• benchmark.pl
  • Gry
  • E3 - konferencja Sony. Nowy Metal Gear Solid, Final Fantasy XIV, Gran Turismo na PSP i nowy kontroler!
Gry

E3 - konferencja Sony. Nowy Metal Gear Solid, Final Fantasy XIV, Gran Turismo na PSP i nowy kontroler!

z dnia
Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
11 komentarzy Dyskutuj z nami

Przed momentem zakończyła się konferencja drugiego konsolowego giganta - Sony Computer Entertainment. Prowadził ją w całości Jack Tretton - prezydent SCE America, który juz na samym początku wymienił kilka tytułów, które mają pojawić się jeszcze w tym roku na konsole Sony, w tym Heavy Rain, The Beatles Rockband, Batman: Arham Assalum, Modern Warfare 2 i Ratchet and Clank: A Crack in Time. Tretton pochwalił się również, że świeżo wydany inFamous stał się hitem wśród największych serwisów branżowych osiągając wysokie wyniki w recenzjach. Po takim wstępie wystartowała już właściwa część konferencji.

Pierwszy na scenę wkroczył Ewan Wells z Naughty Dog, który prezentacje Uncharted 2:  Among Thieves rozpoczął wiadomością, że dziś wieczorem rozpoczynają się beta testy wersji wieloosobowej tejże gry. Później pokazano wycinek z rozgrywki i cóż więcej mogę powiedzieć - gra prezentuje się wręcz fantastycznie. Bez wątpienia jest to pewny hit.

Kolejnym tytułem, który pojawił się na ekranie był MAG - sieciowa strzelanina, która pozwoli na zmagania 256 graczy na jednej mapie. Tak przynajmniej obiecywano rok temu podczas ogłoszenia prac nad MAG. Dziś postanowiono zaprezentować grę w akcji podczas starcia dwóch drużyn złożonych z 248 pracowników studia Zipper odpowiedzialnego za ten właśnie tytuł. Wygląda to nieźle i zapewne przypadnie do gustu miłośnikom sieciowych potyczek. Poziom złożoności tego tytułu może jednak odrzucić część graczy.

Następnie przyszedł czas na PSP.  Tretton szybko przedstawił kilka najnowszych tytułów jakie mają pojawić  się jeszcze w tym roku. Wśród nich najważniejszą grą wydaje się  Assassin's Creed: Bloodlines (pomijam grę Hannah Montana, która wzbudziła szum na widowni:-) mająca zadebiutować na rynku na tydzień przed Assasin's Creed 2 tj. 10 listopada.Zaraz po tej informacji na scenie pojawił Kaz Hirai - SCE CEO, który po krótkiej przemowie zaprezentował to czego wszyscy się spodziewali - PSP Go. Oczywiście potwierdzono fakt, iż nowa wersja konsoli będzie o 50% mniejsza  i 40% lżejsza od PSP-3000. Będzie też wyposażona w 16 GB wbudowanej pamięci, czytnik kart Memory Stick Micro oraz wbudowany Bluetooth. Premiera konsoli ma nastąpić 1 października 2009 roku, zaś sugerowana cena detaliczna ustalona została na 249,99 $ lub 249,99 Euro (w zależności od regionu).

 

Kolejnym gościem był Kazunouri Yamauchi  - założyciel firmy Polyphony Digital, który zaprezentował długo oczekiwane Gran Turismo na PSP (z kieszeni wyciągnął oczywiście PSP Go). Na początku  pokazu Yamauchi  przedstawił jedynie  możliwości gry. I tak gra ma oferować 800 różnych samochodów, 35 tras (60 różnych układów tych tras) i co ciekawe wyświetlać obraz w 60 klatkach na sekundę. Oczywiście zapowiedziano kilka różnych trybów gry, w tym naukę jazdy i multiplayer dla 4 osób. Po tym wstępie zaprezentowano specjalnie przygotowany zwiastun tejże gry. Premiera ma odbyć się wraz debiutem PSP Go czyli 1 października 2009 roku.

Następną grę przedstawił znany chyba wszystkim fanom Playstation - ojciec serii Metal Gear - Hideo Kojima. Niestety, wszyscy którzy liczyli na zapowiedź Metal Gear Rising lekko się przeliczyli. Kojima zaprezentował nowa grę z serii Metal Gear, jednak tym razem przeznaczoną wyłącznie na przenośną konsolkę Sony. Tym tytułem jest Metal Gear Solid: Peace Walker, którego akcja ma rozgrywać się 10 lat po wydarzeniach znanych z Metal Gear Solid 3, zaś głównym jej bohaterem będzie Solid Snake. Jest to więc faktyczny sequel serii MGS.  Niestety, zaprezentowany trailer, niezły zresztą, sugeruje, że gra pojawi się na półkach sklepowych dopiero w 2010 roku.

Po tym pokazie w ramach nabrania lekkiego oddechu Tretton zaprezentował szybki, filmowy line-up gier na  2009 rok na konsole PSP. Wśród nich dostrzec można było kilka ciekawych produkcji (LittleBigPlanet, Jak & Daxter, MotorStorm: Arctic Edge, Fat Princess, Star Wars: Battlefront) choć trudno nazwać ów pokaz jakąś szczególną bombą.

Kolejnym tematem konferencji stał się Playstation Network. Jedną z ciekawszych informacji jakie podano w tej części prezentacji była wiadomość, iż dziś do usługi PSN trafi Final Fantasy VII wraz z 50 innymi klasycznymi grami z Playstation.

Po tym dość przydługawym wstępie Tretton przeszedł w końcu do Playstation 3:) Pierwsze co pojawiło się w tym bloku tematycznym to znów szybki, filmowy przegląd przez najlepsze tytuły tego roku, które trafią na czarną maszynkę Sony. Na ekranie pojawiły się więc Uncharted 2, inFamous, Final Fantasy XIII, MAG, Batman Arkham Asylum, Brutal Legend, White Knight Chronicles, Dirt 2, Ghostbusters, Ninja Gaiden Sigma II: It's Sigma Time, Mafia II, Buzz Quiz World, Tekken 6, Overlord II, Red Faction Guerrilla, Tiger Woods PGA Tour 10, Dark Void, Planet 51, Karaoke Revolution, Heavy Rain, Battlefield 1943, Gravity Crash.

Pierwsza bomba wybuchła gdy Tretton poinformował, że kolejna gra Rockstar North - Agent pojawi sie wyłącznie na konsole Playstatation 3. Niestety o tym tytule nie wiadomo zbyt dużo poza tym, że przeniesie nas ona w późne lata 70-te, czas szpiegów.  Na szczęście kolejna prezentacja była znacznie ciekawsza. Tym razem na ekranie zobaczyliśmy Assassin's Creed 2 i pierwszy wycinek z prawdziwej rozgrywki. Gra jest znacznie bardziej rozbudowana. Możliwości naszego bohatera również wzrosły o czym mogliśmy przekonać sie na żywo. Pokazano sposób wykorzystania lotni i dwóch ukrytych ostrzy do jednoczesnego zabicia dwóch nieświadomych przeciwników. Pokazano również dużo bardziej dynamiczną walkę i szybką likwidację jednego z wybranych celów. Do tego tytułu nie trzeba chyba nikogo przekonywać .

Kolejną grą, którą postanowiono przedstawić był Final Fantasy XIII. Oczywiście pokazano zwiastun filmowy tejże gry, jednak to nie on zrobił na widowni największe wrażenie. Była nią bowiem kolejna bomba Trettona, który zapowiedział powrót serii Final Fantasy na konsole Playstation 3 i zaprosił do obejrzenia filmu z nowej gry z tej serii. Okazuje się bowiem, że Square Enix prowadzi już prace nad Final Fantasy XIV, która pojawi się już w 2010 roku wyłącznie na PS3.

Następnie na scenie zagościł dr. Richard Marx, twórca kamerki EyeToy, który tym razem przedstawił nowy, rewolucyjny kontroler dla Playstation 3 . Był to niestety prototyp, a więc prezentacja ograniczała się do kilku technicznych dem. Mimo wszystko jednak to co pokazano było całkiem ciekawe. Nowy kontroler wygląda bowiem jak różdżka, z niewielką świecącą kulką na jej końcu. Kulka ta jest jednak na bieżąco monitorowana przez podłączoną do PS3 kamerkę EyeToy, która rozpoznaje każdy nasz ruch i przekłada to na to co widzimy na ekranie telewizora. Dodatkowo kontroler może zostać zmieniony na ekranie w dowolny przedmiot  np. miecz, rakietę tenisową czy bicz. Wyglądało to komicznie choć trzeba przyznać, że sama technologia jest bardzo ciekawa i napewno rozwojowa. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że Project Natal, który wczoraj zaprezentował Microsoft nieco pokrzyżował plany Sony.

Kolejnym tytułem "na tapecie" był ModNation Racers - swoiste połączenie zabawnych wyścigów z edytorem tras i możliwością tworzenia własnych zawodników. Trudno nazwać to jakąś wielką nowością, choć zapewne części użytkowników Playstation 3 przypadnie ona do gustu.

I wreszcie przyszedł czas na największe potencjalne hity na Playstation 3. Pierwszym z nich jest nowa gra Fumito Ueda i zespołu odpowiedzialnego za kultowe juz ICO. Tytuł ten znany był dotąd pod nazwą Project Trico. Teraz poznaliśmy jego faktyczną nazwę - The Last Guardian. Co prawda niewiele o nim powiedziano, ale zaprezentowano bardziej rozbudowaną wersje zwiastuna, który wyciekł kilka dni temu do Sieci. Drugim pewnym hitem jest Gran Turismo 5, który również doczekał się krótkiego filmika. Niestety,  również i tutaj za dużo nie pokazano. Co innego w przypadku trzeciego wielkiego hitu Sony - God of War III. Przy tym tytule mogliśmy po raz pierwszy na żywo zobaczyć wycinek z rozgrywki prowadzony przez członków studia Sony Santa Monica odpowiedzialnego za tworzenie tejże gry. Cóż więcej można powiedzieć poza tym, że to co zobaczyliśmy na ekranie pozwala nam być spokojnym o ten tytuł. To będzie prawdziwy killer. Premiera - marzec 2010!

Komentarze

11
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Fanów PSP powinna również ucieszyć informacja, że Sony planuje przenieść 50 gier z PSOne na PSP, w tym Final Fantasy VII. Dla mnie konferencja była bardzo dobra, lecz Motion Control nie zrobiło na mnie, jako na posiadaczu Wii, dużego wrażenia.
  • avatar
    Cytuję:) "Oczywiście potwierdzono fakt, iż nowa wersja konsoli będzie o 50% mniejsza i 40% lżejsza od PSP-3000. Będzie też wyposażona w 16 MB wbudowanej pamięci, czytnik kart Memory Stick Micro oraz wbudowany Bluetooth."
    Przyznam że te 16MB wbudowanej pamięci POWALA, jak złoto na 5 mp3ujek:) Nie lepiej zmienić na 16 GB bo jeszcze ktoś się nabierze.
  • avatar
    Przede wszystkim, prezes Sony na konferencji wyraźnie powiedział 40% lighter than the original psp1000. Psp2000 bylo 25% lżejsze od 1000, a 3000 bylo 33% lżejsze od 1000. Czyli pomiędzy 2/3 a go! będzie niewielka różnica, każdy kto miał w rękach jedno albo drugie zrozumie od razu dlaczego. Druga rzecz, czytnik nie będzie do MSMicro tylko M2, jest różnica.

    Co do motion controllera, ogólnie zmiotli konkurencje według mnie.
    Wii to pokemony i mega lagi, a project natal to regres. Bez żadnych triggerów to oni sobie mogą grać w takie głupie gierki króre są dostępne od lat na eyetoy (ps2, ps3). Nowy motion controller sony ma niesamowicie szybki czas reakcji posiada przyciski i przede wszystkim jest superczuły. Technology WIN.

    Czekam na bundle pack GT5+PS3Slim. Pozdro pincet.

  • avatar
    Final Fantasy XIV - kolejna część, przy której spędzę setki godzin :)
  • avatar
    To ja skomentuję Uncharted 2 to wygląda jak GoW w innych klimatach równie głupia roz(g)rywka. Do tego zupełny brak realizmy i hero który na klatę zbiera serie z karabinów. I widać też 100% liniowość i zaskryptowanie.