Gry komputerowe

Platforma testowa i metodyka

 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 – 3,8 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

 

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • Catalyst 14.7 RC3

Metodologia testowa:

Testowanie wydajności w Dead Rising 3 jest sporym wyzwaniem. W pierwszej kolejności odblokowaliśmy limit wyświetlanych klatek na sekundę. Domyślnie Capcom ograniczył go do 30 kl/s. Następnie przyjrzeliśmy się poszczególnym ustawieniom detali graficznych. Ponownie producent nieco mnie zaskoczył serwując domyślnie jakość 720p. Należy tutaj zwrócić uwagę, że faktyczną rozdzielczość można zmienić dopiero w opcjach zaawansowanych, wartość którą widzimy w ogólnych ustawianiach dotyczy jedynie interfejsu użytkownika. Wszystkie testy wykonaliśmy za pomocą przygotowanych przez producenta gry szablonów. W każdych z nich ręcznie przestawiliśmy jakość na 1080p. Miejsce testowe, które wybraliśmy zalicza się do tych bardziej wymagających dla karty graficznej. Naturalnie w lokacjach zamkniętych, których w grze również nie brakuje wyniki są znacząco wyższe. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.

Aby odblokować limit klatek na sekundę, należy stworzyć w katalogu, w którym zainstalowaliśmy grę plik user.ini. Następnie umieścić w nim: „gmpcr_unlock_frame_rate = True” i oczywiście go zapisać.