tyle tylko że redaktor nie wie że te pozostałe 1/3 firm to są firmy duchy lub samozatrudnienie by ominać system podatkowy....
                • avatar
                  pwoznicki
                  0
                  Dobry fachowiec jak np: glazurnik, murarz, cieśla, mechanik nie musi mieć strony by interes się kręcił a i tak ma dużo klientów.
                  Co innego partacz... U takich to i 10 stron nie pomoże.