Gry

Wstęp do testów - ustawienia graficzne

przeczytasz w 2 min.

Opcje graficznie nie są tak ograniczone jak można by się było spodziewać. Względem poprzedniej części zaliczono naprawdę pokaźny skok. :-) Najnowszy patch do wersji beta dodał jeszcze parę opcji na poszczególnych listach. I tak możemy mieć wpływ na jakość tekstur, jakość cieni, fizykę w grze, drobne elementy otoczenia, antyaliasing oraz zredukowanie efektów cząsteczkowych. Największy wpływ na szybkość animacji ma wyłączenie cieni.

Zastosowany silnik graficzny nie jest wymagający nawet dla starszych układów, ale nie oferuje też oprawy graficznej, która mogłaby dziś na kimkolwiek zrobić wrażenie. To co widzimy na ekranie wygląda co najwyżej poprawnie. Do hack'n'slasha jakim jest Diablo 3 w zupełności wystarcza. Efekty rzucanych czarów prezentują się całkiem okazale, a otoczenie w efektowny sposób reaguje na poczynania graczy.

Oto jak gra prezentuje się na poszczególnych poziomach detali:

ustawienia ogólne - wysokie
wysokie
ustawienia ogólne - srednie
śrenie
ustawienia ogólne - niskie
nisie
 

Texture quality (low, high) - zmiana wpływa na rozdzielczość i ostrość otaczających gracza tekstur. W praktyce ma zerowy wpływ na wydajność. W teorii ustawienia niskie wymagają karty z 256 VRAM, wysokie z 512 VRAM.

Texture quality - low
low
Texture quality - high
high

Shadow quality (off, low, medium, high) - w zależności od poziomu możemy wybrać cienie dynamiczne na całym ekranie, jedynie cień dynamiczny bohatera, tudzież cienie w niskiej jakości. Zredukowanie poziomu cieni pozwala w znaczny sposób poprawić wydajność na słabszych kartach.

Shadow quality - off
off
Shadow quality - low
low
Shadow quality - medium
medium
Shadow quality - high
high

Physics (low, high) - jak sama nazwa wskazuje jest to opcja odpowiadająca za natężenie symulacji fizyki w grze. Przy słabszym procesorze wysokie ustawienia potrafią nieźle namieszać i uczynić z gry prawdziwy pokaz slajdów.

Clutter Density (off, low, medium, high) - zmiana poziomu ilości drobnych elementów otoczenia takich jak trawa. Ustawianie niższych wartości nie ma sensu, gdyż zysk wydajnościowy jest zerowy.

Clutter Density - off
off
Clutter Density - high
high

Anti-Aliasing (off, on) - po prostu wygładzanie krawędzi. Niewielki wpływ na wydajność, spory na doznania estetyczne.

Anti-Aliasing - off
off
Anti-Aliasing - on
on

Low FX (off, on) - pozwala zredukować liczbę renderowanych efektów cząsteczkowych. Włączać jedynie przy naprawdę słabych kartach (jak 8600 GT).