Gry

CPU, RAM, Vintage

przeczytasz w 1 min.

Do testów procesora oraz pamięci RAM dobrałem dla urozmaicenia odrębne lokalizacje. Obydwa testy przeprowadziłem w popularnej u posiadaczy monitorów o proporcjach obrazu 16:10, rozdzielczości 1400x900 pikseli. Wszystkich pomiarów dokonywałem dwukrotnie, wyniki uśredniłem.

RAM

Różnica w odnotowanym wyniku wydajnościowym, pomiędzy dwoma, a czterema gigabajtami pamięci RAM nie wydaje się być duża. Warto mieć jednak na uwadze, że Bulletstorm potrafi korzystać z około 1,4 GB pamięci. Gdy w tle działają inne programy, gra może mieć problemy z poprawnym funckjonowaniem. Zastosowanie większej ilości pamięci wpływa także pozytywnie na czas ładowania poziomów, który może ulec zmniejszeniu nawet o około 10-15%.

Bulletstor, RAM
1400x900, wysokie, AA x2

4 GB @1600 MHz 42
28
4 GB @1333 MHz 42
28
2 GB @1600 MHz 39
28
2 GB @1333 MHz 39
28
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

CPU

W opublikowanych wymaganiach minimalnych, producent informował, że gra z powodzeniem będzie działać na procesorze Pentium 4 1,6 GHz. Jest to niewykluczone, zakładając, że grać będziemy na najniższych detalach w rozdzielczości rzędu 640x480 pikseli. W warunkach przeprowadzonego testu okazało się, że częstotliwość pracy procesora ma spory wpływ, zwłaszcza na minimalną liczbę klatek na sekundę. Rozgrywka nawet na dobrze podkręconym jednym rdzeniu, była niemalże niemożliwa.

Bulletstorm, CPU
1400x900, Wysokie, AA x2

Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz 41
32
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz 41
31
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz 40
30
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz 34
28
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz 33
13
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz 32
25
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz 32
17
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz 22
2
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Vintage

Procedura testowa była identyczna, jak przy teście reszty kart. Wydajność była zadowalająca przy rozdzielczości 1280x720 pikseli i ustawieniach średnich. Zmiana ustawień na jeszcze niższe spowodowałaby przyrost wydajności na poziomie około 3 klatek na sekundę. Test dowiódł, że w Bulletstorm zagrają nawet posiadacza słabszych kart.

Bulletstorm, Vintage
nVidia GeForce 8600 GT OC, AA x0

1280x720 średnie 37
30
1280 x1024 niskie 34
27
1280x720 wysokie 26
12
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s