Gry

Crytek na temat DirectX 10 w Crysis

przeczytasz w 0 min.

Crytek, firma tworząca grę Crysis, w końcu włączyła się w debatę na temat różnic pomiędzy DirectX 9 i DirectX 10 i podała co tak naprawdę przyniosą graczom nowe rozwiązania technologiczne, z których korzysta nadchodzący tytuł.

Wygląda na to, że pierwsze różnice będzie można zauważyć pomiędzy jednoosobowym trybem gry, a tym co przyniesie ze sobą rozgrywka dla wielu graczy. Jak wynika z zamieszczonego tekstu, wersja DirectX 9 nie będzie obsługiwała zapowiadanej dotąd w zwiastunach i demach spektakularnej fizyki. Nie pojawią się także cykle dzienne i nocne.


Oznacza to, że niektóre efekty nie pojawią się w wersji DirectX 9, a przynajmniej w trybie dla wielu graczy. Z pewnością w wersji tej gracze będą mieli do czynienia z bardziej pasywnym otoczeniem tak więc można zapomnieć o zabawie w ogrodnika i przycinaniu drzew za pomocą serii z karabinu maszynowego. To co dotąd było szeroko reklamowane, na razie zniknie w szufladzie producenta.

Firma, jako powody pominięcia pewnych funkcji w wersji DirectX 9 gry, podaje duże obciążenie i niską wydajność. Jak się okazuje, gracze, aby w pełni korzystać ze wszystkich graficznych fajerwerków łącznie z najbardziej zaawansowaną, interaktywną fizyką, będą musieli zaopatrzyć się w sprzęt w pełni zgodny ze standardem DirectX 10. W praktyce oznacza to karty GeForce serii 8800 i Radeony serii 2900, oraz oczywiście system Windows Vista.


Gracze wyposażeni w zestaw zgodny z DirectX 10 będą mogli korzystać z serwerów przeznaczonych dla DirectX 9. Z kolei gracze z kartami zgodnymi z DirectX 9 nie połączą się z serwerami przeznaczonymi dla DirectX 10 i będą musieli obejść się smakiem.


Jeszcze nie wiadomo jak wszystko to przełoży się na tryb dla wielu graczy. Czy chodzi tu tylko o wycięcie pewnych funkcji z wersji DirectX 9, czy o ograniczenia jakie niesie ze sobą tryb dla wielu graczy. Jak ma to miejsce ze wszystkim co dotyczy gry Crysis, informacje pojawiają się bardzo powoli. W związku z tym przewiduje się, że wszystkiego dowiemy się, gdy tylko gra trafi na sklepowe półki.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!