Gry

Wysyp gier na silniku Unreal Engine 4 przed Gwiazdką

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
41 komentarzy Dyskutuj z nami

Wreszcie coś się ruszyło w sprawie nowego silnika Epic Games.

Unreal Engine 4

Silnik Unreal Engine 3 ma już 8 lat, ale nadal daje radę. Nie da się jednak ukryć, że nie możemy doczekać się premiery gier napędzanych przez jego następcę – Unreal Engine 4. Odpowiedzialne za niego studio Epic Games poinformowało, że jeszcze przed tegoroczną Gwiazdką będziemy mogli znaleźć je „wszędzie”.

Silnik Unreal Engine 4 zapowiada się naprawdę dobrze, lecz mimo to wciąż bardzo niewielu producentów przedstawiło plany tworzenia gier opartych na tej technologii. Wiemy tylko o grze samych autorów – Fortnite oraz pierwszoosobowym horrorze Daylight, będącym wynikiem współpracy Zombie Studios i Suda 51.

Najwięksi producenci i wydawcy pozostają albo tajemniczy, albo nastawieni sceptycznie. W szczególności Electronic Arts – studio wydało spore pieniądze na wieczystą licencję na Unreal Engine 3, ale zamiast korzystać z niego wydają kolejne gry na swoim autorskim Frostbite 3.

Menedżer ds. silnika Unreal Engine Mike Gamble twierdzi jednak, że już pod koniec tego roku gry wykorzystujące czwartą generację będą bardzo rozpowszechnione. – „Nie było jeszcze tak naprawdę zbyt wielu zapowiedzi takich gier. Kiedy tylko kurtyna zacznie opadać nagle zobaczysz, że znowu jesteśmy wszędzie. To będzie szalone”.

Mike Gamble dodał także, że co najmniej połowa gier wykorzystujących Unreal Engine 4 będzie reprezentowała zupełnie nowe marki. Wiele z nich, zgodnie z jego zapowiedzią, o wielu z nich usłyszymy jeszcze przed tegoroczną Gwiazdką, a o kolejnych – w pierwszym kwartale 2015 roku.

Na koniec kilka filmików prezentujących nową technologię:

Źródło: CVG

Komentarze

41
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    stupidisco111
    Odpowiedzialne za niego studio Epic Games poinformowało, że jeszcze przed tegoroczną Gwiazdką będziemy mogli znaleźć je „wszędzie”. - aż strach będzie otworzyć lodówkę.
    15
  • avatar
    Konto usunięte
    Poczekamy... Zobaczymy... :)
  • avatar
    Antiax
    Teraz pytanie w jakim stopniu studia, które będą operowały na tym silniku, będą potrafiły go wykorzystać :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Wszystkie wersje UE3 zalatuja na odleglosc plastikiem, sztucznoscia i sterylnoscia, a z tego co pokazali mozna wywnioskowac, iz jego nastepca niestety powiela te schematy. Chyba tylko dzieciom podobaja sie te napompowane skryptami (frostbite) czy odpicowane platikiem (UE) silniki.
  • avatar
    sebas680
    Niestety często się zdarza że sam silnik na którym oparta jest gra nie gwarantuje już sukcesu . Mieliśmy już kilka tytułów opartych na UE3 i nie wszystkie zachwycały . Mam jednak nadzieję że znacznie poprawi on wizualnie wygląd gier i pokaże w pełni możliwości topowych kart graficznych
  • avatar
    Fenio
    Niestety engine Unreala = marna destrukcja otoczenia lub jej brak. Grafika idzie do przodu ale świat w większości gier nadal sterylny i niezniszczalny.
  • avatar
    Dragonik
    Gry na UE wyglądały strasznie bo twórcy nie potrafili go wykorzystać.
  • avatar
    Konto usunięte
    UE3 cieszy się nadal (mimo upływu tych 8 lat) taka świetnością właśnie dlatego, że dopiero po jakimś czasie twórcy gier zaczeli wykorzystywać pełen potencjał, który ten silnik oferuje :) Tak samo będzie z UE4. Nie spodziewajcie się fascynujących efektów a już na pewno genialnej optymalizacji od razu... na to trzeba poczekać:) Sam jestem ciekaw, co przyszłość przyniesie. Kolejny skok w jakości grafiki.. a może Oculus zgarnie rynek? Trudno przewidzieć jaka jest przyszłość wirtualnej rozrywki :)
  • avatar
    mjwhite
    dlaczego nie wykorzystuje się tej technologi w tworzeniu gier skoro jest taka rewolucyjna?

    http://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4
  • avatar
    chrisu1982
    gears of war 4 i tyle temacie, bedzie killer jak poprzednie 3 czesci
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    "Silnik Unreal Engine 3 ma już 8 lat"
    pierwsze prezentacje pamiętam 10 lat temu jeszcze w 2004 :P
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie ma co narzekać zanim nie zobaczymy pierwszych efektów. Jestem ciekaw jak zmienią się wymagania sprzętowe przedgwiazdkowych tytułów ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    @mgkiler - na tamte lata Comanche grafiką miażdzył wszystko co było przed nim. Wymagał 8mb ramu dlatego mogłem w to pograc tylko i wyłącznie u kumpla. Jedyny wektorowy obiekt to była ta śmieszna piramida na mapie. Niesamowite kaniony w ktorych mozna było chować śmigłowiec to było to czekonie pokazał nikt wcześniej. Kazda inna gra miała wektorową grafikę. Jeśli coś takiego poszło programistom Novalogic na 8mb to nie wierzę że teraz nie da się czegoś takiego zrobić na 8 czy 16 gb.
  • avatar
    Konto usunięte
    ...i tak najlepszy jest IW engine LOL
  • avatar
    Konto usunięte
    Najlepsze ostatnie, czekam na gry na tym silniku :)
  • avatar
    Konto usunięte
    @Fenio - dokładnie. Masz topór lub jakąś siekierę a nawet okna nie wybijesz lub krzaka nie zetniesz. To by była dla mnie nowa generacja. Gier w których można niszczyć otoczenie jest jak na lekarstwo.