Gry

Testy kart, CPU, RAM

Karty graficzne

Testy przeprowadzałem w lokacji "Cemetery of the Forsaken". Znajduje się tam przeważnie kilkanaście szkieletów, które za wszelką cenę chcą zostać anihilowane. Każdy pomiar trwał około 30 sekund i był przeprowadzany dwukrotnie. Wyniki zostały uśrednione.

Diablo 3 beta
1920x1200, najwyższe

GeForce GTX 580 90
49
Radeon HD 6970 87
42
GeForce GTX 480 85
35
GeForce GTX 560 Ti 84
42
Radeon HD 6950 84
34
GeForce GTX 470 83
37
Radeon HD 6850 76
41
GeForce GTX 460 75
32
Radeon HD 6870 73
39
GeForce GTS 450 63
25
Radeon HD 5770 55
22
Radeon HD 5750 53
19
GeForce GTX 260 50
25
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Wyniki przy ustawieniach maksymalnych w większości przypadków są bardziej niż satysfakcjonujące. Niepokoją chwilowe spadki wydajności do naprawdę niskiego poziomu. W pewnej chwili myślałem, że to dysk twardy nawala, ale sprawdziłem jak się sprawy mają na drugim komputerze i napotkałem podobny problem. Okazuje się, że gra przez pierwsze parę minut od uruchomienia po prostu lubi się sporadycznie tak zachowywać. Ta niedogodność na pewno zostanie usunięta w ostatecznej wersji gry.

Po wyłączeniu synchronizacji pionowej wartości maksymalne w przypadku GTX 580 oraz HD 6970 przekraczały czasami próg 100 klatek na sekundę. Diablo 3 beta działa poprawnie nawet na GTX 260, który został podany jako przykładowa karta w wymaganiach minimalnych. Co ciekawe znacznie lepiej od niego poradził sobie GTX 450.

Diablo 3 beta
1920x1200, wysokie

 

Radeon HD 6950 96
76
Radeon HD 6970 95
78
GeForce GTX 580 94
46
GeForce GTX 480 93
53
Radeon HD 6850 92
68
GeForce GTX 560 Ti 92
56
GeForce GTX 470 90
52
Radeon HD 6870 90
37
GeForce GTX 460 85
42
GeForce GTX 260 73
54
Radeon HD 5750 63
45
GeForce GTS 450 60
49
Radeon HD 5770 58
45
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Redukcja poziomu cieni oraz wygładzania krawędzi stabilizuje nieco sytuację z minimalną ilością klatek. Jak widać na wykresie w dalszym ciągu występują dość mocne wahania i dochodzi do sytuacji, w których wynik GTX 260 jest wyższy od GTX 580. Nie jest to jednak coś, co w jakikolwiek sposób mogłoby utrudniać grę.

CPU

Diablo 3 beta
1920x1200, maksymalne

Intel Core i5 750
4 rdzenie @3,7 GHz
90
49
Intel Core i5 750
3 rdzenie @3,7 GHz
100
93
Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz
95
78
Intel Core i5 750
1 rdzeń @3,7 GHz
70
49
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2,66 GHz
80
24
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2,66 GHz
86
39
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2,66 GHz
83
36
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2,66 GHz
38
19
  
Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz
68
8
Intel Core i5 750
3 rdzenie @2 GHz
87
54
Intel Core i5 750
2 rdzenie @2 GHz
69
32
Intel Core i5 750
1 rdzeń @2 GHz
20
4
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Testy procesora również wypadły dość intrygująco. Okazało się bowiem, że beta gry Diablo 3 niespecjalnie lubi się z czterema rdzenia procesora Intel Core i5 750. Zdecydowanie najlepiej kształtują się wyniki osiągane po wyłączeniu jednego rdzenia. Rozgrywka przy maksymalnym poziomie ustawień w chwili, gdy w środku drzemie jednordzeniowiec jest raczej drogą przez mękę. No chyba, że będzie to jednordzeniowiec o taktowaniu co najmniej 2,66 GHz. Różnica w wydajności pomiędzy dwoma a trzema rdzeniami jest niewielka. Jesteśmy ciekawi czy w chwili swojej premiery Diablo 3 również preferowało będzie trzyrdzeniowce nad procesorami z większą liczbą sprzętowych rdzeni.

Vintage

Diablo 3 beta
1280x720, najniższe

8600 GT OC 54
9
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Trudno powiedzieć, by 8600 GT w jakikolwiek sposób radził sobie z Diablo 3 beta nawet przy minimalnej ilości detali. Nie pomogło nawet zmniejszenie rozdzielczości do minimalnego naszym zdaniem rozsądnego poziomu 1280x720 pikseli. Spadki płynności są bardzo częste i momentami uniemożliwiają rozgrywkę.

RAM

Diablo 3 beta 1920x1200
1920x1200, maksymalne

4 GB @1600 MHz 51
34
4 GB @1333 MHz 51
34
2 GB @1600 MHz 52
32
2 GB @1333 MHz 52
32
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Diablo 3 nie rości sobie wielkich wymagań z tytułu pamięci RAM. Trudno się temu dziwić. Platforma z czterema, jak i dwoma gigabajtami pamięci radziła sobie dokładnie tak samo dobrze. Nic tylko się cieszyć.