Technologie i Firma

Sprawna komunikacja w firmie to teraźniejszość

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
1 komentarz Dyskutuj z nami

W 2017 roku globalne obroty w segmencie systemów zunifikowanej komunikacji wzrosły o 5 proc. Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z nowoczesnych rozwiązań – poprawę produktywności i jakości współpracy.

Tradycyjne rozwiązania biznesowe do komunikacji (takie jak centrala abonencka) odchodzą w zapomnienie, a w ich miejsce pojawiają się systemy zunifikowane. Z danych IHS Markit wynika, że liderem tego sektora bezsprzecznie jest Microsoft – amerykański gigant kontroluje dwie trzecie rynku. Dlaczego tak się dzieje?

Oprogramowanie w chmurze daje tę korzyść, że jest dostępne dla każdego pracownika, niezależnie od tego, z jakiego sprzętu korzysta i w jakim miejscu się aktualnie znajduje. Pozwala zatem na zwiększenie produktywności i poprawę jakości kooperacji.

Zwraca na to uwagę Daniel Kaczmarczyk, Cloud Sales Director z firmy Senetic, będącej Partnerem Roku Microsoft w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw: „Rozwiązania chmurowe Microsoft powinny być traktowanie nie tylko przez pryzmat narzędzi, ale możliwości, jakie zapewniają. Łatwiejsza, intuicyjna komunikacja to jeden z priorytetów firmy. Właśnie dlatego Office 365 i Microsoft 365 zawierają kompleksowe, zintegrowane rozwiązania ułatwiające współpracę i pozwalające na sprawną kooperację, nawet, gdy pracownicy działają na różnych kontynentach”.

Pakiet Microsoft pozwala na eliminację centrali telefonicznej, ponieważ w jego skład wchodzi platforma Teams służąca właśnie do wymiany informacji w firmie i mająca być ostatecznie (bardziej rozbudowaną, a więc też pozwalającą na więcej) następczynią aplikacji Skype for Business. 

„Microsoft opracował narzędzie integrujące wszystkie elementy niezbędne do zapewnienia sprawnej współpracy. Użytkownik otrzymuje kompleksowe rozwiązanie łączące grupy Office 365, dokumenty, zapisy rozmów, a także integrujące głos i obraz. Co ważne, Teams można uruchomić zarówno poprzez aplikację na pulpicie, przeglądarkę, jak i klienta na urządzeniach mobilnych” – tłumaczy Daniel Kaczmarczyk.

Oczywiście Microsoft nie jest jedynym dostawcą systemów zunifikowanej komunikacji, ale na jego korzyść zdecydowanie działa integracja z innymi usługami, które znajdują się w jego portfolio. Ciekawe, ile czasu będzie musiało minąć, by tego typu rozwiązania całkowicie zastąpiły te klasyczne.

Źródło: Senetic, inf. własna. Foto: rawpixel/Pixabay (CC0)

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    ch3rub
    Faktycznie narzędzia komunikacji są już normą i są niesamowicie pomocne. Jednocześnie umiejętność komunikacji nas jako ludzi, jest na niesamowicie niskim poziomie. Niektóre firmy zaczynają coś z tym robic, jednak większość kompletnie nic w tym kierunku nie zmienia.

    Niesamowite jest to, że tak jak pracowników technicznych nieustannie się szkoli, tak kadra zarządzająca od momentu "wskoczenia" na stanowisko kierownicze w ogromnej większości kompletnie przestaje się rozwijać a firma nagle zapomina o tym, że szkolenie tych pracowników jest tak samo ważne (o ile nie ważniejsze bo to właśnie oni mają wplyw na jakość pracy innych osób w firmie).
    1