Peugeot 308 II - Europejski Samochód Roku?!

Peugeot 308 II - Europejski Samochód Roku?!

przeczytasz w 1 min.

Aktywny tempomat, kamerka cofania, asystent martwego pola, zestaw HIFI DENON – co jeszcze kryje francuski hatchback?

Peugeot 308 II został wybrany przez dziennikarzy motoryzacyjnych tegorocznym Europejskim Samochodem Roku. Sprawdziliśmy jakie rozwiązania multimedialne zastosował producent w nagrodzonym modelu. Po testach technologi użytych w Mercedesie A250 sportAudi A3 Limousine wartych po 200 tysięcy złotych, zmierzymy się z dużo tańszym, przez co zdecydowanie bardziej dostępnym samochodem. Na początku recenzji warto zadać sobie pytanie, czy tańszy o ponad połowę Peugeot 308 odstaje od droższych kuzynów, a może wręcz przeciwnie?

Pierwszą ciekawostką technologiczną jest sam kluczyk, który działa w trybie zbliżeniowym. Aby otworzyć drzwi lub klapę bagażnika, wystarczy podejść odpowiednio blisko samochodu w celu odryglowania zamka, bez konieczności wyciągania kluczyka z kieszeni czy torebki. Z kolei opuszczając samochód wystarczy nacisnąć palcem charakterystyczny element klamki. W celu uruchomienia silnika również nie musimy szukać kluczyka, wciśniecie przycisku „Start” załatwia sprawę.

Kolejne zaskoczenie przyniesie chęć zwolnienie hamulca ręcznego, który w tym przypadku jest małą dźwigienką służącą do elektronicznego sterowania układem hamulcowym. Dodam, że hamulec zwalniany jest automatycznie przy ruszaniu (nieocenione przy ruszaniu na dużych wzniesieniach), a po wyłączeniu silnika hamulec jest natychmiast zaciągany.

Peugeot 308 to także komfort, wygodne kubełkowe fotele kierowcy i pasażera mogą być podgrzewane, do wyboru trzy stopnie intensywności. Ponadto możemy skorygować wypukłość podparcia części lędźwiowej kręgosłupa oraz włączyć tryb masażu podzielonego na 6 etapów. Wymienionymi wyżej funkcjami sterujemy za pomocą przycisków sprzętowych, większość pozostałych systemów obsługujemy za pomocą ekranu dotykowego. Zobaczcie jak uproszczono środkową konsolę.

Peugeot 308 II - kokpit

To dość odważna decyzja, gdyż wnętrza konkurencyjnych modeli przypominają raczej kokpit samolotu z wieloma przyciskami i przełącznikami. W naszej opinii to raczej krok w dobrą stronę, tym bardziej, że najczęściej używane komponenty jak radio, czy zestaw głośnomówiący mogą być i tak obsługiwane za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy, a z oporowego ekranu dotykowego skorzystamy w każdych warunkach, nawet w rękawiczkach.