Karty graficzne

Total War: Warhammer zoptymalizowany pod DX12 - szybki test na Radeonie Pro Duo

przeczytasz w 1 min.

Total War: Warhammer otrzymuje obsługę DirectX 12, a dzięki wsparciu AMD ma świetnie działać na Radeonach

Firma AMD chwali się optymalizacją Total War: Warhammer, która dzięki wsparciu DirectX 12 ma świetnie działać oczywiście na kartach Radeon. Gra wzbogaciła się o obsługę Async Shaders, Explicit multiGPU (łączenie kart graficznych, także różnych producentów) oraz Eyefinity.

Wedle AMD udostępniony benchmark Total War: Warhammer pozwala na osiągnięcie takich oto wyników:

Korzystając z okazji sprawdziliśmy działanie gry na karcie AMD Radeon Pro Duo - dwuprocesorowej konstrukcji opartej na rdzeniach Fiji XT (jeden taki rdzeń znajduje się w kartach Fury X oraz Nano).

W rozdzielczości 3840 x 2160 i ustawieniach Ultra średnia to 59 klatek na sekundę. 

AMD zaznacza, że w obecnej chwili szybkość działania na wielu układach graficznych nie skaluje się najlepiej przy rozdzielczościach Full HD i niższych - trwają prace nad poprawkami.

GPU-Z potwierdza wysokie wykorzystanie obu rdzeni karty graficznej podczas testu

Rozwój DirectX 12 może tylko cieszyć. Szkoda tylko, że gry w Microsoft Store wykorzystujące DirectX 12 (Quantum Brake czy Gears Of War: Ultimate Edition) wciąż nie otrzymały obsługi multi-GPU.

Źródło: AMD, informacja własna

Komentarze

23
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Marek2704
    3
    Teraz prosimy o porównanie z jednoprocesorową 1080-tką :)
    • avatar
      kitamo
      2
      Poczekamy na niezalezne testy to sie przekonamy.
      DX12 miał dac GCN znaczna przewagę nad NV w każdym nadchodzacym tytule a w chwili obecnej no nie bardzo jakoś to wychodzi.

      Inna kwestia - jak na grafe za 7 tysięcy brak 60 fps to tak mizernie ;)
      • avatar
        senna
        1
        Po tym co piszą osoby które mniej "oficjalnie" oceniają grę, a mają wersje prasową, to optymalizacja (na DX11) jest tragiczna.. nawet mając wpakowanego GTX 1080 i grając na FullHD, a nie żadnym 2k/4k. W pełnych (20vs20 jednostek) bitwach, na karcie graficznej której defakto nie mozna jeszcze kupic (1080), 50 fps nie osiąga sie. W bitwach 4vs4 to ~20 fps..

        A jakos nie chce mi się wierzyć, że DX12 daje +100% do wydajności..
        • avatar
          kristof080
          1
          Ciekawie wychodzi porownanie 980 z 390. Tylko klatka mniej w 1440p.
          Jednak w dx12 karty czerwonych dobrze sobie radza.
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            niecałe 40 fps na kartach powyżej 2000zł... świetna optymalizacja :D
            • avatar
              Anonim20
              0
              CA kłamię jak zwykle nie dawna ich wypowiedź:
              "CA: Włożyliśmy masę pracy w optymalizacje naszej gry pod kątem CPU oraz GPU"

              Ta gra działa tylko na 1 rdzeniu, i oni trzepią hajs a takiego czegoś nie potrafią zrobić.

              I to jest powodem skopanej optymalizacji, skopany support dla multithreading'u.

              DX11 nie jest tutaj wymówką wiele gier na DX11 robi genialny użytek z wszystkich rdzeni CPU oraz świetnie się skalują, np. GTA V,Wiedźmin 3 czy Crysis 3

              Ale jak ktoś jest leniem ma dwie lewe ręce robi wszystko na odpiernicz tylko by zgarnąć hajs to potem tak się dzieje.

              Tacy ludzie nie powinni tworzyć gier szczególnie w segmencie AAA skoro takiego czegoś nie potrafią zrobić.

              Kolejny TW co na premierę to PRE-ALPHA, ale naiwni frajerzy i tak kupią i tak, bo lubią jak ich twórcy dymają na zepsutych produktach,TW Rome 2 powinno was czegoś nauczyć.
              • avatar
                Konto usunięte
                -1
                Nie widzę dużego sensu stawiania Radeona Pro Duo w szranki z kartami graficznymi dla użytkowników domowych. Nie takie jest przeznaczenie tej karty, nawet jeżeli ma pewne osiągi pod grami. Jednak w porównaniu z konstrukcjami dla graczy zawsze wypadnie blado - duży, drogi i nieefektywny w grach.
                • avatar
                  Dubler
                  -1
                  Nie jestem wielkim fanem nowych RTS (AoE2 rulz), ale ta grafika obiektywnie patrząc wcale nie jest dobra. Nie licząc wsparcia dla niebotycznej rozdzielczości to te wspaniałe tekstury, efekty są na miarę tych z LOTRa war of the middle earth 2 liczącego 10 lat, który to chodził na wysokich na gt 9800 w fhd
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    -4
                    Dla 3FPS kupowanie czerwonych(LOL).
                    • avatar
                      robertgr1
                      0
                      Dymają czy nie ale pokaż mi jakaś alternatywę , jestem fanem serii total war nigdy nie kupuję pre orderów bo to głupota ,zawsze czekam kilka tygodni aż naprawią przynajmniej część błędów . Jak na razie recenzje ma świetne , największy problem to bardzo wysokie wymagania .