Na topie

Jak przenieść sklep do Internetu?

Autor:
artykuł sponsorowany

więcej artykułów ze strefy:
Internet

Sprzedaż przez całą dobę, lepsza konkurencyjność i dotarcie do szerokiej grupy klientów sprawiają, że coraz więcej sklepów stacjonarnych decyduje się na uruchomienie sprzedaży online. Jak zbudować bezpieczny i funkcjonalny e-sklep, umożliwiający skuteczny handel w Internecie?

  • Jak przenieść sklep do Internetu? | zdjęcie 1
Ocena redakcji

5

super

 

A A

Wynajem lokalu, zakup wyposażenia, wyszkolenie pracowników czy wydzielenie przestrzeni magazynowej to tylko kilka wyzwań związanych z prowadzeniem stacjonarnego punktu handlowego. Większość sklepów, salonów i biur obsługi działa tylko przez 8-12 godzin dziennie, co skutecznie ogranicza szanse na pozyskanie nowych klientów. Sytuację komplikuje również obecność centrów handlowych, które przyciągają kupujących atrakcyjną lokalizacją, zniżkami i intensywną reklamą.

Szansą dla drobnych przedsiębiorców jest rozszerzenie działalności o sprzedaż w kanałach online. Prawidłowo przygotowany e-sklep umożliwia handel na lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym rynku oraz zakupy o każdej porze dnia i nocy, również w niedziele niehandlowe i święta. Wszystko, czego potrzebuje klient do dokonania transakcji, to komputer, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu. Jak zatem założyć funkcjonalny sklep internetowy, który wzmocni pozycję tradycyjnej placówki?

O czym warto pamiętać, zakładając sklep internetowy?

Niezadowolony klient nie wróci do sklepu internetowego, który działa nieprawidłowo, jest mało wiarygodny lub niewygodny w obsłudze. Nie można też liczyć na to, że kupujący zniechęcony ofertą e-sklepu sprawdzi potem, jak funkcjonuje jego stacjonarny odpowiednik. Istotą zakupów w sieci jest dostęp do szerokiego asortymentu towarów i usług przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Tym samym zapewnienie odpowiedniego zaplecza technologicznego i informacyjnego jest kluczowe dla każdego e-biznesu.

Równie ważne jest bezpieczeństwo i należyta obsługa sklepu internetowego pod kątem prawnym. Klienci, którzy wchodzą na stronę e-sklepu, chcą wiedzieć, w jaki sposób administrowane i chronione są ich prywatne dane. Samodzielne opracowanie regulaminu i polityki prywatności jest ryzykowne. W razie niedopełnienia obowiązku informacyjnego (normowanego przez RODO) lub uznania poszczególnych zapisów w regulaminie za niedozwolone na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa.

E-sklep od postaw – rozwiązania dedykowane czy platforma e-commerce?

Uruchomienie prostego e-sklepu nie wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej. Wiele przydatnych narzędzi do budowy witryny, w tym m.in. systemy CMS do obsługi treści czy gotowe motywy z ustawieniami wyglądu sklepu internetowego, znajdziesz w sieci bezpłatnie. Nie są to jednak rozwiązania idealne w każdym przypadku – ich rozbudowa wraz z rosnącym ruchem na stronie lub rozwojem asortymentu może okazać się niemożliwa lub bardzo kosztowna, a w razie awarii witryny nie zawsze otrzymasz potrzebne wsparcie techniczne, ryzykując utratą zamówień.

Z tego powodu wiele sklepów internetowych powstaje, opierając się na rozwiązaniach dedykowanych, tworzonych przez specjalistów. Zespół grafików i koderów opracowuje wtedy unikalny wygląd i dba o UX witryny – wszystko po to, by zyskać intuicyjną nawigację, łatwe wyszukiwanie produktów i usług czy bezproblemowe pozycjonowanie działalności w przeglądarkach organicznych. Obok tego dobierany jest hosting, czyli miejsce na serwerze, w którym przechowywane są zdjęcia i inne treści dostępne z poziomu e-sklepu. Dedykowany sklep online pozwala wyróżnić się w Internecie, jednak jego budowa jest czasochłonna i wymaga znacznych nakładów finansowych.

Znacznie tańszym rozwiązaniem jest stworzenie sklepu internetowego przy pomocy platformy e-commerce, czyli gotowego pakietu oprogramowania do sprzedaży online. Dzięki integracji z wieloma narzędziami do marketingu, logistyki czy obsługi szybkich płatności tworzenie sklepu zajmuje w tym przypadku mniej czasu, a nad bezpieczeństwem danych i stabilną pracą platformy czuwa zespół ekspertów. Wszystkie niezbędne certyfikaty, dodatkowe aplikacje czy księgowość elektroniczną otrzymujesz w ramach przystępnej opłaty abonamentowej.

Jakich funkcjonalności nie może zabraknąć w sklepie internetowym?

Konsumenci chcą kupować szybko i wygodnie, otrzymując możliwość łatwego opłacenia zamówienia w wybranej walucie i odebrania go pod wskazanym adresem, w punkcie usługowym lub sklepie stacjonarnym. Wielu z nich poszukuje zaufanych e-sklepów, w których ochrona danych została potwierdzona certyfikatem SSL, oraz witryn responsywnych RWD (Responsive Web Design), dostosowanych do ekranów urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja oferta ukierunkowana jest także na klienta międzynarodowego, niezbędne jest również opracowanie strony w różnych wersjach językowych.

W gronie przydatnych integracji sklepu internetowego, które zwiększają sprzedaż, warto uwzględnić:

  • Płatności elektroniczne – bramki PayU, DotPay, eCard, Przelewy24 czy PayPal umożliwiają szybkie przeniesienie się na stronę banku lub osobistego konta ze środkami pieniężnymi i dokonanie przelewu bez wpisywania danych. Potwierdzenie płatności jest natychmiastowe, co znacznie przyspiesza realizację zamówienia.
     
  • Elastyczne metody wysyłki – otrzymanie przedmiotu za pośrednictwem kuriera, paczkomatu czy paczki pocztowej umożliwia wybór optymalnej metody transportu towaru, zwiększa szansę na sfinalizowanie transakcji i zadowolenie kupującego.
     
  • Allegro – możliwość szybkiego wystawienia przedmiotu na Allegro rozszerza zasięg działalności o kolejny kanał sprzedaży online i skraca czas potrzebny do obsługi zamówień.
     
  • Porównywarki cenowe i systemy opinii – widoczność oferty sklepu w popularnych serwisach do porównywania produktów, takich jak Ceneo, Skąpiec, Okazje.info, pozwala wyróżnić produkty w atrakcyjnej cenie i zwiększyć zaufanie kupujących w stosunku do działalności poprzez gromadzenie pozytywnych ocen i rekomendacji.
     
  • Google Shopping – daje właścicielom sklepów internetowych możliwość zaprezentowania oferty w Google, na zasadach zbliżonych do porównywarek produktów. Potencjalny klient otrzymuje wtedy specjalny odnośnik ze zdjęciem i krótkim opisem towaru w e-sklepie, który pasuje do złożonego zapytania.
     
  • Narzędzia analityczne – Google Analytics lub inne rozwiązania do monitorowania ruchu w witrynie pozwalają dopracować wygląd e-sklepu i mierzyć skuteczność działań marketingowych, zbierając dane o liczbie odwiedzin czy zachowaniu klientów na stronie.

Wspomniane wcześniej funkcjonalności to tylko część wszystkich elementów decydujących o konkurencyjności e-sklepu w sieci. Doliczyć do nich należy jeszcze opracowanie opisów produktów, zdjęć, słów kluczowych, linków wewnętrznych czy bloga z przewodnikiem zakupowym, a więc wszystkich etapów marketingu treści (content marketingu), zapewniających atrakcyjność oferty i jej widoczność w wyszukiwarkach.

Która domena będzie odpowiednia?

Każdy e-sklep posiada indywidualny adres internetowy, składający się z nazwy głównej i końcówki sugerującej profil działalności. To właśnie on jest wpisywany w pasku przeglądarki, by wyświetlić stronę główną sklepu internetowego. Domena jest wizytówką działalności w sieci, dlatego uruchamiając sprzedaż online, warto zadbać o to, by pokrywała się ona z nazwą sklepu stacjonarnego lub jednoznacznie kojarzyła się z profilem działalności lub oferowanym asortymentem. Trendem e-handlu jest wybór jak najkrótszej domeny, pozbawionej polskich znaków, myślników, znaków specjalnych czy podwójnych liter, gdyż ułatwia to zapamiętanie nazwy sklepu internetowego.

W Polsce zaufanie budzą zwłaszcza domeny z końcówką „pl” i „com”, które sugerują, że mamy do czynienia z przedsięwzięciem o skali ogólnopolskiej lub międzynarodowej. Wiele prestiżowych nazw z tymi sufiksami zostało już zarejestrowanych, dlatego w celu łatwego odnalezienia optymalnej domeny warto sięgnąć po rozszerzenia typu „store” czy „shop”, kojarzące się ze sprzedażą online.

Sklep internetowy w kilkadziesiąt minut – szybki start z home.pl

Analiza potrzeb przedsiębiorców pozwoliła opracować kompleksowe rozwiązania e-commerce, które upraszczają proces tworzenia stabilnego, bezpiecznego i skalowalnego sklepu internetowego do zaledwie kilku kliknięć. Przykładem jest usługa eSklep w home.pl, umożliwiająca łatwe przeniesienie działającej witryny opartej na Woocommerce, Prestashop, QuickCart czy modelu SaaS bądź szybkie stworzenie i skonfigurowanie nowego sklepu od podstaw.

eSklep to w rzeczywistości trzy pakiety abonamentowe dedykowane niewielkim sklepom z asortymentem nieprzekraczającym 1000 pozycji (plan Start), profesjonalistom sprzedającym w wielu walutach, wymagającym nielimitowanej liczby produktów (plan Profesjonalny) oraz osobom poszukującym dopasowanych rozwiązań projektowych i pomocy w zakresie konfiguracji poczty e-mail, logistyki czy dostosowania wyglądu witryny (plan Sklep pod klucz). Szczegółowa oferta dostępna jest pod tym adresem.

W ramach każdego pakietu otrzymujesz m.in. serwer zoptymalizowany pod sprzedaż online, nielimitowany transfer danych, dostęp do szablonów RWD i komplet wspomnianych wcześniej integracji z Allegro, Google Shopping czy bramkami szybkich płatności. Tym samym już w kilka minut po rejestracji możesz przejść do panelu administratora i z jego poziomu zacząć konfigurować swój własny sklep internetowy. W razie problemów pomoc techniczna z 11-letnim doświadczeniem udzieli wszelkich niezbędnych informacji, pomoże w imporcie bazy produktów, poprawi pozycjonowanie SEO czy skonfiguruje dostawy wedle indywidualnych potrzeb.

Przeniesienie oferty sklepu stacjonarnego do sieci może stanowić wyzwanie, gdyż wymaga fachowej wiedzy w zakresie prawa, marketingu, programowania czy projektowania graficznego. W przypadku platform e-commerce wszystkie niezbędne funkcjonalności dostępne są już po zakupie abonamentu, a nad procesem tworzenia i konfiguracji e-sklepu czuwa zespół specjalistów. Tym samym jest to idealny wybór dla osób poszukujących sprawdzonych rozwiązań, którym zależy na wygodzie i możliwości rozwoju swojego biznesu w przyszłości.

Odsłon: 2301 Skomentuj artykuł
Komentarze

2

Udostępnij
  1. sirius98
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-04-30 23:14

    Jak to home.pl ..... to nieee dziękuje. Usługi wydmuszki. Warto przeczytać jak wyglądają usługi w home.pl: https://forum.home.pl/threads/nabici-w-hosting-business-cloud-unlimited-ktory-jest-limited.3909/ przed zakupem a nie po.

    Skomentuj

  2. tarzinio
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-05-06 12:34

    Tak odradzam całkowicie Home.pl. Bezpieczeństwo. Dziwne, ze w firmie której pracuje, nie maja tego problemu, jak i w wielu innych. Ładna ściema. BTW. Możecie się odwołać i prosić o zwrot kosztów, jeżeli podczas zakupu, w żadnym z kroków nie jest jasno napisane, gdyż no limit to nie jest no limit i wprowadzają w błąd. Jak dla mnie powinni płacić sroga karę. Nazwa.pl z których usług korzystam aktualnie, też leic w kulki, ale na mój użytek, na razie wystarczające. Też nagle zaczęli wprowadzać wymuszoną pojemność bazy danych, a wcześniej mogłem przeznaczyć ile chcę. Tłumaczą się głupio bezpieczeństwem. Pytając co jeżeli baza przekroczy 1 GB olano mnie.

    Polecam na prawdę mocno mniejsze firmy. Może być czasami droższe, ale tylko złudnie, gdyż takie firmy jak home, nazwa, dają wielkie promocje na rok, a po roku jeb zamiast 15 zł dostajemy > 300 zł. Ja zaczynam przechodzić na takie mniejsze firmy testując je, a zarazem wspierając gdyż nie chce monopolu tych oszustów.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!