
Zakup telewizora to dziś nie tylko wybór parametrów technicznych, lecz także decyzja aranżacyjna. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Ipsos na zlecenie firmy Samsung, sposób montażu telewizora i jego wygląd stają się równie istotne jak jakość obrazu czy rozmiar ekranu.
Co to gdzie lądują telewizory Polaków? Ze wspomnianego badania wynika, że:
- 57 proc. stawia telewizory na meblach;
- 42 proc. decyduje się na montaż na ścianie.
- 1 proc. stawia telewizor na podłodze.
Role się odwróciły, gdy autorzy badania zawęzili ankietę do użytkowników telewizorów za ponad 4000 zł. Droższe (a więc i zazwyczaj większe urządzenia) częściej lądują na ścianie (51 proc.), a rzadziej na szafce (41 proc.).
Umiejscowienie ekranu to dopiero początek, bo równie ważna (a może nawet i ważniejsza) jest odległość, z której jest oglądany. Tu zasada zdaje się być prosta - im większy telewizor, z tym większej odległości na niego patrzymy. Choć może od strony zakupowej wygląda to odwrotnie - im dłuższa odległość dzieli kanapę od ściany/szafki, tym chętniej inwestujemy w większe modele:
- w odległości 1–1,5 metra najczęściej oglądają telewizję posiadacze modeli 40–59 cali.
- dla odległości 1,51–2 m dominują modele 50–59 cali.
- większe ekrany (60–79 cali) ustawiane są w przestrzeniach pozwalających na oglądanie z dystansu 2–3 metrów.
Z tego samego badania wynika, że wygląda telewizora znalazł się na liście 10 najważniejszych czynników, które wpłynęły na zakup konkretnego modelu. Oznacza to, że przez część osób design wymieniany jest jednym tchem z takimi aspektami jak jakość obrazu, przekątna matrycy, dostępność aplikacji czy długość gwarancji.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!