Technologie i Firma

Na poczcie zapłacisz smartfonem

przeczytasz w 1 min.

Poczta Polska wprowadza obsługę systemu BLIK w ponad 4500 swoich placówek na terenie całego kraju. Korzyść będzie obopólna.

Poczta Polska stara się nadążyć za nowinkami technologicznymi. W ciągu ostatnich miesięcy wprowadziła wiele udogodnień dla klientów, w tym aplikację Envelo umożliwiającą zamawianie kuriera i śledzenie przesyłki przez Internet. Unowocześnia również swoje placówki – około tysiąc z nich oferuje już bezpłatny dostęp do Wi-Fi, a w ponad 4500 znajdują się terminale POS, pozwalające na dokonanie płatności kartą. Teraz postanowiono rozszerzyć koncepcję bezgotówkowych płatności o zyskujący popularność BLIK.

Każda z placówek Poczty Polskiej, w której znajdują się terminale POS, oferuje już możliwość dokonania płatności za pomocą systemu BLIK. Z tej opcji mogą skorzystać wszyscy posiadacze smartfonów i użytkownicy aplikacji bankowych kompatybilnych z tym rozwiązaniem (a dotyczy to prawie 3,5 miliona osób). Tę wygodną i bezproblemową formę płatności można wybrać zarówno wtedy, gdy chce się zapłacić za towar, jak i za któreś z pocztowych lub finansowych usług.

„Płatność za pomocą BLIK to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie, jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności” – mówi Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej.

Źródło: Poczta Polska. Foto: Poczta Polska

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Qazzy
    1
    Ciekawe kiedy zaczną dostarczać przesyłki. Bo na razie to widzę, że filarem tego biznesu jest sprzedaż kalendarzy z papieżem, przepisów zakonnicy, rajstop i generalnie "mydła i powidła". Zza góry stojaków z badziewiem często nie widać obsługi...
    Poza tym nie wiem jak teraz, ale kiedyś chciałem za coś zapłacić kartą to okazało się że jest to traktowane jako płatność gotówkowa poprzedzona wypłatą gotówki z bankomatu banku pocztowego (i prowizją od wypłaty z "obcego" bankomatu), a nie jako zwykła płatność kartą.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Ostatnio jak próbowałem zapłacić kartą na poczcie to się dowiedziałem że można płacić tylko za nadanie paczki i za żadną inną usługę, tak więc poczto zacznij od wprowadzenia płatności elektronicznych dla wszystkich usług i doprowadzania tych usług do skutku (co chwila dostaję zwroty zareklamacje źle wykonanej usługi), zatrudniając chociażby w końcu listonoszy którzy potrafią czytać/pisać, oraz "kurierów" potrafiących obśługiwać telefon komórkowy, bo taka kadra jaka jest teraz (przynajmniej na terenie Łodzi) nie pozwoli wam zbytnio przetestować tych nowych płatności