Gry

Dead Island - testy CPU, RAM i Vintage

Pamięć RAM

Dead Island: RAM
1920x1200, ustawienia maksymalne

4 GB @1600 MHz 128
97
4 GB @1333 MHz 128
97
2 GB @1600 MHz 125
93
2 GB @1333 MHz 125
93
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dead Island nie potrzebuje 4 GB pamięci RAM. Nawet na Windows 7 gra działa tak samo płynnie przy zastosowaniu jednej kości 2 GB. Ewentualne różnice wynikają raczej ze specyfiki silnika Chrome Engine 5. Pomiar nie wykazał żadnych różnic pomiędzy różnymi ustawieniami taktowania kości.
 

Procesor

Dead Island: CPU (karta 6970)
1920x1200, ustawienia maksymalne

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
128
97
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
127
98
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
127
100
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
87
69
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
111
92
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
97
77
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
90
75
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
67
41
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
101
67
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
81
45
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
79
67
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
54
22
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Przy taktowaniu na poziomie 3,7 GHz liczba rdzeni tak naprawdę nie ma znaczenia. No, chyba że korzystamy z procesora jednordzeniowego. Czy w szeregach użytkowników jest jednak osoba, która ma procesor jednordzeniowy o takim taktowaniu i używa go do grania w nowości?

Po zmniejszeniu taktowania rosną dysproporcje w pomiarach przy użyciu mniejszej ilości rdzeni. Wynik dla procesora czterordzeniowego jest zadowalający. Mniejsza ilość rdzeni skutkuje spadkiem nie tylko wartości średniej, ale także minimalnej. Zobaczcie jak duża jest różnica pomiędzy jednordzeniowcem @3,7 GHz a jednordzeniowcem pracującym z częstotliwością 2,66 GHz.

Dalsze zmniejszanie częstotliwości pracy procesora to dalszy spadek wydajności w grze. Pogłębia się różnica pomiędzy trzema a czterema rdzeniami. Gra na jednordzeniowcu jest mocno utrudniona. Pomimo dość wysokiego średniego wyniku, spadki płynności zdarzają się nader często.
 

Vintage

Dead Island: Vintage
8600 GT OC DirectX9

1280 x 720 najniższe 38
30
1280 x 720 średnie 34
27
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

8600 GT OC nie radzi sobie tak dobrze, jak jego nowsi bracia. Nawet po zmniejszeniu wartości ustawień graficznych na minimalne gra miewa humory. 38 kl./s. to mało, zwłaszcza jeśli spojrzymy na wartość minimalną. Grać można, ale po co się denerwować?