Konsole do gier

Nintendo Switch zaraz pokona SNES-a - sprzedaje się wyśmienicie

przeczytasz w 2 min.

„Wielkie N” pochwaliło się najnowszymi wynikami sprzedaży. Konsola Nintendo Switch nie narzeka na brak zainteresowania i jest o krok przed osiągnięciem historycznego rezultatu.

Nintendo Switch sprzedaje się świetnie – do końca roku pewnie wyprzedzi SNES-a

W ostatnim kwartale konsole Nintendo Switch znalazły 4,8 miliona nabywców. To doskonały wynik, będący o około 50 proc. lepszy niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Łącznie „Pstryczek” został kupiony już ponad 41 milionów razy i „wielkie N” musi sprzedać jeszcze tylko niespełna 7,5 miliona egzemplarzy, by pobić życiowy wynik platformy SNES (czyli Super Nintendo Entertainment System). 

Tymczasem zbliża się Black Friday i okres świąteczny – rok wcześniej odnotowano sprzedaż prawie 9,5 miliona sztuk konsoli Nintendo Switch. Najpewniej więc jeszcze przed Sylwestrem Japończycy będą mogli pochwalić się przebiciem wyniku SNES-a.

Są dwa powody, dla których sprzedaż jest tak dobra: Nintendo Switch Lite i gry

Większość (a dokładnie 2,85 miliona) egzemplarzy sprzedanych w ostatnim kwartale to podstawowa wersja konsoli. Pozytywny wpływ na ostateczny rezultat bez wątpienia miał jednak także nowy, „lżejszy” wariant platformy, czyli Nintendo Switch Lite. Tańsza o 100 dolarów, ale za to pozbawiona opcji podłączenia do telewizora konsola znalazła we wspomnianym okresie 1,85 miliona nabywców, a warto dodać, że była obecna w sprzedaży zaledwie przez… 11 dni (premiera odbyła się 20 września, a 30 września zakończył się kwartał). 

Inna sprawa, że nikt nie kupiłby konsoli, gdyby nie można było pograć na niej w jakieś dobre gry. Katalog Switcha tymczasem prezentuje się coraz efektowniej. Tylko w tym roku trafiły do niego takie perełki jak Divinity: Original Sin II, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age, Ori and the Blind Forest, What Remains of Edith Finch, Astral Chain, Super Mario Maker 2, Cuphead czy Fire Emblem: Three Houses i The Legend of Zelda: Link’s Awakening.

Gry na Nintendo Switch reprezentują coraz wyższy poziom, to też dobrze się sprzedają

Te dwie ostatnie były zresztą jednymi z najlepiej sprzedających się gier na Nintendo Switch –  Fire Emblem: Three Houses znalazło 2,29 miliona nabywców, a The Legend of Zelda: Link’s Awakening – aż 3,13 miliona. Łącznie, czyli licząc wszystkie tytuły, w trzecim kwartale tego roku sprzedało się prawie 39 milionów egzemplarzy.

A już dzisiaj na rynku debiutuje Luigi’s Mansion 3 – przygodówka, zbierająca świetne oceny i mogąca być kolejnym bestsellerem na Nintendo Switch. Posiadacze konsoli mogą również wyczekiwać innych premier: wspomnieć wypada choćby o takich tytułach jak Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020, New Super Lucky’s Tale, WRC 8, Pokemon Shield/Sword, Children of Morta, Farming Simulator 20, Assassin’s Creed: The Rebel Collection, Neverwinter Nights: Enhanced Edition czy Indivisible. 

Zobacz najnowszy zwiastun Luigi’s Mansion 3 – dziś premiera na Nintendo Switch:

Źródło: Nintendo, Engadget, The Verge, inf. własna

Warto zobaczyć również:

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Elektromonter
    1
    Dlaczego ci ludzie w tych reklamach sa tak podekstytowani? Czy oni biora przed przed nagraniem tabletki ekstazy?
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Coś co jest reklamowane,że jako świetnie się sprzedaje tak naprawdę jest wręcz odwrotnie.
      • avatar
        Adrianwo
        0
        I w końcu, Nintendo Switch reklamuje się w polskiej telewizji! W końcu polski dystrybutor sprzętu Nintendo musiał się na to zdecydować żeby dorównać się zachodowi. Dotychczas tylko Microsoft i Sony reklamowali w TV u nas swoje konsole.