Ciekawostki

Nowatorska reklama w polskiej telewizji

przeczytasz w 1 min.

I nie chodzi tu wcale o niesamowitą jakość obrazu, wypożyczalnię video czy po prostu niezwykle interesującą treść transmitowanego programu. Chciałoby się powiedzieć, że polska telewizja wkroczyła wczoraj w nowy etap rozwoju. Mimo wszystko jednak, komplementy powinny zostać skierowane w stronę marketingowców.

Wczoraj, o godzinie 19:27 na antenie TVP1 i TVP2 wyemitowana została pierwsza w naszym kraju interaktywna reklama. Interaktywna - czyli taka, na którą wpływ mieli także widzowie. Coś, co w internecie jest niemalże standardem, ale w przypadku telewizji wciąż budzi podziw. W końcu kto mógł się spodziewać, że korzystając ze zwykłego pilota będziemy wpływać na wydarzenia widoczne na ekranie?

Na pierwszy ogień poszła reklama koncernu samochodowego Škoda. Na ekranie pojawiały się napisy "Naciśnij 1, aby otworzyć bagażnik" oraz "Naciśnij 2, aby zamknąć bagażnik". Czary? Niestety, w tym konkretnym wypadku chodziło po prostu o przełączanie pomiędzy TVP1 a TVP2, które wyemitowały prawie te same reklamy. No właśnie, prawie - jak nietrudno się domyślić reklama na "dwójce" różniła się właśnie tym bagażnikowym detalem.

O owym pomyśle było w sieci głośno już na kilka dni przed emisją, zaś Škoda z pewnością może być z siebie zadowolona. Bo to chyba pierwsza reklama w historii, na którą ktokolwiek czekał, a nawet specjalnie włączył telewizor, by tylko ją zobaczyć. Niestety, jej "interaktywność" nieco rozczarowała. No i najważniejsze - co z osobami, które TVP1 i TVP2 miały podpisane pod zupełnie inne przyciski?

Źródło: Interaktywnie.com

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    juggler
    0
    Się ludzie trochę pocieszą i pobawią, a później ta reklama będzie wkurzać jak każda.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      A o której znowu ją będą puszczać ???
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        smiech na sali :)
        • avatar
          Marcin Sieradzki
          0
          Co powiedzą użytkownicy Polsatu cyfrowego? ;)
          PS. Podobało mi się gdy Kuba Bąkowski kilka lat temu "chodził" po sygnale kontrolnym TVP. To było dość zaskakujące, że TVP dała mu taką możliwość.
          • avatar
            Darxis
            0
            Czyli jak na dwójce mam MTV to nie będzie działało
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Ale bezsens, nic nowego. Moim zdaniem to nie jest interaktywna reklama, tylko zwykły chwyt, tym bardziej niedziałający u niektórych (kanały?).
              Nic nowego, nic nadzwyczajnego, a reklamy jak wkurzały - tak będą wkurzać.
              • avatar
                XaRaDaS
                0
                Co za porażka :) ja bym już sobie nie poklikał bo bym latał po programach jak głupi :) czy oni uważają, że 1 i 2 program w TV to ja muszę mieć TVP1 i TVP2 odpowiednio ?? Interaktywna to chyba tylko z nazwy, bo nic wspólnego z interaktywnością nie ma.
                • avatar
                  aaadi
                  0
                  A mi się pomysł bardzo podoba. Proste rozwiązanie, które zadziała w większości przypadków. Gratulacje.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    reklama reklamy byl ten szum medialny - benchmark.pl tez sie do tego zalicza