Gry

Testy wydajnościowe

przeczytasz w 3 min.

Bulletstorm
1920x1200, wysokie, AA x8

AMD Radeon HD 5970 62
59
AMD Radeon HD 6970 51
41
AMD Radeon HD 6950 46
36
AMD Radeon HD 6870 44
36
AMD Radeon HD 5850 43
37
AMD Radeon HD 6850 43
34
AMD Radeon HD 4870 32
26
nVidia GeForce GTX 470 31
25
nVidia GeForce GTX 460 29
23
nVidia GeForce GTX 285 27
21
AMD Radeon HD 5770 26
22
AMD Radeon HD 5750 24
20
nVidia GeForce GTX 260 23
19
AMD Radeon HD 4670 10
8
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W testach z wyłączoną synchronizacją pionową limit klatek ustalony był na poziomie 60 kl./s. W praktyce nierzadko osiągany był pułap 64 kl./s. Najlepszą spośród testowanych kart okazał się dwurdzeniowy przedstawiciel stajni AMD - model HD 5970. Wysoki poziom antyaliasingu wydawał się nie robić na karcie najmniejszego wrażenia. No, może poza faktem, że wydzielane przez nią ciepło na dłuższą metę ogrzałoby mój pokój, gdybym tylko pozostawił obudowę otwartą. :-)

Na dalszych miejscach znalazły się karty nowej generacji - HD 6970 oraz HD 6950. Karty Nvidii, pomimo testowania na dwóch różnych platformach, nie radziły sobie z wysokim poziomem wygładzania krawędzi. Wyniki przez nie osiągane były przeciętne. Na forach internetowych roi się od komentarzy niezadowolonych posiadaczy kart "zielonych". Wszystko wskazuje na to, że gra nie lubi urządzeń tego producenta. Problem ma zniknąć po wprowadzeniu następnej aktualizacji.
 

Bulletstorm
1920x1200, wysokie, AA x0

AMD Radeon HD 6970 62
59
AMD Radeon HD 6950 62
59
AMD Radeon HD 5970 62
59
nVidia GeForce GTX 470 61
54
AMD Radeon HD 6870 61
53
AMD Radeon HD 5850 61
52
nVidia GeForce GTX 460 60
52
nVidia GeForce GTX 285 58
50
AMD Radeon HD 6850 57
48
nVidia GeForce GTX 260 49
38
AMD Radeon HD 4870 46
37
AMD Radeon HD 5770 37
31
AMD Radeon HD 5750 34
28
AMD Radeon HD 4670 17
12
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Wyłączenie antyaliasingu spowodowało, że karty Nvidii wróciły do gry. Spora część kart osiągnęła średnią ilość klatek na poziomie maksymalnego pułapu. Przypominam, że limit nie został zdjęty ze względu na problematyczność takiego rozwiązania. Po wprowadzeniu patcha postaram się zaktualizować wszystkie wyniki.

Płynna rozgrywka była możliwa w zasadzie na wszystkich kartach. Wydajność nie była zadowalająca w przypadku HD 4670 oraz HD 5750, któremu jednak do osiągnięcia granicy satysfakcjonującej płynności brakowało niewiele.