Gry

Podsumowanie

przeczytasz w 1 min.

Najnowsza odsłona Batmana nie jest specjalnie wymagająca. Przy najwyższych ustawieniach (bez sprzętowego PhysX) i wysokim wygładzaniu FXAA karta klasy GeForce GTX 650 Ti Boost zapewnia płynną rozgrywkę w Full HD. Przy ustawieniach średnich (brak efektów DX11) oraz niskim wygładzaniu FXAA, nawet karta klasy Radeon HD 6850 potrafi zapewnić średnio ponad 40 klatek na sekundę nawet w najbardziej gorących starciach.

Batman: Arkham Origins kończy z czasami, gdy włączenie zaawansowanych efektów PhysX wymagało drugiej, dedykowanej karty graficznej. Przyśpieszenie uzykano rezygnując z części efektów fizycznych, jak i stosując nowe wersje bibliotek PhysX i APEX. Z jednej strony to znakomite posunięcie, bowiem nawet wysokie detale sprzętowe PhysX nie czynią produkcji niegrywalnej. Z drugiej strony trochę mgły, dymu i latające kartki papieru już dawno przestały robić na kimkolwiek wrażenie... Faktem jest jednak, że dynamicznie padający śnieg został wykonany znakomicie.

Pomimo, że spadek wydajności przy włączonych efektach PhysX nie jest już tak kolosalny, jak np. w przypadku poprzedniej części gry, to jednak GeForce GTX 650 Ti BOOST może już dostawać zadyszki. Do gry z GPU PhysX zalecalibyśmy wydajniejszy akcelerator.

Przede wszystkim warto jednak poczekać, aż producent porządnie załata grę - oszczędzi nam to nerwów podczas rozgrywki.

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Buuren
    2
    czyli na hd7770 w 1366x by poszło bardzo dobrze.. szkoda, że nie lubię batmana
    • avatar
      kitamo
      2
      "GeForce GTX 560 Ti niebezpiecznie zbliża się do granicy płynności"
      Matko to moj komputer jest w ciagłym niebezpieczeństwie.

      Błagam autorze popraw to i napisz jakos sensownie.
      • avatar
        Endruś
        2
        Można kolejni taki artykuł ale o battlefiel'dzie 4 ?? Z góry dziękuje :)
        • avatar
          mjwhite
          1
          "Batman: Arkham Origins - optymalne karty graficzne"
          " GeForce GTX 650 Ti BOOST może już dostawać zadyszki. Do gry z GPU PhysX zalecalibyśmy wydajniejszy akcelerator."

          czyli jaki?

          artykuł w stylu napracowaliśmy się ale niewiele z tego pożytku
          • avatar
            Dragonik
            -5
            Po co ten PhysX jakoś mnie takie efekty nie ruszają jak gazety latające czy śnieg co to wnosi do rozgrywki?
            • avatar
              Kieresz
              0
              gra ma malutkie wymogi przy czesci poprzedniej......all max + 3d i chodzi dobrze
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                c2 duo 3,2ghz i 280gtx smiga na full bez dx11 ,trzyma okolo 60 klatek z fxaa high ... To dla tych co maja starszy zestaw ... Na 680gtx bez zajakniecia na ultra
                • avatar
                  0
                  Oczywiście będzie
                  • avatar
                    tommyt1983
                    0
                    Na gtx260 idzie okolo 70fps na max
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      HD4890 - gra działa w pełnie płynnie w dx10 na max ustawieniach (wygładzanie włącznie).
                      Zrezygnowałem ze zmiany karty graficznej.
                      Pzdr
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Ja bym zrobił kopiuj wklej z przedniego artykułu Batman City. Grafa jest taka sama!
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Gra jest mega zoptymalizowana, w natywnej rozdzielczości przy niskich detalach nawet na 8600 gt chodzi płynnie ;D