Na topie

Użytkownicy skarżą się na problemy z GeForce RTX 2080 Ti [AKT. 2 Nvidia przyznaje się do błędu]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: Nvidia GeForce Nvidia Turing Producenci: Nvidia

Nowe karty graficzne Nvidii wcale nie są takie super? Użytkownicy skarżą się na problemy z działaniem akceleratorów, chociaż podobno nie ma mowy o masowym problemie.

  • Użytkownicy skarżą się na problemy z GeForce RTX 2080 Ti [AKT. 2 Nvidia przyznaje się do błędu]
A A

Karty graficzne Nvidia GeForce RTX z generacji Turing już podczas premiery zostały okrzyknięte rewolucją na rynku komputerowej rozrywki. Jak się okazuje, sukces nowych kart wcale nie wygląda tak kolorowo, bo mają one cierpieć na poważną usterkę.

Na problemy z działaniem nowych kart zaczęli się skarżyć sami użytkownicy – w sieci na branżowych forach (również na forum Nvidii) można znaleźć wątki opisujące problemy z wyświetlaniem obrazu, resetowaniem komputera czy nawet całkowitym uszkodzeniem karty. Przypadłości głównie mają dotyczyć topowych kart GeForce RTX 2080 Ti, aczkolwiek można również natrafić na pojedyncze przypadki, gdzie usterki pojawiły się w przypadku kart GeForce RTX 2080 i RTX 2070.

Co warto podkreślić, problemy mają dotyczyć kart różnych producentów, co może wskazywać na usterkę po stronie układu graficznego lub pamięci wideo. Póki co nie wiadomo, gdzie dokładnie leży przyczyna problemów, ani też jak można ją rozwiązać. Co prawda część klientów oddała swoje karty do naprawy, ale otrzymane egzemplarze również miały borykać się ze wspomnianymi problemami.

ASUS ROG STRIX RTX 2080 O8G Gaming

Jak udało się nam dowiedzieć, Nvidia przygląda się sprawie i sprawdza dokładnie każdy przypadek. Na tym etapie nie ma jednak mowy o masowym problemie. Modele, które mieliśmy okazję przetestować w redakcji (Nvidia GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition, Nvidia GeForce RTX 2080 Founders Edition, Gigabyte GeForce RTX 2080 Gaming OC, ASUS ROG STRIX RTX 2080 O8G Gaming i ASUS ROG STRIX RTX 2070 O8G Gaming) nie cierpiały na żadne wymienione usterki.

Będziemy śledzić ten temat i informować Was na bieżąco.

Aktualizacja 12.11.2018 11:20

Do tej pory karty GeForce RTX 2000 korzystały z pamięci GDDR6 firmy Micron, ale część klientów otrzymała z naprawy egzemplarze z pamięciami firmy Samsung. Czy problemem okazały się zatem kości amerykańskiego producenta? Niekoniecznie, bo na forum GeForce można znaleźć doniesienie o uszkodzeniu karty właśnie z koreańskimi układami.

Wygląda więc na to, że problem z psującymi się kartami Nvidia Turing jest bardziej skomplikowany aniżeli mogło się to wydawać.

Aktualizacja 15.11.2018 22:30

Firma Nvidia potwierdziła, że wczesne partie modelu GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition nie zostały należycie przetestowane i rzeczywiście mogą mieć problemy z poprawnym funkcjonowaniem.

Jednocześnie producent zadeklarował pomoc wszystkim klientom, którzy doświadczyli problemów z działaniem karty - powinni się oni skontaktować ze wsparciem technicznym.

Źródło: Nvidia, GeForce Forum, TechPowerUp

Odsłon: 18655 Skomentuj newsa
Komentarze

64

Udostępnij
  1. Chong-li
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-10-31 15:54

    Sam mam RTX 2080TI ale na razie odpukać wszystko dobrze działa i nie mam żadnych problemów jeśli by się takie pojawiły to mam gwarancje przedłużona na 5 lat więc spie spokojnie.

    Skomentuj

    1. musslik
      Oceń komentarz:

      -14    

      Opublikowano: 2018-11-01 11:17

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      Jak racja to racja, moje 4 RTX 2080TI wyśmienicie bez problemów xD

      Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-11-02 15:16

      zwykle komponenty komputera zdychają z powodu wady w zasilaczu, niewydolność prądową płyty głównej itp. skoro ktoś odsyła walniętą kartę i nowa sprawia te same problemy, to w ogromnej większości przypadków problemem okazuje się zasilanie. nawet jeśli zasilacz jest dobrej klasy, też może wyjść jakaś jego wada w czasie użytkowania. dlatego warto by płyta główna pozwalała zbierać wartości napięć, i się przydaje soft który to rejestruje. warto się potem przyjrzeć tym danym.

      Skomentuj

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-11-12 18:49

        Skoro ktos ma 5-6tys na karte to na Modecomie 400 tez pewnie nie siedzi.

        Skomentuj

      2. mesjan
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-11-15 23:38

        Nowe karty mają mniejsze zapotrzebowanie na prąd więc osoby wymieniające starą kartę na RTX zapewne miały zasilacz powyżej zapotrzebowania tej karty.

        Skomentuj

  2. misiofazi
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2018-10-31 15:58

    Prawdopodobnie to jest przyczyną tak wysokiej ceny, Nvidia wiedziała o problemie i część tej kwoty przeznaczy na naprawę lub wymianę kart ;)

    Skomentuj

    1. albi37
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-10-31 16:04

      bardzo możliwe, że NVidia borykała się z jakimiś problemami z układem graficznym - stąd znikomy przyrost wydajności oraz wysoka cena.
      Bardzo możliwe, że przekombinowali.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        -16    

        Opublikowano: 2018-10-31 16:23

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        25-70% wydajności więcej w grach niekorzystających wcale z nowych ficzerów 2080ti to raczej nie jest mało, a jak brać pod uwagę wydajność w takim tech demku star wars RTX to różnica jest już drastyczna 9 fps na 1080ti, vs 57 fps na 2080ti.

        Przy ciągłym braku gier obsługujących te ficzery oraz obecnych problemach z awaryjnością (redakcja hardwareunboxed podała, że ich 2080ti zepsuła się) nie wróży jednak nic dobrego dla Nv, bo zamiast rewolucji są obietnice w dodatku kruche i raczej posiadacze pascali nie powinni się śpieszyć z wymianą grafiki.

        Skomentuj

        1. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-11-01 12:08

          Poniżej załączam rezultat z tego tech demka star wars, aby nikt nie zarzucił, że rezultat zmyślony czy coś.

          https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/wykresy/SW_1440p_2.png

          Skoro taki rezultat jest w tech demku to pewnie i w samych grach wykorzystujących te wszystkie ficzery turinga będzie podobna różnica. Tak więc karty mają ogromny potencjał i poza ceną i awaryjnością reprezentują wyraźny progres względem architektury pascal.

          Skomentuj

          1. anglik666
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-17 10:21

            Piękny wykres, dokładnie taki jak nowe karty NV
            Not Found
            The requested URL /zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/wykresy/SW_ was not found on this server.

            Skomentuj

        2. secior1989
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-11-04 21:17

          "25-70% wydajności więcej w grach niekorzystających wcale z nowych ficzerów" jak juz to wydajniejsze wzgledem najmocniejszego Pascala jakkieś 5 do 30%:) mowa tutaj o 1080ti

          Skomentuj Historia edycji

      2. Alovsskyy
        Oceń komentarz:

        9    

        Opublikowano: 2018-10-31 16:29

        W serii 10, Micron nie należał do najlepszych pamięci, pewnie wyszło im taniej niż pamięci Samunga(które świetnie się kręciły) i teraz wychodzi bokiem.

        Swoją droga RTX 2080 dla recenzentów, były wcześniej sprawdzane, a przy wersjach konsumenckich QA już się nie postarało.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-10-31 16:44

          Moja działa bardzo dobrze. Skąd takie sugestie jeśli można wiedzieć?

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-10-31 17:27

          Przeciez nic nie jest potwierdzone tylko sa spekulacje. po co rozdmuchiwać niepotrzebnie temat i dopowiadać sobie.

          Skomentuj

          1. JanuszJestem
            Oceń komentarz:

            -6    

            Opublikowano: 2018-11-01 10:28

            Dla twojego zdrowia psychicznego, nie wracaj do sekcji komentarzy pod tym tematem, no chyba, że jesteś masochistą. Ja zostawiając ten komentarz znikam, bo licznik poziomu teorii spiskowych i głupoty się zepsuł.

            Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-02 15:21

      wdrażając każdy produkt, każdy producent jest już wytresowany, i bierze pod uwagę wszystkie czynniki, włącznie z obsługą serwisową. dotyczy to każdego produktu, grafiki RTX nie są tu żadnym wyjątkiem.

      jednak trzeba być kompletnym naiwniakiem, aby kupować produkt tak świeży, z tyloma nowymi technologiami, bez sprawdzonej faktycznej wydajności, w dodatku często w przedspredaży. chyba zadziałała marketingowa papka pod tytułem "musisz zdążyć przed górnikami", tyle że górnicy sobie odpuścili, i nawet 1080TI i Vega56 i 64 się słabo sprzedają, a magazyny stękają od nadmiaru towaru.

      Skomentuj

  3. Kapitan Nocz
    Oceń komentarz:

    37    

    Opublikowano: 2018-10-31 15:59

    Czuję ze sam Wszechmogący, nie mógł już patrzeć na głupotę kupujących karty graficzne po 6-7tys zł i pokarał ich usterkami :)
    A sama Nvidie za żerowanie na ludzkiej głupocie, spektakularnym dołem na giełdzie :D

    Skomentuj

    1. n4zgul
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2018-10-31 16:12

      Tak w ogóle to te karty z generacji Turring to nie wypał wydane za szybko i za wcześnie nie wiadomo po co skoro Pascal 1080ti nie miał żadnej konkurencji , jakby poczekali z rok/dwa i wydali Rtxy w 7nm/10nm i już działającym Rtx w grach powyżej Full hd i działającym DLS w grach , których aktualnie nie ma , a tak to na co komuś niedorobiona karta a jej możliwości są nie wykorzystywane i do tego nie wiadomo kiedy padnie bo pamięci zrąbane.

      Fail roku ze strony Nvidii.

      Skomentuj Historia edycji

      1. Zero-Cool
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-11-01 10:39

        Bo oprócz faktu że NV sprzedaje karty graficzne zajmuje się jeszcze kilkoma innymi rzeczami, między innymi walczy na giełdzie gdzie stagnacja firmy jest źle widziana.

        Patrząc na skutki wydania RTX'a pomimo wysokiej ceny i niewielkiego przyrostu wydajności dla NV był to jednak dobry krok.

        Skomentuj

      2. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-02 15:23

        dokładnie tak. RTX to niewypał, wydany na szybko w obawie przed Vegą na 7nm. Na szczęście dla NV, u AMD jest obsuwa w 7nm z powodu GF które się poddało przed 7nm, więc się zrobił lekki zator. na szczęście dla AMD, intelowe 10nm też ma kłopoty.

        Skomentuj

    2. Tomekkb
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-10-31 19:19

      nie głupotę za to że tyle kosztują ale za to że tak mało wnoszą te karty ;)

      Skomentuj

    3. jeomax.co.uk
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-11-01 10:45

      A, te, twoje, przecinki, to, jakaś, interpunkcyjna, czkawka ?

      Skomentuj

      1. altronix
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-16 17:13

        jakie przecinki

        Skomentuj

  4. Marc1n
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-10-31 16:11

    Tak, 3.5G też nie było masowym problemem ;)

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -16    

      Opublikowano: 2018-10-31 17:14

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      nie było w ogole problemem.

      Skomentuj

      1. LuckyNumber888
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2018-10-31 17:52

        Zbyt dużo czytałem narzekań samych użytkowników 970 abym mógł tak zignorować problem tych kart. Jeden gość opisał mi, że jego karta 970 w rise of the tomb taider miała spadki na 7 fps grach, a ja czegoś takiego nie widziałem nigdy w tej grze tak na 680 GTX, 980GTX oraz na 1080ti. Jeszcze inny posiadacz 970 napisał mi, że w forzy horizon 3 po około godzinie gry ponawia się memory leak i gra staje się niegrywalna. Na guru3d jeden ziomek napisał mi natomiast, że jego 970 radzi sobie z grami ale musi uważać z.ustawieniami, aby użycie vram nie przekraczało użycia 3.5GB bo inaczej ma stuttering.

        Wracając jednak do 2080ti to hardware unboxed na yt opisali, że ich 2080ti nie działa, a jeśli mówią też, że 3 karty z 9 potrafią być uszkodzone to niestety problem jest realny.

        Skomentuj Historia edycji

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-11-02 03:11

          Nie czytaj bzdur bo o co innego chodziło. Chodziło o ten filmik na podstawie którego wyrosły jak grzyby po deszczu artykuły na wszystkich portalach.

          https://www.youtube.com/watch?v=ZQE6p5r1tYE
          chodziło o ten filmik.
          Niestety nikomu z autorów portali nie chciało sie przeczytać zawartości opisu pod filmikiem.

          http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-gtx-970-problemy-gry-wykorzystanie-3-5-gb-pamieci.html

          wystarczy przeczytać artykuł i zobaczyć jak uważnie zbierane sa materiały.

          Po tych kilku filmikach cały swiat nagle zwariował na punkcie 3.5Gb Vram gdzie segmentacja pamięci nie miała nic wspólnego z glitchami, frezami i stutteringiem.
          Doskonale o tym wiem bo sam miałem tą kartę i żaden z tego typu problemów nie występował. Była to jedna z najlepszych kart NV jaką w ogole miałem.


          problem był w 3 grach po premierze 970tki - wiele z nich poprawiono w sterownikach (albo bledna obsluga SLI, albo problemy z działaniem nowego algorytmu tesselacji). jednak ludzie szybko podłapali i zaczeli gadać ze to wina dzielonej pamięci co z resztą pozniej przetestowało guru3d i nie znaleźli zadnego problemu.


          Jak widac mit o problemach 970tki i 3.5GB vram dalej zywy i ludzie go powtarzają nie mając pojęcia o co chodziło a co wiecej - co raz wiecej czytam że "mój znajomy miał problem, mojego wujka stryjka ciotka miała tez problem" itp.
          Normalnie szok :)

          Skomentuj Historia edycji

          1. LuckyNumber888
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-02 08:59

            W tamtych czasach mało która gra korzystała realnie z więcej jak 3.5 GB vramu (większa ilość z reguły była rezyltatem texture cache). Nowe gry korzystają już jednak realnie z 4 GB pamięci i więcej.

            https://youtu.be/dl8epS19I-4
            Wygląda to jak opis jednego gostka, który powiedział mi o problemie w niektórych grach z tą kartą (w dodatku zalinkował screeny z ilością fps i faktycznie były to eyraźne spadki w grach przy których ja problemów nie miałem wcale). Te same demko chodziło mi normalnie na GTX 980 i również na GTX 680 z 2GB nie było takich problemów.

            Co do reszty twojej wypowiedzi to ja i tak bardziej ufam opinii innych ludzi jak twojej, bo jest dla mnie jasne, że gdy jest z czymś problem to zawsze ignorujesz doniesienia użytkowników jak gdybyś zajmował się sprzedażą tego danego produktu.

            Skomentuj Historia edycji

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-02 10:10

            Jak mało która korzystała? wiele korzystało bo wiele potrafiło zrobic użytek z 4GbVram.
            Wiem bo miałem GTX780 także który miał 3GB vram i widziałem jak tej pamięci potrafiło brakować.
            Dobrze napisany silnik w grze wykorzystuje tyle pamięci vram ile się da i nie podmienia jej zawartości w locie.
            Dlatego na karcie z 4GB gra robi użytek powiedzmy z 3.8GB a na karcie z 3GB załaduje 2.8GB

            Jak wyszła afera z 970tką to dokładnie sprawdzałem ten temat i upychałem na karcie ponad 3.5GB danych - zero róznicy bo w sterowniku w tej przestrzeni 0.5Gb był adresowany bufor ramki lub cos innego co nie wymagało szybkiego dostępu do pamięci.
            Roznica jedyna to była w programiku który zapisywał do całej pamięci dane i robił to także do tych 0.5GB.

            Podobnie jak Guru3d testowalem na wielu grach także z DSR żeby dodatkowo obciązyc pamięć i zero roznicy, zero artefaktów, zero wyłączania się gry czy stutteringu.

            Z reszta możesz poczytać na toms hardware czy guru3d o tym. Temat umarł szybko w butach a zaczął się od 3 filmików na YT które były na wyrost zle zinterpretowane bo ktos sobie zrobił programik (dziwnym trafem był to jedyny program napisany przez tą osobę i o tej osobie slad zaginał) który miał udowodnić ten podział.

            Podejrzewam że albo był to były pracownik NV albo był to ktos kto miał za zadanie wykazać że pamięć w 970tce jest dzielona i ze jest to "problem".

            Wkleiłem wyżej link z BMK nawet sam ocen w sekcji komentarzy temat a także obejrzyj te filmiki gdzie jeden został juz dawno temu wywalony bo autor nafixował swój problem z grą.

            Skomentuj

      2. chrisplbw
        Oceń komentarz:

        8    

        Opublikowano: 2018-10-31 18:00

        Gdyby nie było problemem NV nie wypłacałaby użytkownikom w USA po 30$ rekompensaty
        https://www.purepc.pl/karty_graficzne/nvidia_zaplaci_30_dolarow_posiadaczom_gtx_970_za_brakujaca_pamiec

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-11-02 03:04

          Nie było zadnym PROBLEMEM w działaniu. Koniec i kropka.
          Nie chce mi się znow prostowac tego mitu.

          Wyplacanie w USA czegokolwiek zwiazane jest z prawem które tam dominuje nad zdrowym rozsądkiem.

          Tu nie chodziło o to ze faktycznie czegos brakowało tylko o pozwe zbiorowy zorganizowany przez pewną trollującą kancelarię prawniczą która specjalizuje się właśnie w pozwach zbiorowych.
          NV zdecydowała wtedy że zamiast szarpac się z klientami wypłaci każdemu $30 nie szargając tym swojego PR.

          Nie ma to nic wspólnego z działaniem karty i z brakiem pamięci - zadnej pamięci na niej nie brakuje tylko chodziło o brak jawnej informacji że jest ona segmentowana w taki sposób.
          To jest wlasnie durne prawo w Ameryce i amerykanie niestety - pozwy zbiorowe tam zakłada się nonstop o byle gunwo.

          Nie ma zadnego problemu w działaniu 970tki - cała afera zaczela sie od filmiku na YT i programiku kt0ory niby bada przepustowosc pamieci. Ten filmik na YT szybko został przez jego autora opisany i była w nim informacja ze problem nie lezal w karcie tylko w shadowplay ale setki ludzi podłapały temat i nagle u wszystkich zaczely sie pojawiac wyimaginowane problemy.
          Nawet tu na BMK był artykuł jakoby stuttering pojawial sie na 970tkach po przekroczeniu 3.5Gb vram co było bzdurą. Ten 0.5GB była przez sterownik pobierana jako bufor ramki gdzie jej wydajnosc nie miala zadnego absolutnie wpływu na działanie.

          Skomentuj Historia edycji

  5. xbk123
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2018-10-31 16:14

    Czekajcie aż będzie można je obciążyć czymś wspierającym RT. Nvidia real smoke effect za darmo w pokoju.

    Skomentuj

  6. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2018-10-31 16:40

    "Nvidia odniosła się do sprawy" - Absolutny brak informacji od Nvidia w artykule... Ponieważ potwierdzenie że sprawdza te pogłoski to nie odpowiedz z ich strony.

    Z mojego doświadczenia RTX 2080Ti XC Ultra od EVGA OC na 2130MHz i +600 na pamięciach zero problemu jak na razie, ale szczerze mówiąc mam trochę mokro w gaciach ze strachu.

    Widać że tak duży i skomplikowany chip stwarza problemy Nvidi ale za razem 90% ludzi mówiący o problemach z ich 2080Ti ma wersje Founders, są też ludzie mówiący że to wina wadliwych modułów VRAM od jednego z producentów.

    Zobaczymy co z tego wyjdzie, szkoda że AMD nie ma jakieś fajnej nowej Vegi pod ręką. Aż się prosi żeby dopiekli trochę Nvidii.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -12    

      Opublikowano: 2018-10-31 17:24

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      przecież nie ma nic potwierdzonego ze cos jest z chipem skoro to jednostkowe sprawy. Spokojnie.
      Kwestia może dotyczyc nawet sterownika czy czegokolwiek innego.

      Skomentuj

      1. mobil12
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-11-01 18:54

        Sprawdź dziecko co oznacza określenie "jednostkowe" ...
        Ilość ludzi zgłaszająca problemy jasno pokazuje, że znów klient jest beta testerem.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2018-11-02 03:24

          jednostkowe przypadki ponieważ nie ma zgłaszanych masowych zwrotów kart przez resselerów. Dziecko to co najwyzej jestes ty skoro tego nie rozumiesz.

          Skomentuj

  7. Barubar24
    Oceń komentarz:

    11    

    Opublikowano: 2018-10-31 16:56

    Problem jest naprawdę DUŻY, bo ilu ludzi kupiło tak drogą kartę - pewnie garstka, więc statystycznie problem jest bardzo istotny.

    Na dodatek gry nie korzystają jeszcze z zaawansowanych technologii nowych RTX-ów tj. z ray-tracingu i DLSS, więc prawdziwe kwiatki dopiero mogą się pojawić.

    nVidia oczywiście umniejsza problem, tak jak zawsze robi to Apple, a for i rozżalonych użytkowników żadna firma nie uciszy.

    Skomentuj

  8. mutissj
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-10-31 16:58

    Tak się kończy ścisła współpraca z microsoftem

    Skomentuj

  9. kitamo
    Oceń komentarz:

    -17    

    Opublikowano: 2018-10-31 17:25

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    "Jak się okazuje, sukces nowych kart wcale nie wygląda tak kolorowo, bo mają one cierpieć na poważną usterkę.ę

    po co straszycie ludzi. Nie ma potwierdzonej żadnej usterki wiec pisanie że "mają one cierpieć na poważną usterkę" jest wprowadzaniem w błąd na chwile obecną.

    jakby wszystkie egzemplarze miały jakiś problem i został on wykryty to można by się martwić.

    Skomentuj

    1. LuckyNumber888
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2018-10-31 18:00

      Jak gdyby producent miał się przyznać :). Przed kupnem S8 czytałem opinie na temat psujących się wyświetlaczy i tacy jak ty również je ignorowali, a z czasrm okazało się, że i mónmj S8 miał ten problem pomimo zapewnień samsunga, że problemu nie było i nie ma. Dziś więc biorą kazde doniesienia o awaryjności na poważnie i jeśli tyle osób mówi teraz o problemie z 2080ti, a nie np. z RTX 2080 to samo to pokazuje, że coś tu jest na rzeczy.

      Skomentuj

      1. Gatts-25
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-11-01 11:10

        Nie mów , że porównałeś Samsung S8 do kart Nvidia? Popatrz sobie na statystyki sprzedaży a potem równaj z ilością problemów.Jak już wchodzisz na wątek traktujący karty Nvidia to ja przytoczę ostatnią aktualizację do iPhone poprzedniej generacji modek 8 czy X , które z nowy IOS mają niższą wydajność by akumulatory wytrzymały chwilowy pobór energii elektrycznej.Pytanie dlaczego Apple do swoich smartfonów dalej pcha tak słabe akumulatory.

        Skomentuj

        1. LuckyNumber888
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-11-01 11:57

          Nie jest dla mnie ważne, o jaki konkretnie sprzęt się rozchodzi, a od jakiegoś czasu wolę traktować takie pogłoski na poważnie. Tak jak samsung zrobił dziadostwo i usiłował zanegować problem tak samo każdy inny producent sprzętu będzie robił (bo wtedy mowa o poniesieniu olbrzymich strat), więc osobiście wolę wierzyć użytkownikom.

          Skomentuj Historia edycji

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-11-02 10:15

        @lucky brac pod uwagę to jedno a wyjść na ulice i straszyć wszystkich to drugie.
        Juz raz tu straszono ludzi z 970tkami że będą mieli artefakty bo karta nie ma 4GB tylko 3.5GB - wyżej link dałem.
        Straszenie nie ma sensu bo pozniej ludzie budują mity na ten temat a Ci co zakupili panikują.

        Ja nie mowie ze jest 100% pewnosci ze nie ma problemu - mowie ze nie nalezy juz tematu przybijąc z łatką błędu konstrukcyjnego poki nie zostanie to potwierdzone w 100%.

        Skomentuj

  10. gormar
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-10-31 17:38

    Jeżeli mnie pamięć nie myli to już przy premierze którejś z kart Founders Edition również był problem z pamięciami.

    Skomentuj

  11. Adrian Waleczny
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-10-31 19:26

    https://youtu.be/4u0NRgMyzEM

    :)

    Skomentuj Historia edycji

  12. voxcordi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-10-31 22:06

    Quadro RTX 6000, żadnych problemów.

    Skomentuj

  13. mobil12
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-01 01:33

    A miało być tak pięknie ... w końcu reklama dźwignią handlu i na wybranych kartach można będzie demka oglądać :P

    Skomentuj

  14. dodo24x
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-11-01 13:42

    Nie tylko 2080TI ma problemy, wczoraj odebrana 2070 również. po 30sek każda gra się wiesza

    https://www.youtube.com/watch?v=DfO8m0MqqLc&lc=Ugzuy7Ix4TsgU1a_tVN4AaABAg

    Skomentuj

  15. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-11-01 14:49

    " już podczas premiery zostały okrzyknięte rewolucją na rynku komputerowej rozrywki"
    Znaczy producent je takimi okrzykną. Do żadnej z tych nowo zaimplementowanych technologi się nie nadaje.

    Skomentuj

  16. Chiny_X
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-11-01 14:52

    "Co warto podkreślić, problemy mają dotyczyć kart różnych producentów, co może wskazywać na usterkę po stronie układu graficznego lub pamięci wideo"
    Wiadomo od kilku dni, że to wina pamięci, które NV wzięła od najtańszego producenta -micron.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2018-11-02 03:26

      Najlepsze jest to ze nie wszystkie karty cierpią na ten problem a pamięci mają jakie mają.

      Zaraz pewnie będą wchodziły biosy z nowymi timingami dla pamięci itp.

      Skomentuj

  17. indianad
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-11-02 10:49

    A ja wciąż czekam na ten legendarny wzrost wydajności w Radeonach RX 580....

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2018-11-03 11:48

      jak w przyszłym roku vulkan znajdzie się w każdej grze to wzrost na kartach AMD będzie nieporównywalny a wszystkie karty NV będą wolniej chodziły bo NV je spowalnia a AMD swoje przyspiesza.

      Skomentuj

      1. indianad
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-11-07 12:22

        Słyszę to już od 3 lat około.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2018-11-12 21:37

          serio :D

          Skomentuj

    2. Eternal1
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-11-12 11:48

      A to producent (AMD) mówił o jakimś legendarnym wzroście wydajności? Gdzie?

      No właśnie, jedni bezmyślnie piszą głupoty a inni równie bezmyślnie je powielają.

      Skomentuj

    3. DragonRed
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-11-12 13:42

      Doczekasz się nawet jeżeli twoim zadaniem to trollowanie.
      Unreal Engine 4 w nowej wersji ma wsparcie Vulkana , który według wewnętrznych testów daje przyrost wydajności kart graficznych AMD na poziomie 30% i to dotyczy całej architektury GCN z tym , że starsze modele zyskają mniej.
      U Nvidia znów będzie psioczenie , że firma ubija sterownikami starą generację GPU o nazwie Pascal.
      https://zapodaj.net/18135364f21cd.png.html

      Skomentuj

  18. raffal81
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-11-02 15:47

    W moim RTX 2070 mam też pamięci MICRONA, lecz nie mam z nimi problemu, karta na razie działa bez żadnych problemów.

    Skomentuj

  19. DragonRed
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-12 13:29

    Nvidia wspierała rodzimą firmę Micron zamawiając u nich pamięci GDDR6 zgodnie z duchem USA a nagle się okazuje jaki błąd popełnili.
    Znów odpowiedzią na najlepsze pamięci na rynku są kości firmy Samsung.

    Skomentuj

    1. r_e_s_e_t
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-12 15:43

      Jeszcze trochę i pod ich biurem zaczną się schodzić ludzie z widłami i pochodniami. Niech przynajmniej dodadzą wsparcie FreeSync do sterowników.

      Skomentuj

  20. narutogara
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-13 07:05

    Sama Nvidia nie zna problemu który powoduje wadliwość ich kart. Jak by do była wina zasilania to by karta mogła uszkodzić płytę główną. Mogą nie mieć dopracowanego procesu produkcji lub są takie same problemy jak ma karta volta. Może być problem samych sterowników lub kości pamięci które są żyłowane na maksa albo się przegrzewają. Chyba ze RTX pobierają więcej prąd niż podają i potrzeba taki sam zasilacz jak do karty Vegi. Jest ostatnia możliwość losowe egzemplarze które są dobre takie jak mają recenzenci i trafiają do klientów co mają szczęście inie są uszkodzone.

    Skomentuj

  21. wasptak
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-11-13 11:00

    To w XXI wieku nadal produkuje się AKCELERATORY graficzne ? Aha...

    Skomentuj

  22. NextGen1987
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-16 14:08

    Wow, kolejny fail ze strony NVidii po palących karty sterownikach, GTX 970 i jego 3,5GB+0,5GB cache, i celowym obniżaniu wydajności starszych serii tak aby nowe wyglądały lepiej... Co za.. SHOCKER! :P

    No ale gdzie tam, taka super i bogata NVidia by to zrobiła ;)

    Skomentuj

    1. Han44
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-11-16 17:54

      Co wy z tym gtx 970 (miałem i nigdy nie doświadczyłem tego co ciągle ktoś wypomina nie będąc właścicielem 970, jak się ma słabe klamoty do kompletu to i super karta nie pomoże) , to już historia ,nowsze kart z serii 10 mają po 3 gb vram-u i nikt nie płacze.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!