Ciekawostki

Fotele Nissan dla biurowych leniuchów

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2016-02-15

Pracownicy japońskiego oddziału nie muszą nawet zasuwać foteli do swoich biurek – one robią to same.

Nissan fotel

Dziś poniedziałek, a więc dzień, w którym każdy (komu się nie chce) powinien czuć się usprawiedliwiony. Pracownicy japońskiego oddziału Nissana mają się jeszcze lepiej – oni mogą być biurowymi leniuchami w każdym dniu tygodnia. Nie muszą nawet zasuwać foteli do swoich biurek – one robią to same.

Pomysł samodzielnie parkujących foteli biurowych zrodził się w głowach samych pracowników i szybko postanowili go oni zrealizować. Wystarczy jedno klaśnięcie i fotele automatycznie wracają na swoje miejsce. 

To odciążenie dla leniwych pracowników, pomoc w utrzymaniu porządku w biurze lub sali konferencyjnej oraz ciekawostka, która naprawdę nieźle wygląda. Zresztą sami zobaczcie:

Jak to działa? Sercem systemu są kamery i czujniki ruchu zainstalowane na ścianach pomieszczenia. Komunikacja pomiędzy systemem a samymi fotelami odbywa się natomiast za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Mówimy tutaj o Nissanie, nie musimy więc chyba dodawać, że nie jest to zupełnie niepowiązane z systemami jazdy autonomicznej, prawda? 

Więcej na ten temat dowiedziecie się z poniższego filmiku:

Oczywiście (przynajmniej na razie) nie należy się spodziewać rynkowego debiutu takich foteli. Szkoda?

Źródło: Engadget, Nissan

marketplace

Komentarze

7
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ta już widzę jak sprzątający będą dziękować, zwłaszcza gdy będzie trzeba je WSZYSTKIE osobno naładować.
    Zaloguj się
  • avatar
    Mogliby lepiej zrobić edycję foteli z aut jako zwykłe, biurowe siedziska, bo póki co mamy tylko przepłacone i przereklamowane DX Racer z tych lepszych. Pewnie zarobiliby sporo kasy.
  • avatar
    Bez sensu.
  • avatar
    chińczycy nie potrafili zrobić dobrego samochodu więc wykupili całego nissana. a teraz pod tą markę pchają dodatkowe produkty. wszystko aby napędzić sprzedaż i zdywersyfikować ofertę produktów. typowe postępowanie w krajach azjatyckich. np. sony zaczęło karierę od ..... kuchenek elektrycznych, a okręty w wykonaniu samsunga to też nic nadzwyczajnego.