Na topie

Dishonored 2 kolejną grą z Denuvo

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Na ostatniej prostej przed premierą dowiadujemy się, iż Dishonored 2 skorzysta z popularnego ostatnio zabezpieczenia antypirackiego.

  • Dishonored 2 kolejną grą z Denuvo
A A

Kwestia zabezpieczeń DRM w grach nie od dziś budzi spore emocje. W ostatnim czasie najgorętsze dyskusje wywołuje Denuvo, które zagości również w Dishonored 2.

Nie jest to raczej mało wiarygodny przeciek. Informacja o skorzystaniu przez twórców z tego właśnie zabezpieczenia opublikowana została na stronie gry w serwisie Steam.

Jak wyjaśnia krótki opis, przed rozpoczęciem rozgrywki wymagana będzie aktywacja. Przewidziano przy tym limit - dziennie aktywacja możliwa będzie na maksymalnie 5 komputerach.

Chociaż Denuvo nie jest już nowością nadal budzi emocje, nie zawsze pozytywne. Niektórzy producenci nie informują nawet o jego stosowaniu, co wychodzi dopiero o premierze. Arkane Studios nie robi jednak z wykorzystania Denuvo tajemnicy.

Przypominamy, że Dishonored 2 uzyskało już status gold. Gra zadebiutuje 11 listopada.

Źródło: Steam

Odsłon: 7083 Skomentuj newsa
Komentarze

42

Udostępnij
  1. LukisK
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2016-11-06 12:15

    Gdzie sens... gdzie logika...

    Skomentuj

    1. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2016-11-06 12:20

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Mówisz, że nie widzisz sensu i logiki w zabezpieczeniu się przed piractwem?

      Skomentuj

      1. Dudzio993
        Oceń komentarz:

        19    

        Opublikowano: 2016-11-06 12:35

        Jak gra będzie dobra to zarobi na siebie spokojnie ;)

        Skomentuj

      2. Majuss
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2016-11-06 13:29

        tracą na tym tylko osoby które taką grę zakupią , tylko koszty wzrastają, nic więcej

        Skomentuj Historia edycji

        1. kbrbabzbtb
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-11-06 13:45

          Jeśli zabezpieczenie powoduje problemy ze stabilnoscią, wydajnością, uruchomieniem to są to jakieś straty dla legalnego użytkownika. Oczywiście przy założeniu, że denuvo takie coś powoduje. Kosztowo... nie zauważyłem, żeby gry z denuvo kosztowały drożej niż gry bez denuvo.... przy takiej sprzedaży to się tak rozkłada, że chyba śladowo wpływa na cenę. A korzyści dla firmy są oczywiste jak tego nie złamią lub złamią z dużym opóźnieniem... i to jest ten "ukryty" sens i logika. Co innego dać zabezpieczenie, które wywołuje irytację u legalnego nabywcy, a jest tak "skuteczne", że wersja reloaded jest przed premierą, a co innego dać denuvo, które faktycznie jest skuteczne.

          Skomentuj

          1. Kenjiro
            Oceń komentarz:

            10    

            Opublikowano: 2016-11-06 15:59

            Każde takie zabezpieczenie w wielu przypadkach powoduje irytację co można łatwo zaobserwować na forach choćby Steam. Oczywiście nie u każdego objawia się to problemami, ale wystarczy, aby zrezygnować z zakupu, w końcu po co być królikiem doświadczalnym?

            Skomentuj

          2. Hans Olo
            Oceń komentarz:

            6    

            Opublikowano: 2016-11-06 18:25

            IMO pojawienie się denuvo właśnie jest skorelowane ze wzrostem cen. Sorry ale prawie 200 zł za wersję PC box to nie jest cena jak jeszcze dwa lata temu. Jeśli nie zauważyłeś tych wzrostów, to pogratulować bogactwa.

            Skomentuj

          3. Pardek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-11-07 16:28

            O ku*wa ale z Ciebie idiota. Licencja denuvo dla gry kosztuje nie mało stąd i cena gry proporcjonalnie rośnie. Może Tobie z tym gruchocikiem przydałaby się lekcja bogactwa?

            Skomentuj

          4. kbrbabzbtb
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-11-07 19:23

            Dla Ciebie 500pln to pewnie jest nie mało ale rozmawiamy o tym jaki jest koszt denuvo na tle całego budżetu gry. Masz jakieś dane sensowne? Nawet jakby to było 50k euro to śmieszne pieniądze na tle całego kosztu niejednej gry. W tym samym sklepie Dishonored 2 169pln i Infinite Warfare 169pln. Jedno z denuvo, drugie bez. To faktycznie denuvo wpływa na ceny gier.

            Skomentuj

          5. Hans Olo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-11-08 12:29

            To są gry sprzedawane przez różnych dystrybutorów i samo to też ma wpływ na cenę. Kwestia jest jednak taka, że jeszcze kilka lat temu nie byłoby to 169 zł, lecz 129 zł (a często nawet 99). Żaden czynnik ekonomiczny nie tłumaczy tak dużych wzrostów. Poza tym denuvo nie wpływa na cenę poprzez koszty, lecz przez pozorne poczucie pewności wydawcy, który często zdecyduje się podnieść ceny hurtowe, a inni nie korzystający z denuvo na fali podwyżek też podwyższą. To jest dużo bardziej złożony mechanizm, niż proste obliczenia kosztów.

            Skomentuj

    2. tehmal
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2016-11-08 10:12

      Sens jest duży. WIndowsiarze to ch..we złodzieje...
      Za miast pójść i KUPIĆ grę, to kradniecie.
      Prawdziwy złodziej poszedł by sklepu i ukradł grę, a tak jestście ch..mi złodziejami i kradniecie na jakiś je...ych torentach.

      No to kara. Denuvo...gdzie nie zagra się offline...
      Zobacz.
      Deus Ex Mankind Divided tez ma Denuvo.... ale tylko na Windows...
      Wersja na moją platformę (linux+steamos) NIE! Dlaczego?!
      Bo Linuksiarze NIE KRADNĄ, tylko kupują.

      To teraz ciep jak tak chciało, wersje na windows zawsze mają nawalone pełno drm, na linuksa już nie.

      Identycznie jest z innymi grami.

      Skomentuj

  2. Adios6293
    Oceń komentarz:

    -13    

    Opublikowano: 2016-11-06 12:43

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Placz piratow za 3,2,1..... :P

    Skomentuj

      1. kbrbabzbtb
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-06 13:08

        Być może, ale wątpie żeby to miało być tak zaraz.

        Skomentuj

        1. harukapl
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-11-06 16:09

          Na YoutubeStation będzie po 2-3h.

          Skomentuj

        2. Sharimsejn
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2016-11-06 16:10

          Każde kolejne crackowanie będzie pewnie przebiegać nieco szybciej. W końcu to nie pierwszy tytuł z denuvo, który pojawił się w sieci.

          Skomentuj

          1. WujekJoe
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-05-09 15:41

            No tak średnio scrackowali, najnowsze gry crackują 12-31 dni więc w sumie nie jest źle, ale Dishonored zostanie chyba Świętym Graalem piratów.

            Skomentuj

  3. czorcik696
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2016-11-06 13:39

    Będzie dobre to się kupi, będzie złe to się zapomni. Ja też byłem wrogiem denuvo po przeczytaniu artykułów o jego zgubnym działaniu na dyski, o błędach itp, ale mam kilka gier z nim (Rise of The Tomb Raider, Doom, Battlefield 1, NFS, Mad Max) i nie zauważyłem ŻADNYCH problemów. Nie mówię, że denuvo to wyjście idealne (koszt takiego zabezpieczenia jest niemały), ale będąc osobą pracującą nie mam problemów z tym, że ktoś inny także chce otrzymać zapłatę za swoją uczciwą pracę, i broni się przed kradzieżą jak tylko może.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-11-20 11:50

      pierwsze denuvo podobno robilo problemy bo zaginało dysk.
      Było to związane z Dragon Age : I
      ale jak już złamali to denuvo to okazało się ze to sama gra z siebie tak szlachtuje dysk a nie denuvo.

      Same denuvo działą w określonym momencie w grze a nie cały czas (bo jest to zbędne). Samo szyfrowanie plików tez odbywa się na tyle sprawnie ze problemu nie ma o ile develiper nie spierdzieli roboty.

      Skomentuj

  4. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-11-06 15:57

    Z samego faktu posiadania Denuvo nie kupię tej gry przez przynajmniej rok od premiery. Wystarczającym DRM jest Steam, bo już powoduje, że gry nie można odsprzedać, a tu producent jeszcze próbuje kąsać? Chcą klientom rzucać kłody pod nogi, proszę bardzo, ale nie będę tego wspierać swoją gotówką.

    Skomentuj

  5. seeqin
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-11-06 16:22

    co to za problem kupic dostep do konta na allegro na 5zl i przejsc w dniu premiery?

    Skomentuj

  6. BariGT
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-11-06 16:52

    I pach z listy zakupów.

    Mafia3 nie ma denuovo a nikt jej nawet nie piraci, dziwne nie?

    Skomentuj

    1. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-11-07 12:15

      Dziwne to jest to skąd masz info, że mafii 3 nikt nie piraci. Pojawiła się na torrentach i była pobierana jak każdy inny głośny tytuł.

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-11-20 11:53

      Mafia 3 zaliczyła klape sprzedażową na maxa a na torrentach w przeddzień premiery była pobierana setki dziesiątek razy.
      SKąd bierzesz te swoje fakty to ja nie wnikam.

      Więcej sztuk zostało spiraconych niż sprzedanych.

      Wiedzmin 3 tez jest piracony na potęge a podobno to dobra gra, wiec gdzie sens i logika ? Dlaczego twórcy nie mają prawa do zarobienia z każdej kopii gry ?

      Skomentuj

  7. Frodo5000
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-11-06 17:38

    Nie kupie nigdy żadnej gry z Denuvo po przykrych doświadczeniach z Doomem.

    Nie będzie mi żadne zabezpieczenie dyktować czy moge zmieniać podzespoły w komputerze czy nie bo inaczej nie pogram.

    Nie dam sie wiecej rąbać na kase cena przykładowo to 120zł sam produkt + Denuvo 100-130zł = 220-250zł za gre.

    To zabezpieczenie i tak nie ma przyszłości zresztą widać że już jakaś część wydawców powoli z niego rezygnuje.

    Czego nie ma przyszłośći? Dlatego że sprawia problemy legalnym nabywcom a ceny gier są poprostu śmieszne.

    Pal licho z piratami ktorzy i tak łąmią te zabezpieczenie coraz szybciej i coraz bardziej zrecznie,oni i tak mają w nosie czy zagrają w dniu premiery czy miesiąc pozniej bo i tak zagrają za darmoche i zadne denuvo ich nie powstrzyma.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kbrbabzbtb
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-11-07 10:21

      Ale te ceny to chyba sobie wyssałeś z palca na potrzeby teorii. Rozumiem, że jak budżet na stworzenie gry wyniesie 250mln usd to 50% z tego to koszt denuvo? Serio w to wierzysz? Call of duty nie ma denuvo i od lat jest w czołówce najdroższych gier.

      Skomentuj

      1. lamparcicho
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-07 13:43

        Jak dla mnie to twojego już nikt nie przebije:
        "Tak i te wzrosty napewno są podyktowane wprowadzeniem denuvo... dokształć się i poszukaj lepszej pracy, a nie marudzisz... (a już zdecydowanie jakieś korki z ekonomii by Ci się przydały)" Tak samo "mundry" jak kultowy już "weź kredyt i zmień pracę"

        Skomentuj

    1. BariGT
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2016-11-06 19:29

      Myślę, że jakby producenci gier zainwestowali w produkcje gry kase jaka poszła na hype, zabezpieczania i opłacanie podobnych tobie trolli wtedy zyski byłyby większe. Patrz Wiedzmin3.

      Co do Mafii3 - Chyba połowa została zwrócona na steamie, a gra będzie w mega klasyce za 49.99 za 2-3 miesiące.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-20 11:55

        wiedzmin zarobił na siebie owszem, ale gdyby miał DRM zarobil by więcej.
        Jest to jeden z czołowych tytułów jeśli idzie o piracenie w ostatnich 3 latach.

        Skomentuj

  8. kuba223
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-11-06 20:29

    I tak wiekszosc ludzi gra w te wszytskie gry AAA za 2,50 zł wiec oryginałowcy dostajacy orgazmu na hasło 'Denuvo w grze" ,te wasze wytryski sa wyjatkowo mizerne:D

    Skomentuj

  9. Fiona
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-11-07 08:44

    Primo Zakaz recenzji przed premierą
    Sekundo - zabezpieczenie które jest upierdliwe dla legalnego klienta.

    Wnioski:
    Czuję w powietrzu kolejne arcydzieło na miarę Mafii 3.

    Ale nawet jak się mylę - poczekam z 3 tygodnie po premierze z zakupem.
    Na recenzje graczy...
    Z przedsprzedaży się już dawno wyleczyłam, to domena dzieci - za gry płacą rodzice...

    Skomentuj

      1. Krieggg
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-07 12:40

        Rozumiem, ze jak kupisz w sklepie chleb i po powrocie do domu okaze sie, ze ma smak gowna to masz banana na twarzy i jeszcze dziekujesz za posilek. Kogo Ty chcesz bronic, korporacji jawnie oszukujacych klientow i zerujacych na ludzkiej naiwnosci?

        Skomentuj

      2. SebolP
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-07 12:53

        Obronca zabezpieczen sie znalazl...

        Prawda jest taka, ze denuvo jest w pewien sposob ograniczeniem dla legalnych uzytkownikow, mianowicie tracisz calkowicie dostep do plikow gry. Wiele gier ma na poczatku babole lub braki, jak brakujace ustawienia czy problemy powodujace crashe gry (zdarza sie, ze takie bledy nie zostaja nawet zalatane w ogole). Czesto da sie je poprawic przy pomocy plikow cfg albo latek tworzonych przez samych graczy. Bez tego w razie gdy cos nie dziala zwyczajnie nie zagrasz, mogac sie jedynie modlic o to zeby tworcy jednak dali latke.

        Z czasem moze sie tez okazac ze zabezpieczenie zwyczajnie przestanie byc wspierane przez samego windowsa. Tak jak swego czasu securom - stare gry z tym zabezpieczeniem zwyczajnie nie pojda na win 10. Sam jakis czas temu kombinowalem zeby odpalic Simpsons Hit and Run (ktorego chcialem sobie odswiezyc) i niestety bez cracka i modyfikacji w plikach gry sie nie obylo.

        Z nowszych swietna gra - Enslaved Oddysey to the West, do tej pory nie doczekala sie tak podstawowj funkcji jak VSYNC... W dodatku niektorym (w tym i mi) nie dziala wymuszenie tej opcji w sterowniku grafiki. Zostaje grzebanie w cfg i to dziala.

        Jeszcze jeden przypadek - Tales of Zestiria, dosyc swiezy jRPG, slabo sie sprzedala na PC wiec producent szybko przestal ja wspierac, u niektorych gra sie... nie wlacza, w ogole... (tak rowniez mialem pecha w tym przypadku) Ale wyszla latka od fanow gry, naprawia praktycznie wszystkie bledy pozostawione przez tworcow, usprawniajac ja dodatkowo (np odblokowanie 60 klatek/s).

        Takich przypadkow jest duzo wiecej.
        Z denuvo, gdy tworca gre oleje to zostaniesz z bublem, ktorego co najwyzej mozesz oddac (tez nie zawsze).

        Takze ja jestem zdecydowanie przeciwny takim zabezpieczeniom, szczegolnie na stale (gdyby np po pol roku zdejmowali to zabezpieczenie to jeszcze byloby zrozumiale).

        Skomentuj

          1. SebolP
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2016-11-07 15:43

            @Chochlik

            Ty chyba lykniesz wszystko co Ci podrzuca, jak kiedys kaza Ci grac na siedzac na lewym posladku patrzac prawym okiem na tv to tez powiesz, ze tak jest dobrze bo cos? Takie odnosze wrazenie...

            Slepo bronisz czegos co nie daje tobie jako klientowi zadnych korzysci, a wrecz tworzy potencjalne problemy... Nie wiem skad u ludzi bierze sie takie nastawienie.

            Podalem przyklady gier, ktore nie dzialaly/nie chodzily dobrze, ale dalo sie je poprawic dzieki temu ze zabezpieczen takich jak denuvo nie mialy. Jesli ograniczasz sie tylko do nowych gier, ok Twoja sprawa, ja uwazam, ze w przeszlosci bylo wiele gier wartych uwagi, ktorych jeszcze nie ogralem/w ktore chetnie zagram jeszcze raz z sentymentu. Jednak zdarzaja sie przypadki nowych tytulow, ktore maja problemy.

            Cenie sobie swobode jaka daje PC pod wzgledem grania i uwazam, ze kazde ograniczenie narzucone na legalnego uzytkownika softu jest zle. Piraci i tak znajda sposob na obejscie zabezpieczen, albo kupia dostep do konta za grosze...

            Skomentuj

      3. BariGT
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-11-07 13:46

        Chochlik - sam brzmisz jak dziecko, ktore nie pamieta czasow kiedy wychodzily najlepszy gry EVER 1995-2005 kiedy wydawcy nie mieli opcji wydawania 5Gb "paczy" co miesiac w rok po premierze. Gry byly tylko na plytach i nie bylo mowy o przedsprzedazy. Wyobraz sobie, ze WSZYSTKIE gry chodzily poprawnie w dniu zakupu.

        Skomentuj

          1. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-11-07 16:43

            - Teraz poproszę o przykład gry z lat 95-05 która była niegrywalna jak powiedzmy Batman.
            - Skomplikowana budowa? Nie bądź śmieszny. Torment albo NWN to setki godzin rozgrywki a nie kolejny COD gdzie połowę z 4h gry oglądasz cut scenki.
            - zależy od silnika? litości... Zależy od czasu poświęconego na napisanie gry, sprawdzenie, zoptymalizowanie. COD chodzi na tym samym silniku od zdaje sie 2008 roku a rozmiary paczy rosną podobnie jak wymagania sprzętowe.

            Skomentuj

  10. Krieggg
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-11-07 12:36

    Jesli ktos dalej sadzi, ze zabezpieczanie gry ma na celu powstrzymac typowych piratow to proponuje oburecznego facepalma na otrzezwienie. Z tego samego powodu zabrali dema, wymyslili preordery, a teraz jeszcze nakaza medialna cisze do samej premiery. No ale skoro gowniana produkcja nie jest w stanie sie samodzielnie obronic przed krytycznym okiem co bardziej przytomnych ludzi to trzeba jej jakos pomoc prawda?

    Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-07 19:30

        Zabrali dema bo to tyle pracy? Biedactwa. Jak trzeba gotową gre pociąć na 10 DLC to nie ma z tym problemu a wycięcie 1 misji to nagle się nie da i drogo.

        W KAŻDEJ szanującej się grze w czasach jak Ci wyżej napisałem były dema, czasem dodawane do gazet.

        Zabranianie recenzji przed premiera to też część tego wysiłku?

        Skomentuj

      2. Marcin2M
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-11-07 19:36

        @Chochlik. Zakupy preorderów i ich wpływ na na jakość gry to pewien skrót myślowy. Oczywiście masz racje, że wprost nie wpływają na kształt ostatecznego produktu, tyle tylko. że teza że pośrednio jest inaczej już daje podstawy do polemiki. Jeżeli producent ma zagwarantowaną sprzedaż na jakimś poziomie to nie ma takiej presji żeby produkt dopracować "na start", przesunać premierę w razie problemu czy zainwestować dodatkowe środki przekraczając planowany budżet - i tak ileś ludzi to już kupiło. Gdyby jednak takiej opcji nie był (co w dobie internetu sprowadza się do czysto teoretycznej dyskusji) to wówczas wieści o kiepskim produkcie (np takim jak sławny batman czy No man's sky) z miejsca by produkt zdyskwalifikowały. I wówczas ileś osób oczywiście to kupi - ale nie w cenie w momencie debiutu, ale w wariancie GOTY itd.

        Skomentuj

  11. anzeh
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-11-09 17:08

    Dishonored 2 kolejną grą której nie kupię.

    Skomentuj

  12. Łukasz 3000
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-11-10 19:00

    To denuvo to tylko lekkie utrudnienie. Mam nadzieje, że szybko złamią. Ja popieram wolny dostęp do gier chociaż wszystkie gry mam oryginalne.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-11-20 11:57

      a ja popieram tak samo przepisy prawa które mówią ze pracodawca po całym miesiącu pracy może nie zapłacić pracownikowi.
      niestety ciężko z przeforsowaniem i czekam az ktoś złamie ten prawny DRM który nakazuje pracodawcy płacic pensje.

      Skomentuj

  13. Łukasz 3000
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-11-10 19:00

    To denuvo to tylko lekkie utrudnienie. Mam nadzieje, że szybko złamią. Ja popieram wolny dostęp do gier chociaż wszystkie gry mam oryginalne.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!