Audio

Polacy coraz częściej stawiają na soundbary

z dnia 2018-10-18
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
16 komentarzy Dyskutuj z nami

Liczby nie kłamią – Polacy coraz częściej decydują się na zakup soundbarów, dzięki którym jakość audio może dorównać jakości obrazu oferowanej przez nowoczesne telewizory.

W opinii wielu nawet najlepszy soundbar nie zastąpi kina domowego z prawdziwego zdarzenia. Może i tak jest, ale faktem jest też, że skutecznie poprawi on odczucia słuchowe podczas oglądania filmów, seriali, koncertów, wyścigów czy meczów na telewizorze, a efekt może bardzo pozytywnie zaskoczyć. Coraz więcej Polaków przekonuje się o tym na własne uszy.

W okresie styczeń-sierpień bieżącego roku sprzedaż soundbarów w naszym kraju wzrosła o 36 proc. ilościowo oraz o 42 proc. wartościowo w porównaniu do ośmiu pierwszych miesięcy 2017. To dane pochodzące od firmy badawczej GfK Polonia, cytowane przez Samsung, który jest jednym z liderów tego rynku. Szacuje on, że do końca roku w Polsce sprzeda się ponad 180 tysięcy egzemplarzy takich urządzeń.

Soundbary zajmują niewiele miejsca, coraz częściej są bezprzewodowe (oferując łączność Wi-Fi lub Bluetooth), a do tego są w stanie zapewnić przyjemne dla ucha brzmienie. Ich zakup nie musi się też wiązać ze szczególnie dużym wydatkiem, dlatego też gdy dodamy do siebie te wszystkie atuty, jasne staną się powody, dla których liczby prezentują się tak, a nie inaczej.

Soundbar Samsung

Jak wspomnieliśmy, Samsung jest aktualnie jednym z liderów tego rynku, a jest tak przede wszystkim ze względu na jego urozmaiconą ofertę. W jego katalogu znajdują się zarówno proste grajbelki (jak ubiegłoroczny model HW-MS550) za niespełna 1000 złotych, przez soundbary z efektami przestrzennymi i subwooferem (jak testowany przez nas HW-N650),

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

po zestawy z górnej półki (jak HW-N950 stworzony we współpracy z Harman Kardon).

W gusta różnych użytkowników próbują trafić też inni producenci. Wśród tych najważniejszych znajdują się LG, Sony, JBL, Denon, Panasonic, Polk Audio, Bose czy Yamaha.

Źródło: Samsung, GfK Polonia, inf. własna

marketplace

Komentarze

16
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Soundbar ma jedną ważną dla niektórych cechę, której żadne kolumny nigdy niestety nie dadzą - kompaktowość. Jeżeli ktoś nie ma miejsca na kolumny to soundbar jest dla niego. Osobiście mam swoje głośniki 2.1 przy TV, które i tak lepiej grają od soundbara.
  • avatar
    ja nigdy ,ale przenigdy nie kupię soundbara .Od zawsze lubiałem kolumny bas reflex i z porządnym subwoferem i to się nie zmieni .
    Zaloguj się
  • avatar
    No cóż marketing robi swoje a @Iceman2003 jeśli liczba w twoim nicku to rok urodzenia to się nie dziwię że tak piszesz ale cię uświadomię, że lepsze 25-letnie dobre kolumny niż plastikowe padło zwane soundbarem.
    Zaloguj się
  • avatar
    Po prostu głośniki w telewizorach są coraz gorsze i ciężko nie raz zrozumieć co się mówi.

    Dlatego ludzie muszę sie posiłkować zewnętrznymi głośnikami.

    Sb. bym nie kupiła, po prostu kocham dobry dźwięk. Słucham duzo muzyki i chyba jestem zbyt wymagająca na ten wynalazek.
  • avatar
    Warto dodać, ze taki soundbar to także ma kilka innych bajerów (bluetooth, NFC, dodatkowe złącza) i można sobie na ścianie zawiesić i nie zajmuje miejsca. Mam soundbara i gra świetnie.
  • avatar
    Jak można nie mieć miejsca na kolumny?
    To jest jakaś ściema, podobnie jak z obudowami do peceta, jak ktoś może nie mieć w pokoju miejsca na standardową obudowę, np. Midi Tower?
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    ciekawe ale co kto lubi :)