Technologie i Firma

Sprawny komputer i aktualne oprogramowanie to klucz do szczęścia pracownika

przeczytasz w 2 min.

Współczesny pracownik do zadowolenia potrzebuje też sprawnego sprzętu i stałego wsparcia 24/7.

Sprawny komputer i aktualne oprogramowanie to klucz do szczęścia pracownika

Problemy z komputerem i oprogramowaniem potrafią pozbawić motywacji nawet najbardziej solidnego pracownika. Według badań to nie tylko utrudnia realizowanie zadań, ale także negatywnie wpływa na sprawy zawodowe oraz prywatne.

Specjaliści od HR badający dla Microsoftu produktywność pracowników wymieniają kilka udogodnień, które poprawiają produktywność pracowników. Wbrew pozorom nie chodzi tylko o tradycyjne świadczenia pozapłacowe, takie jak prywatna opieka medyczna i pakiet na siłownie.

Potrzebny sprawny sprzęt

Najczęściej wymienia się zmniejszenie liczby problemów ze sprzętem komputerowym (33 proc), dostęp do najnowszego oprogramowania (26 proc. badanych) oraz możliwość pracy z dowolnego miejsca (26 proc). Niezależnie od tego co pracownik otrzymuje poza wypłatą, najbardziej zależy mu na własnym czasie. A do tego potrzebne jest natychmiastowe rozwiązanie problemów ze sprzętem, na którym się pracuje.

- Dzięki termu pracownicy mogą sprawnie wykonywać powierzone zadania, a tym samym zyskać dodatkowy czas dla bliskich czy rozwijanie swoich pasji – mówi Magdalena Dolak, HR Manager ITC S.A.

Kiedy zaczyna się czas prywatny

W miarę rozwoju technologii i popularyzowania się zdalnej pracy granica między czasem wolnym a pracą rozmywa się. To już nie sztywno uporządkowane 8 godzin. Według ubiegłorocznej Diagnozy społecznej, już 46% z nas używa w domu komputera i internetu do pracy. Dodatkowo, z powodu nowych metod komunikacji, pracownik dostępny jest praktycznie cały czas.

- W konsekwencji osoby te poświęcają więcej czasu na pracę zawodową niż ci pracownicy, którzy są mniej dyspozycyjni. W zamian coraz większą uwagę przykładają do dodatków oferowanych przez firmy, komfortu pracy oraz jakości stosunków międzyludzkich - wyjaśnia dr Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Zdalny specjalista 24/7

Technologia, która ma za zadanie ułatwiać nam życie, często niepotrzebnie je komplikuje i prowadzi do irytacji w przypadku napotkania problemów. Chcąc tego uniknąć warto zainteresować się systemem umożliwiającym zdalne rozwiązywanie problemów ze sprzętem. Jednym z polskich rozwiązań jest iMe, czyli dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu specjalista od sprzętu i oprogramowania (potocznie nazywany "informatykiem"), który przez zdalny pulpit może rozwiązać część problemów i dokonać odpowiednich konfiguracji.

Co ciekawe, zakres usług zdalnych specjalistów od sprzętu i oprogramowania, nie ogranicza się do pomocy przy komputerze. Prześcigając się w pomysłach firmy oferują także pomoc w konfigurowaniu domowych sprzetów RTV, zakładaniu kont w serwisach, umawianie wizyt u lekarza, rezerwowanie hoteli, kupowanie biletów a nawet robienie zakupów. Wszystko, żeby pracownik miał czas dla siebie.

Źródło: IME

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    filus87
    14
    W ankiecie przydała by się opcja: Ja jestem działem IT mojej firmy -.-
    • avatar
      Bostonawy
      5
      A zawsze myślałem że wysoka pensja i ludzkie traktowanie to klucz do szczęścia pracownika.
      • avatar
        Konto usunięte
        2
        Żałosne jest że nadal u nas panuje przekonanie że pracownik powinien pracować wydajnie i efektywnie na najtańszym, przestarzałym rzęchu, a o oprogramowaniu kompletnie przestarzałym albo zupełnie niedostosowanym do wymogów to nawet nie wspomnę. Gdyby nie prywatny sprzęt i oprogramowanie wielu prac nie dałoby się zupełnie wykonać - tak wyglądają niestety nasze realia ad 2016.
        • avatar
          pablo11
          2
          Tak a największy komfort sprawia sama aktualizacja oprogramowania. Jest ot czas bardzo miło spędzony. Również sama aktualizacja do Windowsa 10 daje dużo komfortu, szczególnie w przypadku gdy sprzęt plug & play przestaje być kompatybilny. Również zmiany w interfejsie są bardzo pozytywnym aspektem, zapobiegającym rutynie w pracy. Nie mówiąc o zadowoleniu z wszedobylskiej telemetrii przez pracodawce. Który jakże inaczej chce się podzielić swoimi patentami z amerykańskimi przyjacielami. Pracodawce zadowolą również wydatki związane z upgradem specjalizowanego oprogramowania firmy dedykowane do 10. Jednym słowem jakiż ten microsoft jest dobrotliwy że dał nam możliwość darmowej aktualizacji do 10. Wspomniałem o przyjemności z odzyskiwania danych przez dział IT jeśli aktualizacja sie zawiesi/nastapi przerwa w dostawie w dostawie prądu w czasie aktualizacji. Same pozytywy.
          • avatar
            pablo11
            0
            Serwis niekompatybilny z Vivaldi. Co jakiś czas ładuje podwójne posty. Taka sytuacja ma miejsce tylko i wyłacznie na benchmarku. NA innych serwisach trudniej podwoić zapytanie niż inną przeglądarką. Nie wiem skąd ten problem. Ale już n-ty spamiasty post wysłałem.