Gry

Tak wygląda DOOM w odsłonie Virtual F***ing Reality

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
22 komentarze Dyskutuj z nami

Za miesiąc na rynku zadebiutuje DOOM VFR – strzelanina w rzeczywistości wirtualnej. Już dziś możecie zobaczyć 10-minutowy materiał z rozgrywki.

Najnowszy DOOM to kawał dobrej gry, urzekającej nie tylko mechaniką, ale też klimatem. Wkrótce przekonać będą się mogli o tym także posiadacze gogli VR.

„Wkrótce” to znaczy 1 grudnia, a pisząc „gogle VR” mamy na myśli HTC Vive (w przypadku pecetów) oraz PlayStation VR (w przypadku PlayStation 4). To właśnie z tymi urządzeniami kompatybilna będzie gra DOOM VFR, która (podobnie jak standardowa wersja) została opracowana przez ekipę studia id Software.

Dynamiczna strzelaninawirtualnej rzeczywistości przeniesie gracza na terytorium marsjańskiej bazy, gdzie jako ostatni ocalały będzie musiał stawić czoła piekielnym pomiotom różnego rodzaju. Będzie miał wiele różnych broni do wyboru, które pomogą mu osiągnąć ten cel.

Aby odwzorować dynamikę rozgrywki, a zarazem nie dopuścić do niebezpieczeństw, twórcy postawili na „teleportacyjny” system poruszania się bohatera – to oznacza, że „przeskakuje” on z miejsca na miejsce. Ten i inne elementy rozgrywki możecie zobaczyć na poniższym materiale wideo:

Źródło: GameSpot, Bethesda

Komentarze

22
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sedarpl
    Przeskakuje z miejsca na miejsce?! Bez sensu...
    12
  • avatar
    HomeAudio
    Akurat w dynamicznych strzelankach poruszanie "skokowe" zdaje doskonale egzamin. Też na początku byłem zawiedziony takim rozwiązaniem w Doom'ie - ale Raw Data uświadomiło mi jak bardzo uwagę angażuje namierzanie celów, celowanie, strzelanie i przeładowywanie broni... sterowanie w tym czasie też ruchem postaci było by kosmicznie trudne. Jeśli gracze będą się upierali - pewnie z czasem Bethesda wprowadzi też płynne poruszanie - ale czas pokaże czy będą takie wymagania ze strony graczy po pierwszym zetknięciu z Doom'em. Szkoda że Doom nie będzie wspierał Oculusa "out of the box"...
    4
  • avatar
    patol1984
    Takie nagrane na płasko filmy kompletnie nie robią wrażenia, a jak jeszcze się widzi te teleporty to wydaje się kompletną porażką.
    Oglądanie gameplayów gier VR na YT kompletnie nie ma sensu bo nie oddaje efektu a wręcz psuje i odstrasza ;D.
    3
  • avatar
    hideo
    jeśli nie zrobią płynnego ruchu chociaż do przodu to chyba ominę, chciałem kupić a tu taka wtopa z tego co widzę
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    BFJoke
    2
  • avatar
    sn00p
    Ocena na youtube niszczy ten VR pomysł :)
    1
  • avatar
    irl206
    Wygląda jak lata 90...
  • avatar
    R3velation
    Nawet dobrze, że nie wychodzi na Oculusa, "gówno: ubrali w sreberko i będą trzepać kasę... Zobaczcie jak wygląda Robo Recall, tam możesz strzelać w 2 różne miejsca naraz, unikać pocisków przez ruch ciała, łapać je, łapać przeciwników, rozrywać ich i rzucać nimi w ich sojuszników
    -1
  • avatar
    Blackshadow
    Jak widać, VR nie ma przyszłości. I dobrze.
    -2
  • avatar
    nowy80
    Mam nadzieje ze oceny wystawione na steamie beda tak kiepski przez ten teleport ze zaraz zrobią łatkę i dodadzą opcje płynnego poruszania. Ja już wystawiam negatywa ale gre biorę
    -5