Na topie

Tom Clancy's The Division - obsługa multi GPU kuleje

Autor:

Szef strefy Komputery

więcej artykułów ze strefy:
Komputery

Chętni do zabawy The Division w konfiguracjach multi GPU muszą poczekać na odpowiednie poprawki.

AA

Tom Clancy's The Division zawitał na ekrany komputerów i jak to jasno wykazały nasze testy wydajności kart graficznych, nie jest przykład doskonałej optymalizacji.

Dodatkowym problemem jest to, że w chwili obecnej technologie multi GPU, czyli NVIDIA SLI i AMD CrossFireX nie działają w grze poprawnie. Sprawdziliśmy dokładnie czego można się spodziewać na komputerze z dwiema kartami ASUS STRIX R9 390X i sterownikami w wersji Crimson 16,3. 

Jak widzicie na materiale wideo powyżej, przy włączonej technologii CrossFireX rzucają się w oczy migoczące tekstury, jak i mikroprzycięcia. 

Tom Clancy's The Division - 3840 x 2160, ultra
[kl./s.]

CrossFireX 46
1 GPU 28

Tom Clancy's The Division - 2560 x 1440, ultra
[kl./s.]

CrossFireX 65
1 GPU 48

Tom Clancy's The Division - 1920 x 1080, ultra
[kl./s.]

CrossFireX 76
1 GPU 61

Im niższa rozdzielczość, tym na mniejszy przyrost wydajności możemy liczyć - w przypadku Full HD jest on wręcz żenująco niski. Jak na razie włączanie SLI/CFX w The Division i tak jest pozbawione sensu - czekamy na odpowiednie poprawki.

Źródło: informacja własna

Odsłon: 7148 Skomentuj newsa
Komentarze

16

Udostępnij
  1. kokosnh
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-03-12 16:23

    ahh te mrugające tekstury w bench.

    Skomentuj Historia edycji

  2. kosmita
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-03-12 16:35

    Podobno DX12 miał dać możliwość różnych konfiguracji multigpu NV+AMD ktoś coś na ten temat może wie więcej ?

    Skomentuj

    1. krzychu1977l
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-03-12 17:10

      Najbardziej optymalne z tego co pamiętam to kombinacja
      AMD+NV
      Ale to pewnie od modelu zależy ACE-Asynchronous Compute Engines

      https://www.youtube.com/watch?v=Dfv4JQSCQvU

      Skomentuj Historia edycji

    2. Badas
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-13 18:04

      Miała być możliwość, ale różnie bywa z różnymi modelami w końcu nikt ich nie projektował z myślą o takim rozwiązaniu.
      Również wiele będzie zależeć od gry/programu w którym chcemy to wykorzystać, nie wiadomo czy twórcy zaimplementują w nich to rozwiązanie odpowiednio.

      Skomentuj

  3. Hezen
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-03-12 22:03

    Problemy multi GPU w gdzie UbiShitu? yyy... "sie nie dziwie sie" :D

    Skomentuj

  4. Kynareth
    Oceń komentarz:

    10    

    Opublikowano: 2016-03-12 23:02

    Miło by było wreszcie zobaczyć newsa w stylu "Gra XYZ ma solidnie i porządnie zrobioną obsługę multi GPU".

    Skomentuj

    1. Hezen
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-03-12 23:56

      Może tego dożyje, choć kto wie? ;)

      Skomentuj

    2. Badas
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-13 18:07

      Prędzej multi GPU stanie się standardem tak powszechnym, że nikt nie będzie zwracał uwagi na jego obecność, a szok będzie wywoływał jego brak.

      Skomentuj

  5. Marucins
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2016-03-13 06:43

    Proszę dodać do sondy opcję - "nie gram w tą grę".

    Skomentuj

    1. Madzina
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-13 08:15

      ale te rozdzielczości chyba tyczą się wszystkich gier :D

      Skomentuj

    2. piccardo
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2016-03-13 09:34

      To po co się tu wypowiadasz trolu...

      Swoją drogą nie ma karty która uciągnęłaby dzisiejsze gry w FHD na ultra trzymając 60 klatek więc te wyższe rozdzielczości jak i 4k to pic na wodę bo i obsługa wielu GPU w wielu grach jest słaba jak i wykorzystanie samych kart przy dwóch mamy 30 do 40% mocy więcej przy trzeciej jeszcze mniej itd. bo i szyna ma mniejszą przepustowość a pamięć jest klonowana a nie współdzielona.

      Skomentuj

  6. customrodder
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-13 19:24

    W tym sondażu brakuje rozdzielczości do mojego LG QHD 3440x1440
    A co do problemu mulit GPU to problem chyba występuje tylko w konfiguracji CF bo ja w SLI nie mam problemu

    Skomentuj

    1. darek79r19
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-14 00:32

      Dokładnie, monitory 21:9 zostały olane, redaktor - ignorant :P

      Skomentuj

  7. Czarny_PL
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 12:02

    Są inne jaja :(
    Obsługa SLI w starszych tytułach takich jak seria gier Total War 2 oraz War Thunder została całkowicie olana przez nvidie z wprowadzeniem sterowników 361.43 wzwyż :(
    Muszę jechać na 359.06 bo kolejne nowsze są pozbawione profili SLI czy tak ma działać update? to ja dziękuje i po prostu zrezygnuje z SLI na rzecz jednego GPU

    Skomentuj

  8. wdowa94321
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-14 13:42

    A czego spodziewaliście się po crapie który ledwo zipie na pojedynczym GPU?

    Skomentuj

  9. palmall
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-15 14:43

    Ufff... jak dobrze że nie mam multi GPU... ulżyło mi

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!