Gry

Dead Island - testy kart

Silnik gry nie wymaga wiele od kart graficznych. Jego optymalizacja zostawia jednak czasem nieco do życzenia. O ile wszystkie testowane karty poradziły sobie z grą na najwyższych detalach, to nawet na najmocniejszych modelach zdarzały się niespodziewane spadki płynności. Nie były one specjalnie odczuwalne, ale program Fraps, którym dokonywałem pomiarów, często je rejestrował. Nie ma dużej różnicy pomiędzy skrajnymi ustawieniami graficznymi.
 

Jedynymi elementami, których zmiany dostrzeżemy na pierwszy rzut oka są cienie oraz jakość tekstur. Obniżenie tego ustawienia nie powoduje poprawy płynności gry. Po co twórcy gry dodali możliwość zmiany? To chyba ukłon w stronę osób lubiących Vintage i grafikę rodem z Wolfensteina 3D. Innego wytłumaczenia po prostu nie ma. :-)

Dead Island 1920x1200, ustawienia maksymalne
1920x1200, ustawienia maksymalne

GeForce GTX 480 128
105
Radeon HD 6970 128
97
Radeon HD 6950 119
95
GeForce GTX 560 116
100
Radeon HD 6870 104
66
GeForce GTX 470 101
83
Radeon HD 6850 95
59
GeForce GTX 460 89
77
GeForce GTX 260 81
62
Radeon HD 5770 63
42
Radeon HD 5750 63
40
GeForce GTS 450 56
36
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Wyniki osiągane przez wszystkie karty są bardzo nierówne, przynajmniej jeśli chodzi o minimalną liczbę klatek na sekundę. O ile wartości średnie są stosunkowo wymierne, to wartości minimalne ocierają się o losowość. Wszystkie karty, łącznie z najsłabszym w zestawieniu GTS 450 radziły sobie bez problemu z prawidłowym i płynnym wyświetlaniem obrazu.

W przypadku kart mniej wydajnych, spadki występowały nieco częściej - warto mieć to na uwadze. Pomiary dokonywane były w miejscu, w którym generowanych było wiele efektów cząsteczkowych oraz elementów otoczenia. W innych miejscach w grze animacja powinna być nieco płynniejsza. Generalnie rzecz biorąc komfortowo pograć można było już na GTX 260 i kartach, które zajęły wyższe pozycje.