Gry komputerowe

Specyfikacja testowa i metodologia

przeczytasz w 2 min.
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 @ 4,3 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (965/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (1030/1325 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition (1176/1552 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition (1102/1762 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • AMD Catalyst 14.11.2 Beta
  • GeForce Game Ready 344.48 WHQL
  • GeForce Game Ready 344.75 WHQL

Metodologia testowa:

Pomiary wydajności w Assassin’s Creed: Unity były dość problematyczne. Z uwagi na specyfikę tego tytułu uzyskanie powtarzalnych wyników w środowisku najlepiej oddającym właściwą rozgrywkę jest prawie niemożliwe. Po licznych próbach udało mi się jednak znaleźć miejsce testowe, w którym losowe elementy nie wykazywały znaczących różnic w kolejnych pomiarach wydajności. Mowa tutaj o jednej z pierwszych misji w grze. Pomiarów dokonałem przechodząc z punktu A do punktu B. Standardowo dla każdej karty graficznej wykonałem pięć kolejnych testów. Skrajne wyniki odrzuciłem, z pozostałych wyciągnąłem średnią. Testy wydajności zostały przeprowadzone przy wykorzystaniu gotowych ustawień graficznych: ultra wysokich, wysokich, średnich i niskich. Warto pamiętać, że każdy z tych „presetów” zawiera w sobie wygładzanie krawędzi odpowiednio: MSAA x4, MSAA x 2, FXAA i TXAA. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.