System CRM za darmo? Sprawdzamy Bitrix24
Technologie i Firma

System CRM za darmo? Sprawdzamy Bitrix24

przeczytasz w 3 min.

Szukasz oprogramowania do firmy, które będzie funkcjonalne i niedrogie, a może nawet… Darmowe? Sprawdź Bitrix24 z zaawansowanymi funkcjami znanymi z systemów CRM

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Bitrix24

Co to Bitrix24? Czym jest system CRM?

System CRM to, jak wszyscy doskonale wiemy, system do zarządzania relacjami na płaszczyźnie klient - organizacja. Customer Relationship Management z angielskiego. Na rynku znajdziemy mnóstwo tego typu oprogramowania, niektóre bardziej rozbudowane i zaawansowane, inne prostsze, skrojone pod potrzeby małych firm, a przynajmniej mniejszych firm. 

Pewnym wyjątkiem jest tu Bitrix24, czyli serwis dostarczany przez Bitrix24, Ltd. z siedzibą na Cyprze, który wyróżnia się nie tylko ogromem funkcjonalności, ale i sporą skalowalnością, a także możliwością darmowego wykorzystywania. Jest to oczywisty ukłon w stronę mniejszych firm, agencji kreatywnych, przedsiębiorstw działających w rozproszonej strukturze. 

Bitrix24

Co potrafi Bitrix24?

Bitrix24 oferuje wiele. Bardzo wiele. Software wspiera czaty i wideokonferencje, ma wbudowany kalendarz, pocztę, umożliwia dostęp do dysku w chmurze, pracę na dokumentach online, koordynację zadań projektowych, sprawozdawstwo z ich realizacji, a nawet tworzenie baz pracowników, śledzenie czasu pracy, czy po prostu HR-owe zarządzanie organizacją. 

Niezwykle rozbudowane oprogramowanie, z którego sam korzystałem czynnie jakieś półtora roku temu i nachwalić się go nie mogłem. Mnogość opcji, które znajdziemy w Bitrix24 czyni z niego niemalże system ERP - niemalże, bowiem nie jest to napisany pod potrzeby danej firmy soft, a platforma, której funkcjonalności możemy dopasować do naszych potrzeb. 

Oprogramowanie pozwana na zarządzanie leadami sprzedażowymi, kontaktami, firmami współpracującymi z naszą, a także na tworzenie ofert i fakturowanie działań. Oferuje dostęp do zarządzania płatnościami online, narzędzia wspierające automatyzację sprzedaży, działania marketingowe czy analityczne, jak Sales Intelligence, pozwalające na optymalizację procesów sprzedażowych.

Sprawdź Bitrix24 na naszym wideo!

Darmowy system CRM w praktyce

Jak zacząć przygodę z Bitrix24? Wchodzimy na stronę, podajemy swój adres e-mail i to w sumie tyle. System błyskawicznie kreuje nam naszą własną platformę pod osobnym adresem. Następnie wybieramy ważne dla nas elementy systemu - w naszym przypadku CRM i jesteśmy gotowi do optymalizowania i zarządzania procesami w naszej firmie. 

Rozpoczynając pracę z oprogramowaniem, wita nas praktyczny samouczek, który prowadzi nas za rękę podczas konfigurowania rozwiązań z zakresu CRM. Na tym etapie uczymy się, czym jest Szybki deal, czyli każdorazowy kontakt z klientem, jak działa Centrum kontaktowe, pokazuje jak dostosować Lejek sprzedażowy, a nawet pokazuje jak przełączać się między widokami - osobiście polecam Kanban.

Bitrix24

Jak to działa w praktyce? Cóż, pierwsze godziny to czas konfiguracji całego oprogramowania, dodania klientów, pracowników, celów, kontaktów, asortymentu - słowem wszystkiego, z czym, na czym i z kim pracuje nasza firma.

Kiedy wszystko sobie skonfigurujemy, możemy przejść do działania. W trybie CRM mamy przed sobą bardzo czytelny widok, podzielony na określone panele:

  • Deale pozwalają na szybkie dodanie nowego dealu i zarządzanie tymi już trwającymi. 
  • W zakładce Asortyment znajdziemy katalog produktów oraz możliwość zarządzania naszym portfolio produktowym.  
  • W zakładce Klienci znajdziemy wszystkie informacje o naszych klientach, a także dostawcach, wszelkie kontakty i sposób na wygodną koordynację komunikacji z klientami poprzez Centrum kontaktowe oferujące śledzenie połączeń, dostęp do komunikatorów internetowych, serwisów społecznościowe - innymi słowy, wszystko co potrzebne do sprawnej komunikacji.
  • Zakładka Sprzedaż agreguje informacje o naszych ofertach oraz wystawianych fakturach, a Centrum sprzedaży zawiera mnogość opcji, od płatności internetowych po rezerwację usług przez SMS.
  • Analityka służy do analizowania sprzedaży, przyglądania się lejkom sprzedażowym czy efektywności pracowników. Znajdziemy tu również informacje o połączeniach, Sales Intelligence, a także raporty sprzedażowe.
  • W panelu Dodatki znajdziemy mnóstwo opcjonalnych rozwiązań. Od poczty internetowej po możliwość importu danych z zewnętrznego systemu CRM.
  • Ustawienia z kolei, jak to ustawienia - pozwalają na uszycie całego systemu idealnie pod nasze potrzeby. 

Bitrix24

Rozwiązanie warte rozważenia?

Bitrix24 to genialna platforma, bardzo funkcjonalna, bardzo rozbudowana, ale pod kątem CRM - zaprojektowana punktowo, adresowana do firm o określonych potrzebach, poszukujących kompleksowego oprogramowania, a nie ociężałego i nadmiernie rozbudowanego systemu, którym opiekować musi się cały dział IT. 

Mnogość opcji, dostęp do pomocy specjalistów, skalowalność i fakt, że z Bitrix24 można zacząć korzystać zupełnie za darmo, sprawiają, że trudno jest przejść obok tej platformy obojętnie. Sam zresztą korzystałem z niej czas jakiś temu, co już wspominałem, i w sektorze e-commerce, a nawet w kontekście zarządzania projektami - sprawdzała się wybornie.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Bitrix24