Jabra - dźwiękowe dziedzictwo i innowacja Słuchawki

Jabra - dźwiękowe dziedzictwo i innowacja

opublikowano przez artykuł sponsorowany w dniu 2019-07-30

Jabra to znana firma z dużym doświadczeniem w branży audio. Tworzy słuchawki, głośniki i akcesoria wykorzystywane w wielu dziedzinach życia. W tym artykule krótko nakreślimy podstawowe informacje o firmie Jabra, jej nowych inwestycjach i premierowych modelach słuchawek.

Jabra - nowe technologie w dźwięku

Niezależnie od tego, czy słuchacie muzyki w czasie biegania, na siłowni, w domu, w pociągu, czy też pracujecie na infolinii lub prowadzicie wieloosobowe rozmowy konferencyjne odpowiedni sprzęt audio potrzebny do tego znajdziecie w ofercie firmy Jabra.

Zapewne większości z Was nie trzeba tej marki przedstawiać. Szukając słuchawek Bluetooth do rozmów telefonicznych (np. w samochodzie) lub słuchawek do sportu logo Jabra zapewne przewinęło się Wam w ofertach różnych sklepów. Nic w tym dziwnego - Jabra istnieje na rynku od wielu lat i cieszy się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników. W praktyce Jabra stanowi część Grupy GN, której dziedzictwo ma aż 150 lat (od 1869 roku).

Jabra 150 lat

Mocne nastawienie na innowacyjność i tworzenie pionierskich rozwiązań dźwiękowych w zakresie transmisji bezprzewodowej, redukcji szumów, wspomagania słuchu i zunifikowanej komunikacji (Unified Communications), dały firmie silną i stabilną pozycję oraz duży potencjał do dalszego rozwoju w przyszłości.

Doświadczenie i innowacyjność w technologiach dźwiękowych mają ogromne znaczenie. Przykładowo jadąc pociągiem, autobusem, lecąc samolotem lub po prostu pracując w gwarnym biurze z pewnością docenimy zalety aktywnej redukcji szumów. Aby taka technologia działała prawidłowo i nie przeszkadzała w cieszeniu się ulubioną muzyką wymagane są długie lata praktyki i ogromna wiedza.

Dla firmy Jabra ( i spółki GN Audio) to żadna nowość - ludzie w niej pracujący wiedzą doskonale, jak sprawić, by dźwięk był lepszy, a sprzęt przyjemniejszy w użyciu.

Wideokonferencje w najwyższej jakości

Ważne jest też to, że spółka GN Audio inwestuje nie tylko w wysokiej jakości dźwięk. Dowodem na to jest niedawne nabycie kalifornijskiej firmy Altia Systems - wiodącego innowatora w branży komunikacji wideo. Jej produkty sprzedawane pod marką PanaCast należą do najlepszych i przy tym najłatwiejszych w obsłudze.

PanaCast

Są to niewielkie stacje wyposażone w trzy szerokokątne kamery (3x 13 Mpx), które generują płynny, panoramiczny obraz 4K o kącie widzenia aż 180 stopni. Trzy obiektywy minimalizują zniekształcenia i zapewniają bardzo dobrą szczegółowość obrazu. Stacja ma też wbudowane bardzo czułe mikrofony i głośnik. Wszystko to w działające w trybie Plug-and-Play i z aktualizacjami, które mogą rozszerzać funkcjonalność, bez dodatkowych kosztów.

PanaCast

Dzięki włączeniu marki Altia Systems Grupa GN rozszerza swoje możliwości, łącząc wysokiej jakości dźwięk z równie dobrym obrazem, funkcjonalnością i prostotą obsługi. Wszystko po to, by usprawnić i uprzyjemnić wieloosobowe konferencje, które są codziennością w wielu firmach.

Sztuczna inteligencja w służbie dźwięku

Na tym jednak bynajmniej nie koniec przyszłościowych i rozwojowych decyzji, jakie Grupa GN podjęła w ostatnim czasie. Ogromny potencjał ma też rozpoczęta współpraca między GN Audio, a niemiecką firmą audEERING powiązaną wcześniej z Uniwersytetem Technicznym w Monachium. Rozwija ona intensywnie technologie sztucznej inteligencji (AI), które mają rozszerzyć możliwości produktów audio zarówno na rynku konsumenckim, jak i profesjonalnym.

Inteligentne urządzenia dźwiękowe będą pomagały w zaawansowanej analizie mowy, przydatnej w wielu sytuacjach. Możliwości są potężne i obejmują m.in. automatyczne rozpoznawanie stanów emocjonalnych rozmówcy i analizę tła akustycznego w czasie rzeczywistym.

Tak, brzmi to jak technologia przyszłości, spotykana jedynie w filmach sci-fi, ale GN Audio rozwija taką funkcjonalność już teraz pod marką Jabra. Dotyczy profesjonalnych słuchawek, głośników konferencyjnych, a nawet produktów konsumenckich. W tym ostatnim przypadku AI wspomaga prowadzenie rozmów telefonicznych, słuchanie muzyki i oglądanie filmów. Wszystko to w połączeniu z głównym znakiem rozpoznawczym, czyli wysokiej jakości dźwiękiem zapewnia najlepsze doznania audio i wysoki komfort na co dzień.

Jabra Elite 85h

Idealny dźwięk w sportach ekstremalnych

Sprzęt audio w firmie i życiu codziennym gra ogromną rolę, a bez niego sprawne wykonywanie wielu czynności byłoby wręcz niemożliwe. Na tych dwóch polach Jabra ma bardzo wiele do zaoferowania, ale to wciąż nie wszystko.

Firma Jabra podjęła wyzwanie rzucone przez sportowców z Red Bull Media House, którzy zidentyfikowali potrzebę opracowania mikrofonu przeznaczonego do rejestracji dźwięku w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Jabra X Mic

Red Bull Media House chce przybliżyć nam ich wyczyny za pomocą wysokiej jakości nagrań, a do tego jak wiadomo potrzebny jest zarówno obraz, jak i dźwięk. W tym momencie na scenę wkracza właśnie Jabra, która zaprojektowała idealny mikrofon do sportu - Jabra X Mic.

Opływowy, lekki, a przy tym zapewniający niezwykle wysoką jakość dźwięku i wierność jego rejestracji. Zjazd z góry na rowerze? Jazda na motocyklu? Nagrania z zewnątrz samochodu? Mikrofon Jabra X Mic poradzi sobie z tym bez problemu. Producent spędził dwa lata projektując go od podstaw w duńskim laboratorium Jabra Audio Lab. Przetestowano ponad 30 prototypów zanim udoskonalono materiały i elektronikę do obecnego poziomu.

Jabra X Mic radzi sobie nie tylko z wiatrem, ale też wodą, zimnem i brudem. Ma zapewniać realistyczne nagrania nawet przy prędkości około 120 km/h. Co ważne mikrofon jest bezprzewodowy i bez problemu łączy się przez Bluetooth np. ze smartfonem. Technologia odpowiedzialna za wodoszczelność jest taka sama jak w słuchawkach Jabra Elite Sport.

Jabra nadal będzie współpracować z Red Bull Media House w zakresie wybranych akcji sportowych – zarówno zimowych jak i letnich – oraz będzie kontynuować prace nad technologiami przyszłości, które znajdą zastosowanie w mikrofonach następnych generacji.

Całkowicie bezprzewodowe słuchawki dla biznesu

Jabra stworzyła też bardzo zaawansowane, całkowicie bezprzewodowe słuchawki Jabra Evolve 65t - pierwsze tego typu z certyfikatem UC (Unified Communications). Przeznaczone są głównie do zastosowań biznesowych (np. Skype for Business). Można połączyć je z dwoma urządzeniami jednocześnie (np. smartfonem i laptopem).

Jabra Evolve 65t

Jabra Evolve 65t mają cztery wysokiej klasy mikrofony, które nie tylko świetnie rejestrują głos w czasie rozmów, ale też stanowią element systemu redukcji zewnętrznych odgłosów. Mimo, że słuchawki są całkowicie bezprzewodowe, to działają 5 godzin na jednym ładowaniu, a wraz z kieszonkową stacją ładującą (z wbudowanym powerbankiem) nawet 15 godzin.

Jabra Evolve 65T

Co ważne Jabra Evolve 65t współpracują bezproblemowo z asystentami głosowymi, takimi jak Google Asystent, Siri czy Alexa. Ponadto do słuchawek przeznaczona jest specjalna aplikacja Jabra Sound+, w której można dostosować charakterystykę brzmienia i sposób pracy funkcji redukcji szumów.

Jabra Sound+

Słuchawki z AI, które adaptują się do otoczenia

Jednym z owoców wspomnianej wcześniej współpracy z niemiecką firmą audEERING są słuchawki Jabra Elite 85h. O nich można napisać wiele, bo są to słuchawki niebanalne, nietuzinkowe i reprezentujące najwyższą klasę uniwersalnego sprzętu audio (do muzyki, rozmów, filmów itp.). W tym artykule postaramy się podać choćby podstawowe informacje na ich temat.

Mają wbudowane algorytmy sztucznej inteligencji, które wyraźnie pomagają w prawidłowym rozpoznaniu dźwięków w otoczeniu i dostosowaniu trybu działania redukcji szumów (SmartSound). W pociągu, samolocie czy metrze eliminują maksimum hałasów, byśmy mogli cieszyć się ulubioną muzyką, bez żadnych zakłóceń. Jednak po wyjściu na zewnątrz np. na ulicę rozpoznany zostanie ruch miejski / otwarta przestrzeń, a słuchawki wyciszą tylko te dźwięki, które trzeba. Nie wyciszą choćby dzwonka roweru lub klaksonu samochodu.

Z kolei jeśli odbierzecie połączenie telefoniczne lub zadzwonicie do kogoś, to SmartSound automatycznie nada priorytet ludzkiemu głosowi - innymi słowy będziecie mogli prowadzić rozmowy wyraźnie i zrozumiale, nawet w gwarnym miejscu. Jabra Elite 85h mają wbudowane 8 mikrofonów, z czego 6 służy właśnie do usuwania szumów i hałasów z tła w czasie rozmowy głosowej.

Poza tym Jabra Elite 85h to duża, wygodna konstrukcja i bezprzewodowe przesyłanie muzyki w bardzo wysokiej jakości. Słuchawki spisują się idealnie zarówno w domu, w kawiarni, w autobusie, jak i w biurze. Współdziałają z asystentami głosowymi i działają nawet 36 godzin bez przerwy z włączoną redukcją szumów (ANC). Taki czas pracy można określić jednym krótkim słowem - WOW!

Jabra Elite 85h

Na koniec postanowiliśmy zadać firmie Jabra dwa pytania odnośnie wykorzystania sztucznej inteligencji w ich urządzeniach. Na nasze pytania odpowiedziała Pani Lisa Davidian, Director Channel Marketing EMEA CENTRAL at Jabra, GN Audio Germany GmbH.

Jaki wpływ ma obecnie sztuczna inteligencja na funkcjonalność i użyteczność profesjonalnych oraz konsumenckich produktów GN Audio/Jabra?

Technologia SmartSound, która znalazła zastosowanie w nowym modelu Jabra Elite 85h to nasza pierwsza implementacja sztucznej inteligencji. Zestaw słuchawkowy wykrywa ponad 6000 unikalnych dźwięków, następnie łączy pozyskane dane z inteligencją kontekstową i w czasie rzeczywistym wykorzystuje otrzymane wyniki, aby dopasować ustawienia do osobistych preferencji użytkownika. Słuchawki Elite 85h stanowiły kluczowy projekt, który pozwolił nam od razu wyjść z perspektywy oprogramowania. W efekcie powstały pierwsze słuchawki, w których sztuczna inteligencja i doznania słuchowe są ze sobą naprawdę zintegrowane.

W jaki sposób GN Audio ma zamiar pokierować integracją sztucznej inteligencji w urządzeniach audio w przyszłości?

Dzięki technologii i wiodącej jakości dźwięku Jabra, GN Audio będzie w stanie opracowywać inteligentne rozwiązania, które zmienią znacząco sposób, w jaki zestaw słuchawkowy służył będzie wsparciem pracownikom call center, specjalistom i konsumentom. Analizy dźwięków i interpretacja ludzkich emocji będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w inteligentnych rozwiązaniach, które opracowujemy - zarówno konsumenckich, jak i profesjonalnych. Dzięki partnerstwu z audEERING będziemy w stanie przyspieszyć innowacje w tej dziedzinie i wprowadzać coraz silniejsze produkty na rynek.

Podsumowując

Można śmiało napisać, że cała Grupa GN, a w szczególności Jabra tworzą urządzenia audio na miarę 21 wieku. Są dopracowane w każdym szczególe, funkcjonalne, pomysłowe, innowacyjne i co najważniejsze przyjazne dla użytkownika. Potencjał technologiczny firmy jest potężny, a finalne produkty cechują się wysoką jakością i jednocześnie prostotą obsługi. Wygląda na to, że 150 lat doświadczenia Grupy GN zostało dobrze spożytkowane, a my życzymy jej, by kolejne 150 lat było jeszcze bardziej owocne. Tym bardziej, że zyskamy na tym my - konsumenci.

źródło grafik: www.jabra.pl

marketplace

Komentarze

4
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Reklama ?
    Zaloguj się
  • avatar
    Miałem słuchawkę Jabra storm wytrzymywała 1/4 tego co producent deklarował syf i malaria