Karty graficzne
Testy przeprowadzałem w lokacji "Cemetery of the Forsaken". Znajduje się tam przeważnie kilkanaście szkieletów, które za wszelką cenę chcą zostać anihilowane. Każdy pomiar trwał około 30 sekund i był przeprowadzany dwukrotnie. Wyniki zostały uśrednione.
Diablo 3 beta
1920x1200, najwyższe
| GeForce GTX 580 | |
| Radeon HD 6970 | |
| GeForce GTX 480 | |
| GeForce GTX 560 Ti | |
| Radeon HD 6950 | |
| GeForce GTX 470 | |
| Radeon HD 6850 | |
| GeForce GTX 460 | |
| Radeon HD 6870 | |
| GeForce GTS 450 | |
| Radeon HD 5770 | |
| Radeon HD 5750 | |
| GeForce GTX 260 | |
Wyniki przy ustawieniach maksymalnych w większości przypadków są bardziej niż satysfakcjonujące. Niepokoją chwilowe spadki wydajności do naprawdę niskiego poziomu. W pewnej chwili myślałem, że to dysk twardy nawala, ale sprawdziłem jak się sprawy mają na drugim komputerze i napotkałem podobny problem. Okazuje się, że gra przez pierwsze parę minut od uruchomienia po prostu lubi się sporadycznie tak zachowywać. Ta niedogodność na pewno zostanie usunięta w ostatecznej wersji gry.
Po wyłączeniu synchronizacji pionowej wartości maksymalne w przypadku GTX 580 oraz HD 6970 przekraczały czasami próg 100 klatek na sekundę. Diablo 3 beta działa poprawnie nawet na GTX 260, który został podany jako przykładowa karta w wymaganiach minimalnych. Co ciekawe znacznie lepiej od niego poradził sobie GTX 450.
Diablo 3 beta
1920x1200, wysokie
| Radeon HD 6950 | |
| Radeon HD 6970 | |
| GeForce GTX 580 | |
| GeForce GTX 480 | |
| Radeon HD 6850 | |
| GeForce GTX 560 Ti | |
| GeForce GTX 470 | |
| Radeon HD 6870 | |
| GeForce GTX 460 | |
| GeForce GTX 260 | |
| Radeon HD 5750 | |
| GeForce GTS 450 | |
| Radeon HD 5770 | |
Redukcja poziomu cieni oraz wygładzania krawędzi stabilizuje nieco sytuację z minimalną ilością klatek. Jak widać na wykresie w dalszym ciągu występują dość mocne wahania i dochodzi do sytuacji, w których wynik GTX 260 jest wyższy od GTX 580. Nie jest to jednak coś, co w jakikolwiek sposób mogłoby utrudniać grę.
CPU
Diablo 3 beta
1920x1200, maksymalne
| Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz | |
| Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz | |
| Intel Core i5 750 4 rdzenie @2 GHz | |
| Intel Core i5 750 3 rdzenie @2 GHz | |
| Intel Core i5 750 2 rdzenie @2 GHz | |
| Intel Core i5 750 1 rdzeń @2 GHz | |
Testy procesora również wypadły dość intrygująco. Okazało się bowiem, że beta gry Diablo 3 niespecjalnie lubi się z czterema rdzenia procesora Intel Core i5 750. Zdecydowanie najlepiej kształtują się wyniki osiągane po wyłączeniu jednego rdzenia. Rozgrywka przy maksymalnym poziomie ustawień w chwili, gdy w środku drzemie jednordzeniowiec jest raczej drogą przez mękę. No chyba, że będzie to jednordzeniowiec o taktowaniu co najmniej 2,66 GHz. Różnica w wydajności pomiędzy dwoma a trzema rdzeniami jest niewielka. Jesteśmy ciekawi czy w chwili swojej premiery Diablo 3 również preferowało będzie trzyrdzeniowce nad procesorami z większą liczbą sprzętowych rdzeni.
Vintage
Diablo 3 beta
1280x720, najniższe
| 8600 GT OC | |
Trudno powiedzieć, by 8600 GT w jakikolwiek sposób radził sobie z Diablo 3 beta nawet przy minimalnej ilości detali. Nie pomogło nawet zmniejszenie rozdzielczości do minimalnego naszym zdaniem rozsądnego poziomu 1280x720 pikseli. Spadki płynności są bardzo częste i momentami uniemożliwiają rozgrywkę.
RAM
Diablo 3 beta 1920x1200
1920x1200, maksymalne
| 4 GB @1600 MHz | |
| 4 GB @1333 MHz | |
| 2 GB @1600 MHz | |
| 2 GB @1333 MHz | |
Diablo 3 nie rości sobie wielkich wymagań z tytułu pamięci RAM. Trudno się temu dziwić. Platforma z czterema, jak i dwoma gigabajtami pamięci radziła sobie dokładnie tak samo dobrze. Nic tylko się cieszyć.



