Na topie

Nie masz TV ani radia? Abonament RTV zapłacisz i tak - nowa propozycja

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Telewizory

Kategoria: RTV Telewizory Ciekawostki Tematyka: Na Topie

Kolejna propozycja jest taka, by zastąpić abonament RTV opłatą medialną i wezwać do zapłaty każdego podatnika PIT i CIT.

Nie masz TV ani radia? Abonament RTV zapłacisz i tak - nowa propozycja

A A

Jak informuje Rzeczpospolita, jest kolejna propozycja Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Resort chce zastąpić obecny abonament RTV powszechną opłatą medialną. Tak jak na kulturę, tak i na media mają składać się wszyscy.

Z naszych podatków idą już pieniądze na kulturę – nawet wówczas, gdy nie chodzimy do teatru czy kina. MKiDN chce, by tak samo było z mediami publicznymi – nawet jeśli Polak nie korzysta z telewizji i nie słucha radia, to powinien dołożyć się do funkcjonowania publicznych kanałów nadawania informacji.

Jak zmusić każdego obywatela do uiszczania takiej opłaty? Jest na to sposób. Propozycja jest taka, by nikt nie musiał na poczcie zgłaszać (lub uprzejmie informować o braku) odbiorników – wszystko zamknie się w obrębie podatków PIT i CIT. Innymi słowy: zapłaci osoba fizyczna i prawna, niezależnie od wyposażenia lokalu. Podobnie jak dziś, część osób będzie zwolniona (np. emeryci).

Dzięki postawieniu na powszechność opłaty będzie można zmniejszyć jej wysokość. Jeśli wcześniejsze zapowiedzi zostaną zrealizowane, to nawet do poziomu 6-8 złotych miesięcznie. To jednak nie każdego przekonuje.

Odpowiadając na krytykę, MKiDN zwraca uwagę, że podobne systemy funkcjonują w innych krajach, na przykład w Niemczech i Finlandii. Czy będzie to jednak ostateczna opcja – trudno dziś powiedzieć. Praktycznie co kilka miesięcy słyszymy o kolejnym projekcie, potem jest fala krytyki, aż wreszcie następny pomysł… I tak się to ciągnie. 

Źródło: Rzeczpospolita. Foto: StockSnap/Pixabay (CC0)

Odsłon: 7247 Skomentuj newsa
Komentarze

64

Udostępnij

Telewizory w marketplace

  1. mutissj
    Oceń komentarz:

    27    

    Opublikowano: 2017-10-04 13:21

    Szukają środków aby uzupełnić budżet na 500+

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      21    

      Opublikowano: 2017-10-04 13:55

      wyciągają łapę po forsę ile wlezie, za to chwalą się na prawo i lewo wynikami budżetowymi.
      przy okazji za kadencji Kurskiego którego wsadzili na stołek już narobili tyle długu, że pożyczyli tvp kilkaset milionów PLN. tym darmozjadom zawsze mało. i tak zdzierają z abonamentu, zdzierają z reklam i dotacji budżetowej, i jeszcze mało tym darmozjadom.

      bardzo bym chciał aby właśnie w tej sprawie odezwała się KE, i zakwestionowała tę "pożyczkę" jako niedozwoloną pomoc publiczną z żądaniem natychmiastowego zwrotu. poza tym też chcę, skoro tak przywracają stan z przeszłości, aby TVP też była jak z przeszłości, tj. 2 kanały ogólnopolskie i koniec, reszta dla nadawców prywatnych, i czesać koncesje.

      najbliższe wybory to są wybory samorządowe. drogi czytelniku, dobrze się zastanów czy tym razem też chcesz zostać w domu. nie sugeruję tu żadnej opcji, postąp tak jak ci podpowiada twój umysł, mi nic dotego. ale idź i oddaj swój głos.

      Skomentuj Historia edycji

      1. elkomendante
        Oceń komentarz:

        -31    

        Opublikowano: 2017-10-04 14:50

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Oj widzę, że kolega z opcji PO-PSL, ewentualnie Nowoczesna.
        Nic sie nie bój kolego, większych złodziei i darmozjadów jak PO/PSL nie było i nie będzie, no chyba, że te łachy znowu wygrają w co szczerze wątpię.
        Jak za czasów PO/PSL też wszyscy mieli płacić abonament to jakoś nie płakałeś. Teraz wielce marudzisz.
        O 500+ się też nie martw, pieniądze na wszystko są, wystarczyło złodziei od koryta odciąć i już nie słyszę, że jest kryzys i na nic kasy nie ma, a wpływy z podatku VAT wzrosły o prawie 50% nie podnosząc przy tym podatków. Wystarczy nie kraść.
        Ale widzę że kolega jest z tych, którzy chcieliby wszystko mieć za darmo.

        A jeżeli ci się tak nie podoba w Polsce to wyjazd do Anglii, Niemiec czy innego muslimstanu, tam nie musisz płacić za abonament, a jeszcze zafundują ci bombowe wakacje albo ubogacą żonę/dziewczynę.

        Dobra rada zanim coś głupiego napiszesz po raz kolejny, dowiedz się jak grube pieniądze płaci się za abonament w krajach które wymieniłem powyżej.

        Żeby nie być gołosłownym poniżej przedstawię ile się płaci abonamentu w skali roku w krajach EU:
        1. Szwajcaria - 1593zł
        2. Dania 1367 zł
        3. Norwegia 1367 zł
        4. Austria 1181 zł
        5. Szwecja 955 zł
        6. Niemcy 903 zł
        Polska jest dużo niżej z kwotą 232 zł.
        Tak, że w każdym państwie europy płaci się abonament.
        Poniżej link do artykułu o kwotach abonamentu rtv.

        http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/abonament-rtv-w-europie-kto-placi-mniej-niz-polacy_943929.html

        Pozdrawiam trzeźwo myślących.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          20    

          Opublikowano: 2017-10-04 14:58

          ale tu nie chodzi o dany kraj.
          Ja nie chce placic za cos czego nie używam, nie robie.

          To tak jak ja bym zalozyl firme a ty musial bys placic mi co miesiąc za to ze możesz mieć możliwość skorzystania z moich usług.

          To tak jakby niewierzący miał obowiązek placic na utrzymanie kościołów.

          Tu nie chodzi o kwoty nawet - bo czy to jest 8zl czy 1 zl to dalej sa moje pieniądze po które ktoś reke wyciąga a nie daje mi tego czego chcę.

          Skomentuj

          1. Snack3rS7PL
            Oceń komentarz:

            -6    

            Opublikowano: 2017-10-04 15:09

            Ale przecież żyjemy w takim a nie innym państwie tzw. opiekuńczym, jeśli się powiedziało A trzeba powiedzieć i B. Mi się też może wiele rzeczy nie podobać, tylko, że w takim systemie żyjemy a jak jednemu się będzie pobłażać, to drugi znajdzie powód by jego też traktować łagodniej niż resztę. Albo płacimy za coś z podatków albo nie płacimy i finansujemy to sami, na razie jesteśmy w opcji A

            Skomentuj

          2. interceptor
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2017-10-04 15:55

            Niestety... Państwo się mnie nie pytało czy chcę mu płacić jakiekolwiek podatki. A nie chcę. Chcę sam decydować o sobie bez ingerencji państwa opiekuńczego/socjalistycznego. Ale państwo tak sobie ingeruje bez pytania że jak nie płącisz mu haraczu to Cię ukarze, bo jego władza opiera się na przymusie i sile. W d*pie ma wolę/dobro jednostki jak i ogółu. I smutne że cała licząca się scena polityczna od pisiaków do tzm opoazycji po/psl/nowoczesne/sld to taki sam social tylko z innymi zabarwieniami ideologicznymi propagowanymi w tubie propagandowej TVP za którą też chcą pobierać haracz mimo że TVP może nie oglądać. A jak dowalą podatek za możliwośc oglądanie (mam w d*pie tą możłiwość) to wymyślą kolejny i kolejny i ciągle będą zabierali i zabierali więcej. I nie ma alternatywny sensownej dla tych złodziei.

            Skomentuj

          3. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-10-05 09:30

            "Ale przecież żyjemy w takim a nie innym państwie tzw. opiekuńczym" że co? PL jest państwem opiekuńczym? raczej stwarza tego pozory, a kasa bez kontroli jest przetupywana przez polityków.

            Skomentuj

          4. elkomendante
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2017-10-04 15:55

            Bravo. To idąc Twoim tokiem rozumowania :
            1. Nie choruję to nie będę płacił ubezpieczenia zdrowotnego
            2. Nie powoduje wypadków komunikacyjnych to nie będę płacił OC.
            itp itd.

            Argument nietrafiony, żeby nie powiedzieć z d..py.

            Skomentuj

          5. interceptor
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-04 16:00

            Tak powinno być. Autoodpowiedzilność za swoje życie i czyny. Spowodujesz wypadek, nie płąciłeś oc to bulisz za swoje. Nie płacisz zdrowotnego to bulisz za lekarza. Ale Ty/Ja decydujesz o swoim życiu i za to co będziesz płacił bez odgórnego przymusu. Uważam ze 10% podatku dla państwa od zarobków to absolutny maks. Powyżej to złodziejstwo. I wgl państwo nie powinno w życie ludzi ingerować. Tylko oferować wojsko, policję, straż pożarną, sądy, opiekę socjalną tylko powiedzmy dla ludzi niepełnosprawnych i może ewentualni szkolnictwo (a może i nie). Tak żeby zachować porządek i bezpieczeństwo a reszta do kasacji lub prywatyzacji.

            Dobrowloność a nie przymus.

            Skomentuj

          6. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2017-10-05 00:33

            Chłopie - w USA jest tak, a jak trafisz na idiotę bez OC i w dodatku biednego to jesteś w (za przeproszeniem) dupie, bo kasy nigdy nie odzyskasz. OC jest po to by unikać takich idiotów i nie musieć bulić za to, że ktoś Ci rozwalił samochód. Podobnie było ze służbą zdrowia i co? W USA jak nie masz kasy to zdechniesz, bo się nikt nie przejmie. Do tego patologia w postaci zawyżania cen świadczeń (jak zobaczyłem kiedyś rachunek, wystawiony na kogoś innego, za leczenie po ukąszeniu węża, to od liczby zer mi się zakręciło w głowie).
            Po prostu - płacąc podatki/składki jest się bezpieczniejszy niż nie płacąc i modląc się, by mi kasy starczyło na leczenie.

            Skomentuj

          7. interceptor
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2017-10-05 20:39

            A może ja nie chcę aby ktoś decydował co jest dla mnie lepsze czy bezpieczniejsze. Może wolę płacić mniej podatków i czuć się mniej bezpiecznie. Doskonale wiem że mniejsze podatki oznaczają mniej świadczeń/subwencji i właśnie tego chcę. Chce mieć wybór czy chcę korzystać z pewnych rzeczy czy nie chcę a nie zeby decydował za mnie ktoś komu nie dałem zezwolenia aby decydował o moim życiu. Im dłużej żyję tym większą mam niechęć do państwa jaki ogólnie przyjętej cywilizacji/postępu właśnie ze względu na stopień komplikacji życia, kosztów i to że ktoś wie lepiej co jest dla mnie dobre nie dając mi żadnej możliwości wyboru. Może wolałbym wziąć OC za 100-200PLN z mniejszą pulą odszkodowania niż najtańsze możliwe obecnie za 480 PLN gdzie niby jest milion. Może wolał bym na 200.000 PLN. Już zawsze jakiś wybór ale go nie ma bo stawiki sa odgórnie narzucone. I to się tyczy wszystkiego. Ewidentnie marzy mie się liberalizm teksański. Europejski social mnie nie przekonuje (bez względu która banda rządzi bo one tylko ideologicznie się różnią, ekonomicznie jedna h*lera).

            Skomentuj

          8. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-10-07 13:50

            OC nie jest dla Ciebie - jeszcze raz mówię, tylko dla osoby, z którą w teorii będziesz miał kolizję. Ile razy trzeba to mówić? Do tego jak się OC skończy to TY będziesz płacił ze Swojej kieszeni. Wolę płacić trochę więcej, a mieć spokój. Nie pomne, że stawki OC są zależne tylko i wyłącznie od historii ubezpieczonego, ilości kolizji dokonanych pojazdami danej marki (stąd np. BMW należy do aut wysokiego ryzyka) oraz marki i typu samochodu (za Ferrari więcej zapłaci się jak za Skodę). Skąd niby tu państwo? Wiem, że wszędzie szukasz wpływu tego "złego" państwa (a polityków wybierasz w wyborach tak a propos), ale ogarnij się człowieku...
            Co do reszty to właśnie dowolność prowadzi do patologii. W USA nie chciałbyś się leczyć (koniec kasy - zdechnij na ulicy), nie chciałbyś mieć kolizji (brak OC, AC - płacisz ze swojej kieszeni) etc.

            Skomentuj

          9. interceptor
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-10-08 13:23

            Boli Cię to ze mam inne zdanie czy co? Nie muszę podzielać Twojego poglądu.

            Jak wolność jest dla Ciebie źródłem patologii to żyj sobie w kołchozie i ciesz się z tego. Ja chce mieć wybór. Nie potrzebuję wszystkich wyodotrysków cywilizacji i postępu i nie chce ich wszystkich opłacać. A jak płacić to jak najmniej. Ty chcesz więcej dla spokoju... spoko. Twój wybór.

            Obowiązek OC jest narzucony przez państwo więc wyboru nie ma żadnego. Nawet umowa się sama przedłuża mimo że jest na rok!!! A ceny jak ostatnie dwa lata pokazały zależą też od zmowy cenowej. W końcu jest obowiązek to można doić. No i to nie dla mnie więc motywacja do płacenie przeogromna.

            Co roku idę i wybieram kogoś z poza tego soclialnego grajdoka (PO/PIS/SLD/PSL) ale ogół chce żyć w tym kołchozie więc jest to co jest i nie ma wizji na zmianę.

            Mi system teksański np odpowiada. Lubię liberalizm. Chcę sam o sobie decydować. Jak Ty nie chcesz to Twój wybór. Mi nie musi się podobać otoczająca rzeczywistość skoro w moich kryteriach jest do d*py.

            Skomentuj

          10. AkaRyupl
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-10-08 14:32

            To weź kup bilet i leć do Afryki - ostatni obóz liberalizmu na Świecie (nawet USA się ugięło).
            Co do Twojego zdania - masz prawo, ale nie kłam (ceny OC nie są zależne od państwa) i nie obrażaj innych wyrażając Swoje zdanie (sugerując, że jesteś inteligentny a reszta nie). Bo jak historia pokazuje bardzo wielu inteligentnych ludzi to socjaliści, a wielu cwanych, ale mało inteligentnych ludzi to liberałowie.
            Jeszcze raz powiem - państwowa służba zdrowia, szkolnictwo etc. stoją na wyższym poziomie niż prywatne (wystarczy spojrzeć na prywatne szkoły wyższe - w większości powołane do robienia kasy).
            Co do podatków - z nich utrzymuje się infrastrukturę (drogi, tory, ale i infrastruktura kanalizacyjna), wojsko, policję, służbę zdrowia, edukację, straż pożarną, usługi socjalne jak emerytury czy renty etc. Jak uważasz, że to 10% starczyłoby nawet na same drogi to kompletnie nie wiesz o czym mówisz i nie wiesz ile co kosztuje.
            PS W USA do ok. 1920 roku podatek dochodowy wynosił 90% - z czegoś trzeba było budować infrastruktury. Po obniżeniu go USA systematycznie się zadłuża.

            Skomentuj

          11. interceptor
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-10-08 15:18

            Ale Ty mnie tu kolego nie będziesz wyganiał nigdzie, bo masz jakiegoś focha. Ja się urodziłem, tu mam dom i nie wybierałem sobie tego że jest taki a nie inny system. Będziesz tu udowadniał związek inteligencji z socjalizmem czy liberalizmem. Cóż... byli tacy co i kolor oczu czy kształt czaszki identyfikowali z inteligencją... :) Nie wpadł bym na budowanie takiej zależności. Masz wyobraźnię.

            Rok temu za OC płaciłem 350 PLN w tym 480 PLN. Nie mam stłuczek, jeżdżę ostrożnie. Zostałem tak nagrodzony :) Przyczyniły się do tego podatek bankowy oraz wytyczne Komisji Nadzoru Finansowego. A więc ingerencja państwa. No i oczywiście same prywatne firmy.

            Jak Ci napisałem ze wielu rzeczy nie potrzebuję, w tym także całej rozdmuchanej cywilizacji. Mniej podatków, mniej infrastruktury, mniej wszystkiego. Cofnięcie się pare set lat do tyły może by i nie było głupie. Zwolniło by się tempo zycia. Płacę bo musze i tylko po minimum. A Ty tu się nie bulwersuj, bo mam swoje zdanie, odmienne od Twojego. To ze sobie pokrzyczysz, pośmiejesz sie nie spowoduje tego że Ci przytaknę. Tak... socjal jest w porzo, chcę płacić więcej, mieć mniej dla dobra ogółu. Tak nie będzie.

            Jęzorek :P

            Skomentuj

          12. interceptor
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-10-08 15:24

            Nigdzie nie pisałem że socjaliści nie sa inteligentni. Ktoś taki system musiał zbudować. Twierdze że wg mnie jest on zaprzeczeniem wolności, niezależności i ogranicza wolność jednostki dyktując jej co może, czego nie, co jest dla niej dobre, a co złe, obicążając jednostkę opłatami na rzecz innych aby innym żyło się lepiej. Mi taki system do końca nie pasuje. Może w jakiejś okrojonej formie ale nie takiej jak teraz, do tego masakrycznie zbiurokratyzowanej. Nie przemawia to do mnie. Sorki :P

            A... chcesz mnie w Afryce, kup mi bilem, vizę i jakąś działeczkę. Może bym skorzystał. Zima idzie. Ale Ty chesz... Ty bulisz.

            Skomentuj

          13. interceptor
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-10-04 16:00

            Chcesz płacić płać. Nie chcesz płącić nie płać. Cała filozofia. Ja nie chcę płacić i bardzo mi się nie podoba obecna sytuacja.

            Skomentuj

          14. elkomendante
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2017-10-04 16:58

            OK, ale tak nigdzie w europie i na świecie nie ma.
            Zawsze można wyprowadzić się na bezludną wyspę :)

            Skomentuj

          15. interceptor
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-10-04 17:27

            Bo ludzie nie chcą autoodpowiedzialności za samego siebie. Większość mogła by sobie nie poradzić bez "opieki" państwa. To jest system dla ludzi inteligentnych a większość to większość, taka nie jest. Stąd i państwo robi co mu się podoba w imię "dobra" obywatela.

            A ja nie mam ochoty za kogoś płacić, bo może coś się stanie, bo mam możliwość z której nie chce korzystać (patrz np TVP). Ja chcę żyć i nie chcę żeby mi ktos w tym przeszkadzał. I wtedy sobie wszystko ogarnę.

            A państwo... każde władzę wzięło siłą lub uzyskało ją od kogoś kto wziął ją wcześniej siłą. Nie znosi sprzeciwu i uznaje tylko swoją rację. Jak wojna będzie to Cię z karabinem poślą na front abyś za nich umierał aby nadal podatki mogli doić a sami uciekną (patrz 1939r.). A jak Ty uciekać byś chciał to Cię rozstrzelają. A wyspa... jak zauważą że nikt łapy nie położył na niej to przyjdą krzewić postę, cywilizację, religię i inne takie. Wgl większa część cywilizacji to jakies dyrdymały i wymysły.

            Skomentuj

          16. tajfunx
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-20 13:39

            Co Ty kolego za bzdety wypisujesz, nie chcesz...... i nie chcesz, nie podoba Ci się. Anarchia podoba Ci się jak widać . Bieszczady tam masz wolność od opłat i wolny wybór spodoba Ci się. Bez filozofii i udowadniania. Spróbuj.
            Polecam.

            Skomentuj

          17. Lister
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-10-04 17:44

            @elkomendante: "OK, ale tak nigdzie w europie i na świecie nie ma.
            Zawsze można wyprowadzić się na bezludną wyspę :)"

            Hmm, no to zobaczmy jak to robią w Stanach:
            en.wikipedia.org/wiki/PBS
            Och, co wtopa, cywilizowany kraj nie wyciąga przymusowo ani centa od obywateli na publiczną telewizję :O
            Można? Można i tyle w temacie przymusowego haraczu na pisowoską propagandę pochwały putynizacji Polski...

            Skomentuj

          18. kitamo
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2017-10-04 20:21

            @elkomendante - tak. wyobraz sobie człowieku że są państwa w których dokładnie tak to działa!

            Poza ty mja nie pisze o sluzbie zdrowia nawet - pisze o czyms co nie jest potrzebne do zycia, czyli o propagandzie telewizyjnej.
            Jak Twój kochany rzad wymysli ze masz płacic za mozliwosc srania kiedy zapragniesz bo wymysla limit na sranie 1x dziennie zeby nie zapychać cudownej infrastruktury oczyszczalni scieków to co? zacisniesz zwieracz bo państwo każe?

            są kraje gdzie nie ma nawet podatków. żadnych!

            Skomentuj

          19. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-10-05 09:32

            cyt "Bravo. To idąc Twoim tokiem rozumowania :
            1. Nie choruję to nie będę płacił ubezpieczenia zdrowotnego
            2. Nie powoduje wypadków komunikacyjnych to nie będę płacił OC."
            mam wrażenie że nie o to chodzi. problem jest w czymś innym. chodzi o to aby państwo zmusiło mnie do płacenia różnych ubezpieczeń, lecz nie zmuszało do wyboru jednej konkretnej firmy, a takimi są ZUS i NFZ które są jak kula u nogi.

            Skomentuj

          20. Himoto
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-10-05 12:46

            elkomendante -- ten trol do zbananowania

            Jeśli jeszcze nie rozumie czemu to skrócę "za głupotę".
            Jak można twierdzić że przymus płacenia za coś co jest nam niepotrzebne jest poprawny prawnie? konstytucja gwarantuje ci własność prywatną [w tym pieniądze] a przymus płacenia podatku który nie działa na korzyść obywatela [czytaj kasa na dyrdymały] jest nielegalna, rząd o tym wie dlatego w zapisie nie używali wcześniej określenia "podatek", ale że teraz mają w tyłku konstytucję bo TK im nie podskoczy to już mogą sobie pozwolić na używanie określenia podatek bo nie ma silnego by coś z tymi knurami zrobić.

            Płacenie OC - jest przymusowe tylko dlatego by nie doszło do sytuacji że potrącisz kogoś lub uszkodzisz coś i nie mając kasy na zapłacenie odszkodowania musieli by ci wycinać narządy i je odsprzedawać. Taki rodzaj zabezpieczenia finansowego dla ciebie i innych użytkowników drogi.
            NFZ i inne opłaty zdrowotne - chcesz możemy przejść na tryb państwa w którym za wszystko płacisz sam, tylko się nie zdziw jak za głupia wizytę u lekarza przyjdzie ci płacić 2-3 tysiące PLN, a za złożenie złamanej kończyny zainkasują od ciebie kilkanaście tysiączków bo powiedzą że takie są stawki rynkowe.
            Podatek drogowy - płacą go osoby korzystające z dróg dlatego został dodany do paliwa, chcesz korzystać płacisz nie chcesz nie płacisz [easy]. Wbrew powszechnej opinii zmotoryzowanych jest to bardzo dobry podatek, bo inaczej nie mieliby racji wykłócania się o to że drogi są dziurawe i w ogóle do luftu, a tak regularnie coś naprawiają, modernizują itd. Z podatku drogowego częściowo także finansowana jest policja [zwracam uwagę na słowo częściowo].

            Można tak w nieskończoność, lecz większość podatków[jakieś 90%] ma jakąś słuszną funkcję która ma pozwolić nam ludziom w jednym państwie żyć w miarę normalnie bez ciągłych problemów natury anarchistycznej. Niestety pomysły takie jak podatek od TV/rtv jest niesłuszny i godzi w prawo wolnego wyboru obywatela, jest bezprawnie wprowadzony do systemu podatkowego i pobierany pod przymusem zakłamania wciskanego społeczeństwu. Podobnym debilizmem prawnym jest Podatek środowiskowy pobierany od osób które przyjechały z innego regiony naszego kraju na wakacje do np. Zakopanego. Jeśli żyjemy w jednym kraju to znaczy że oddychamy tym samym powietrzem [czystym, brudnym nieważne], podatek ten w innych państwach powstał dla osób z poza danego kraju i pierwotnie był określany podatkiem turystycz

            Skomentuj Historia edycji

        2. Stelek
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2017-10-04 15:06

          A teraz proszę przytoczyć minimalną miesięczną wypłatę w danym kraju np.

          Niemcy :
          abonament 903zł
          minimalna płaca : ok. 4'600 złotych

          Polska :
          abonament ???
          minimalna płaca : 1459zł
          Pozdrawiam trzeźwo myślących ;)

          Skomentuj Historia edycji

          1. elkomendante
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-10-04 16:56

            Kolejny wyedukowany przez gimnazjum.
            Gdybyś kolego potrafił liczyć to zauważyłbyś że nawet przy kwotach które podajesz to przy pensji niemca wydatek na abonament to 1/5 jego miesięcznego wynagrodzenia , a polaka to 1/6.

            Czyli niemiec i tak płaci relatywnie więcej niż polak.
            Brawo geniuszu.

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-10-04 20:27

            tylko ze w niemczech zarabiajac 4600 miesiecznie zyjesz jak lord - w polsce zarabiajac 1400zł nie starcza Ci na zarcie.
            taka roznica.
            Widziałes tez zawartosc zachodnich telewizji a naszej?
            naszej to nawet za darmo nie da sie ogladac.

            Skomentuj

        3. owatanka
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2017-10-04 15:17

          1. Szwajcaria - 1593zł
          2. Dania 1367 zł
          3. Norwegia 1367 zł
          4. Austria 1181 zł
          5. Szwecja 955 zł
          6. Niemcy 903 zł

          Same biedne kraje wes tu nie porownoj naszej bogatej polski do tych biedakow dobrze?

          Kitamo ma racje ja zarabiam a co chwila zza winkla ktos lape wyciaga po moje pieniadze TAK chce placic na teatry do ktorych nie chodze i kulture ktora ogladam bedac po za domem NIE nie chce placic na telewizje publiczna bo nie jest mi ona potrzebna niech sie utrzymuja z reklam a najlepiej sprywatyzowac o bedzie spokoj.

          Skomentuj

          1. elkomendante
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-10-04 15:57

            Sprawdź link, który zamieściłem ponizej.
            Jest tam również Rumunia oraz Albania itp.

            Skomentuj

        4. steveminion
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-10-04 15:25

          Nie ma pieniędzy, to jest kasa z niemieckich banków, roczne zadłużenie to 100 mld a VAT to jedynie kreatywna księgowość. Zapomniałeś wspomnieć o rekordowych zyskach spółek dzięki podwyżkom i brakowi jakichkolwiek inwestycji... Wystarczy nie kraść krzyczą najgłośniej złodzieje. Tak samo jak z "komuniści i złodzieje" którymi się otacza Kaczyński.

          Skomentuj

        5. Sora_
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-10-04 15:38

          Jedna uwaga...bezrobotni nie placa podatkow....
          Wiec nie kazdy zaplaci.

          I daruj sobie te wyssane z palca i nakrecane propaganda pogadanki o tym ktora partia wiecej kradnie, wszyscy sa tacy sami i tak samo kradna. Tyle tylko ze niekotrzy robia to pod stolem i w bialych rekawiczkach a inni sa na tyle bezczelni ze nie przejmuja sie takimi detalami.

          Odnosnie wyjazdu do innego kraju, widac nigdy nigdzie nie byles bo powtarzasz bzdury zaslyszane w kosciele.

          Skomentuj

          1. iSpartacusS3
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-10-09 21:02

            był, czy nie był. Ja byłem i wiem, że ma rację

            Skomentuj

        6. Xaros
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-10-04 15:41

          Widzę mózg wyprany przez TVPiS i radio... Do trzeźwego myślenia to Ci daleko ojj daleko -.- Jesteś kolejnym zombie co wciąga nosem każdą propagandę PiSu z uśmiechem na twarzy.

          Skomentuj

        7. interceptor
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-10-04 16:03

          Trzeźwo myślą twierdzę że nie chcę płacić za TVP bez względu jaka banda rządzi czy po/psl/sld/pis. Dla mnie TVP może nie istnieć. Nie oglądam, nie używam, nie interesuje mnie ten twór.

          Tak trzeźwo myśląc doszedłem do takich wniosków.

          Skomentuj

        8. Finear
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-04 16:39

          a kase na kampanie o sądach też pewnie PO zajumało co?

          Skomentuj

        9. rasiaknorris1
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-10-04 21:50

          Polityk taki czy siaki to to samo. Złodziej i tyle. Nie ma uczciwych polityków wiec nie pitol :) każdy coś kradnie taka natura Polaka w polityce.

          A TVP w końcu jest instytucja państwową czy firma prywatną?

          Skomentuj

        10. BrumBrumBrum
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2017-10-05 09:26

          cyt "Oj widzę, że kolega z opcji PO-PSL, ewentualnie Nowoczesna.", jakże się mylisz, ty też nie rozumiesz jak PO PSL dlaczego popłynęli.

          skoro jesteś takim umysłowym niewolnikiem partii rządzącej, to powiedz mi dlaczego tak się pchają w abonament który jest płacony w całej UE (brak tu odniesienia abonamentu do produktu krajowego brutto, do płacy minimalnej i do płacy średniej), za to w większości krajów UE do szkoły chodzą 6-latki, ale to jest z kolei kwestionowane. w całej UE (niemal) są tez gimnazja, i to też jest kwestionowane.

          po prostu uważam że obecna władza ma jakąś schizofrenię, a wszystko się sprowadza do trywialnej forsy a nie służeniu Polsce. Dlatego dobrze się zastanów na kogo zagłosujesz.

          Faktem też jest poziom bogactwa w sensie finansowym w różnych regionach Polski, oraz opcje polityczne jakie tam rządzą. Panuje tu jakaś dziwaczna zbieżność. Ja osobiście wolę mieć napchane kasą kieszenie a nie jakąś wyuzdaną pseudo sprawiedliwość społeczną. Abonament RTV jest tego bardzo jaskrawym przykładem.

          Dodam też, że w krajach które wymieniłeś, wystarczy oświadczenie że nie posiada się odbiornika, i się nie płaci. Ale o tym tępiciele totalnej opozycji gorszego sortu z uporem maniaka oczywiście nie chcą pamiętać, bo liczy się forsa a nie służenie Polsce.

          Skomentuj Historia edycji

        11. iSpartacusS3
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-10-09 20:58

          Dobrze prawi! polać mu !

          Skomentuj

    2. darioz
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2017-10-04 21:02

      500+ to najlepsze co sie moglo Polsce przydarzyć! Dzięki temu programowi Już wzrosła liczba urodzeń dzieci POLSKICH dzieci!!!
      Za PO, PSL czy Nowoczesnej Polska rodzina nie dostałaby 500 złotych ale my za to dostalibyśmy po 500 tzw ''uchodźców'' na łebka a ci z kolei dostaliby 1200 euro zasiłku co miesiąc, mieszkanie, darmową opiekę lekarską i wiele innych przywilejów!!!
      I przy okazji miałbyś to samo co w UK, Szwecji, Francji, Włoszech itd gdzie normalni ludzie się boją wychodzić na ulicę bo bandyci z Afryki rabują, gwałcą, demolują i kradną!!!
      Dobrze że mamy rząd który jawnie pokazał Fucka lewactwu z UE i się nie zgodził na żadne przymusowe kwoty podziału Afrykańskich bandytów islamsko-murzyńskich!!!
      Wolę ''średniowiecze'' i PiS niż lewacko-liberalną ''nowoczesność''!!!
      Można zbudować coś znacznie lepszego niż UE!!! Trójmorze czyli integracja państw naszego regionu która powinna bazować na chrześcijańskich wartościach!!!

      https://www.youtube.com/watch?v=oU2QdKdLpn0

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2017-10-04 21:46

        zamiast 500+ to się likwiduje złodziejskie podatki na artykułu dziecięce, a nie zabieranie tym ktorzy mają 1 dziecko i dawanie tym ktorzy mają piątkę i nie zamierzają pracować bo się nie opłąca (wiem bo mam znajomego co na czarno woli robic przy 5 dzieciaków co by mu nie zabrali wszystkich pozostałych swiadczen).
        A pozniej taki darmozjad ma zero odprowadzonych składek bo 3/4 zycia na socjalnym zyl.

        Skomentuj

        1. Torrez1
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-10-04 22:57

          To jak mój sąsiad który też pracuje na czarno ma 4 dzieci i mieszka razem ze swoja kobieta bez slubu zeby dostac wiecej z 500+ w dodatku wynajmuja mieszkanie za które czynsz ponad 1000zl placi im miasto. Nie wspominajac o alkoholizmie tej dwojki

          Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2017-10-04 23:27

            I w takim przypadku, lepiej zostać bezrobotnym, a najlepiej pijakiem bo dostaniesz rentę PIJACKĄ !!! :D

            Porządny człowiek chce pracować i zarabiać, to Państwo mu zaj...... kasę by oddać tym nierobom!!!


            Chcesz pracować uczciwie, pracować w pocie czoła, to dostaniesz karę w postaci podatków.

            Jesteś śmierdzącym leniem, nie chcesz pracować, to Państwo da Ci nagrodę w postaci zasiłków!!!!

            I teraz się dziwią że ludzie wolą być na zasiłku niż pracować.

            To samo z 500+, ludzie się zwalniają z pracy, przechodzą na pół etatu by załapać się na 500+, na siłę rodzą brajanki, dzesiki bo 500+. Ludzkość schodzi na psy. Zabierają mi kasę po to by dawać tym nierobom.

            Tfuuu, aż się zdenerwowałem.

            Skomentuj

        2. AkaRyupl
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-10-05 00:39

          I nie dostanie emerytury, bo nie odprowadzał składek, nie dostanie świadczeń zdrowotnych (chyba, że jest zarejestrowany jako bezrobotny), bo nie odprowadzał składek etc.

          Skomentuj

      2. hrabin1
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-05 09:22

        wartości są ogólnoludzkie, dostępne dla każdej myślącej jednostki, która posiada empatię... a nie chrześcijańskie czy jakieś inne...religia powstała jak pierwszy cwaniak spotkał pierwszego idiotę... po drugie, te 500 pln oddasz z nawiązką, bo Państwo nic nie może dać, bo nic nie ma... ale widzę, że kolega lubi średniowiecze i archaiczne, płaskie i zero jedynkowe myślenie... zgadzam się tylko w kwestii niewpuszczania ciapatych, niestety... chętnie bym pomógł tym ludziom, bo nie wolno generalizować i są tam ludzie faktycznie w ciężkiej sytuacji i nie każdy jest terrorystą... natomiast ryzyko rozprzestrzenienia się tej kultury jest zbyt duże, a terroryści na pewno przenikną...u nas i tak odsetek religijnych baranów/moherów jest spory.. po ostatnie jak kolega jest taki lepszy sort i prawdziwy Polak to niech sobie kupi globus Polski..

        Skomentuj

  2. Radical
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2017-10-04 13:22

    Od d... strony to próbują ugryźć. Dajcie ludziom usługę za którą będą chcieli płacić a nie wciskajcie chłamu i nakazujcie za to płacić. Przykład, mogę sobie ściagać z torrentów ale po co skoro CHCĘ (!) płacić za netflixa i spotify bo uwazam że są tego warte.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2017-10-04 14:55

      ale im nie chodzi o to by dawac cos 1:1 - oni chcą byś ty dał, a najlepiej za nic, dla zasady.

      Gdyby zalezało im na tym by uczciwie dostać te pieniądze to wzięli by się do roboty.

      W ogole to wszystko powinno być transparentne dla normalnego kowalskiego żeby wiedział na co ile się wydaje w takiej TV. Wtedy wiedziałby że jego kasa idzie na miliard odcinków paradokumentów których nikt przecież nie oglada.

      Skomentuj

  3. steveminion
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-04 15:20

    W Niemczech mają tez związki partnerskie, dlaczego w takim razie tego rozwiązania nie wprowadza u nas? Poza tym Niemcy to już kalifat, jak można z nich brać przykład?

    Skomentuj

  4. Lister
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-04 15:28

    Ale kombinują jak koń pod górę, choć obok góry jest ścieżka.

    Skoro już musi być podatek na "narodowe" media, to niech będzie on na stałe wpisany z już branych podatków. Skoro niby budżet rośnie, to zamiast myśleć o wzroście budżetu MON do 2,5 PKB, żeby zielone ludziki Macieryja mogły latać niewidzialnymi śmigłowcami na akcję, można te pieniądze przeznaczyć na TV, radio oraz płace pielęgniarek i lekarzy.
    Pieniądze brane prosto z budżetu to brak jakiejkolwiek dodatkowej biurokracji - tyle że może o to chodzi, bo nagle trzeba będzie ludzi z budżetówki zwalniać :>

    Skomentuj

    1. wojciechu15
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-10-04 17:22

      Masz całkowitą rację. Problem jednak polega na tym, że socjaliści (a takie rządy mamy od 30 lat) chętnie przyjmą każdą dodatkową złotówkę do budżetu by móc na nim żerować i niechętnie pozbyliby się etatów przy obsłudze tego interesu jak słusznie zauważyłeś.

      Pieniądze są przecież i nie trzeba ich nawet szukać w MON'ie. Wystarczy zobaczyć ile polskie samorządy wydają rocznie na kulturę w postaci sylwestrów, juwenaliów itp. Każde miasto powiatowe ma co roku kilka dni wielkich "dni powiatu", czy zwał jak zwał, na których są imprezy i koncerty "gwazd" jeżdżących od miasteczka do miasteczka przez całe lato, inkasujących po 40-60k za godzinny koncert. I to wszystko finansowane jest z budżetu na kulturę.

      Skomentuj

  5. wojciechu15
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-04 17:16

    Ja akurat popieram to rozwiązanie. Skoro abonament i tak jest, skoro uzasadnia się go kulturą i "misją" to niech płaci całe społeczeństwo. Trafny jest w tym przypadku argument teatrów. W skali całego kraju na teatry przeznaczone są z budżetu ogromne pieniądze, korzysta z nich duuużo mniej ludzi niż z telewizji publicznej, a jakoś nikt nie płacze co chwilę, że nie korzysta, a idą na teatry jego pieniądze - tyle, że z budżetu, a nie w postaci abonamentu. W takim razie skoro pieniądze z podatków wszystkich obywateli idą na teatry, miejskie imprezy jak sylwestry, czy inne "dni Szczebrzeszyna", to również wszyscy równo (czyli mniej na jednostkę) mogą "wspierać" TVP.

    Skomentuj

  6. miedzianek
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-04 18:48

    1)Może w innych krajach puszczają mniej reklam? Bo u nas to czasami jest 'wejściówka, reklama, ogłoszenie nadawcy, reklama, kolejne ogłoszenie nadawcy, reklama, wyjściówka(np sponsorzy programu)'

    2)Może w innych krajach reklamy po godzinie 22 są rzadziej?

    3)Może w innych krajach tv publiczna puszcza mniej szitów pokroju zdrady, dlaczego ja i słoiki?

    4)Może w innych krajach ludzie nie mają dość podatków od wszystkiego i od niczego, z pupy wziętych, wymyślanych na potęgę, podatków od podatków?

    Skomentuj

  7. Misza102
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-10-04 21:44

    Niech doliczają każdemu (inaczej nigdy nie zapłacę)

    Skomentuj

  8. hrabin1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-05 09:12

    tvp to nie telewizja publiczna tylko pisowska tuba propagandowa... i mam płacić na to ...? chcieli się wzorować na BBC ? pusty śmiech mnie ogarnia. nie będę utrzymywał pisowskiego ówna, dlatego, że nie pasuje mi również sposób zarządzania Polską, przez osobę, która mianowała się naczelnikiem, a nie ponosi żadnej formalnej odpowiedzialności... to jest taki dyktatorek, ale widocznie w Polsce 40 % narodu lubi zamordyzm schowany pod płaszczykiem z socjalu... i nie było jeszcze takiej sytuacji w ostatnich 28 latach, żeby jakaś partia stawiała się ponad wszystkimi i określała jako wrogów, każdego komu jej rządy nie odpowiadają... a tu jasno padło "gorszy sort"... chory kraj... jak nie peo i cwaniactwo to cwaniactwo w połączeniu z prymitywnym "myśleniem".. ideologicznie i religijnie to można urabiać tylko baranów...

    Skomentuj

  9. AlexBe
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-05 09:18

    Wszyscy dobrze wiecie że od Waszego biadolenia abonamentu się nie zlikwiduje i wierzcie mi nie zrobi tego ŻADNA partia.
    Dlatego rozwiązanie oferujące powszechny , niski (kilkuzłotowy) podatek jest jedynym sensownym rozwiązaniem.
    Oczywiście jako wyborcy powinniśmy domagać się aby kasa była wydawana sensownie.

    Skomentuj

    1. hrabin1
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-10-05 09:25

      a TVP była apolityczna i z ciekawym, wartościowym programem.. wtedy zapłacę chętnie więcej.

      Skomentuj

    2. interceptor
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-10-05 10:24

      Potulnie płacąc kilkuzłotowy haracz dojdzie do tego że będzie kilkanaście PLN, potem kilkadziesiąt itd. Można by coś z tym zrobić ale ludziom obecny system pasuje, takie mam wrażenie.

      A ja nie chcę za to płacić i mało mnie obchodzi co oferuje TVP. Nie chcę płacić i już. Nie muszę tego oglądać, nie mam takiej potrzeby. Nie płacę za żadne cyfry+, polsaty czy modne teraz spotify lubj jakieś netfliksy. I za tvp tez nie chcę. Chodź by cuda na kiju wymyślali i a repertuar był wspaniały, to nie chcę płacić. I spokojnie mogę tego nie oglądać. W sumie to tvp wgl nie oglądam. A jak pobierają haracz i nic z tego nie mam to nawet jest mi obojętne co z tą kasą zrobią. Dla mnie to kasa zabrana/ukradzona/zmarnotrawiona niestety. Zapewne mi też zabiorą jak każdemu ale zdanie moje jest takie, ze to jest zwykła kradziez lub haracz.

      Skomentuj

  10. Fiona
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-10-05 11:43

    Pis to jak w tym porzekadle iż dobrymi chęciami to i piekło wybrukowane.

    500+ Jestem za. Nie korzystam, ale to jest w każdym państwie starej UE i jakoś tam nie ma idiotów którym to śmierdzi.

    Fakt od kiedy jest 500+ za te same zakupy spożywcze płacę ok 200 zł miesięcznie więcej.

    Fakt do czego się pis dotknie to spieprzy - koncertowo. Od koni po opole, o antosiu to już nawet nie warto wspominać - "miszcz bajeru"

    Fakt jednych kolesi zastąpili drudzy - a to nie pis wyrzucił ostatnio swojego posła za to iż ośmielił się zauważyć iż członkowie pis nie stoją ponad prawem ??? I zagłosował za uchyleniem immunitetu...

    Fakt pis buduje nam państwo stalinowskie

    Ale i faktem jest iż JEDYNĄ GORSZĄ RZECZĄ JAKĄ JESTEM SOBIE W STANIE WYOBRAZIĆ GORSZĄ OD RZĄDÓW PISU JEST POWRÓT DO WŁADZY PO+NOWOCZESNEJ (PALIKOT bis)

    REASUMUJĄC JAK ZAWSZE MUSZE WYBIERAĆ MIĘDZY DŻUMĄ A CHOLERĄ !!!!!

    Skomentuj

    1. Fiona
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-10-05 12:10

      P.S. A co do telewizji. Abonament OK
      Ale dlaczego mam płacić za kilkanaście programów TVP - nie wiem ile ich jest dokładnie, ale sporo.
      Mam płacić za to żeby klany od lat rządzące w TVP mogły wepchnąć kolejne pokolenie swoich dzieci i wnucząt ???

      Owszem mogę płacić, ale wyłącznie za 1,2 + 1 lokalną + 3 radia.
      A i z góry chcę rzetelnych wyliczeń, a nie cyferek z kosmosu pisanych w wc na kolanie.
      I co roku dokładnych wyliczeń na co poszły moje pieniądze. Włącznie z pensjami osób zatrudnionych w TVP.

      Uczciwość - tak, ale w obie strony !!!!

      Skomentuj

  11. shamoth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-05 15:26

    Rozumiem że w związku z tym zostanie zdjęty "podatek medialny" z płyt cd/dvd, aparatów fotograficznych, telefonów, kamer itp itd...

    Skomentuj

  12. Geralt
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-06 13:16

    Jestem w ogole przeciwko takiej TV publicznej jak jest w Polsce. Jeszcze jakby miala jakis poziom i nie byla tylko chamska tuba propagandowa PiSu to bym to przezyl, ale nie mam zamiaru placic za pralnie mozgow dla oglupionych wyborcow PiSu. Szczerze to w ogole prawie nie ogladam TV i moglbym zrezygnowac calkiem.

    Najbardziej boli, ze tyle ludzi popiera to zlodziejstwo i to otwarte (bzez udawania0 jakie uprawia PiS. Tak zmieniaja prawo, zeby legalnie krasc... Pomijam juz, ze lamia Polskie prawo (konstytucje) i moim zdaniem daza do rzadow autorytarnych niedemokratycznych.

    Skomentuj

  13. iSpartacusS3
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-10-09 21:14

    tfu lewactwo, wszedzie lewactwo...

    Skomentuj

  14. Zero-Cool
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-15 00:30

    Nie martwcie się, tak długo nie wprowadzili tego podatku, teraz mieliby go wprowadzać? (ja mam cichą nadzieję że tego nie zrobią) Może te pomysły rzucają bo UE chce żeby coś zrobić z tym płaceniem za abonament, tak jak wiele innych rzeczy narzucają, tak czy inaczej partia która wprowadzi opłatę będzie musiała się liczyć z obniżeniem poparcia, a można pieniądze łatwiej wyciągnąć od podatnika, pewnie dlatego każdy to odkłada.

    Skomentuj

  15. PITUCH1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-18 09:30

    Jak informuje Rzeczpospolita """ już brecha !!!!!!!!!!
    GDzie jest takie prawo się pytam, że mam płacić za coś czego nie używam ? Nikt a nikt , mnie do tego nie zmusi !
    Nawet jak wprowadzą co myślą pójdę do sądu ! Niech szanowny sąd wytłumaczy . Powodzenia !
    Opcja 2, niech w piz........... du zamkną zaorają całe TVP + radio ! zlikwidują całe "krrit" czy jak tam zwał, nikomu do życia ani szczęścia nie jest to potrzebne ! Przeżyjemy i bez tego ! A nie kombinacje jak wyciągnąć kasę "na nic"......

    Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!