Karty graficzne

Testy - 3DMark i gry

przeczytasz w 1 min.

Pamięci Thermaltake Toughram RGB 3200 MHz porównaliśmy do dwóch słabszych ustawień, symulujących tańsze zestawy: 2133 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35) i 2666 MHz (przy opóźnieniach CL15-15-15-35).

3DMark Time Spy

3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik ogólny

3200 MHz / CL16-18-18-38 9289
2666 MHz / CL15-15-15-35 9276
2133 MHz / CL15-15-15-36 9213

3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik testu procesora

3200 MHz / CL16-18-18-38 9882
2666 MHz / CL15-15-15-35 9688
2133 MHz / CL15-15-15-36 9346

3DMark Fire Strike

3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik ogólny

3200 MHz / CL16-18-18-38 23397
2666 MHz / CL15-15-15-35 23030
2133 MHz / CL15-15-15-36 22865

3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik testu procesora

3200 MHz / CL16-18-18-38 24592
2666 MHz / CL15-15-15-35 24242
2133 MHz / CL15-15-15-36 24077

Ogólne wyniki nie pokazują dużej różnicy przy zastosowaniu pamięci 3200 MHz. Różnica jako tako jest widoczna dopiero przy składowej procesora - w teście Time Spy sięga kilku procent.

Far Cry 5

Far Cry 5 - 1920 x 1080 Ultra (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej

3200 MHz / CL16-18-18-38 119
91
2666 MHz / CL15-15-15-35 114
88
2133 MHz / CL15-15-15-36 103
79

Far Cry 5 potrafi wykorzystać szybsze pamięci - zmieniając moduły 2666 MHz na 3200 MHz, średnia liczba klatek wzrosła o 5 fps. Przy porównaniu do modułów 2133 MHz różnica wynosi aż 16 fps.

Wiedźmin 3

Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej

3200 MHz / CL16-18-18-38 137
121
2666 MHz / CL15-15-15-35 129
114
2133 MHz / CL15-15-15-36 116
103

Jeszcze lepiej to wygląda w grdze Wiedźmin 3 - pamięci 3200 MHz pozwoliły zwiększyć średnią płynność o 8 fps względem modułów 2666 MHz i o 21 fps względem modułów 2133 MHz.

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Najwyższe (DirectX 12)
[fps] więcej = lepiej

3200 MHz / CL16-18-18-38 134
92
2666 MHz / CL15-15-15-35 127
89
2133 MHz / CL15-15-15-36 115
80

Bardzo dobrze to wygląda też w najnowszej części Tomb Raidera - zastosowanie pamięci 3200 MHz zwiększyło płynność o 7 fps w względem modułów 2666 MHz i o 19 fps względem modułów 2133 MHz.

World War Z

World War Z - 1920 x 1080 Ultra (Vulkan)
[fps] więcej = lepiej

3200 MHz / CL16-18-18-38 170
140
2666 MHz / CL15-15-15-35 170
139
2133 MHz / CL15-15-15-36 168
138

World War Z nie wykazał dużej różnicy po przejściu na szybsze pamięci - różnica wynosi 1/2 fps, więc w zasadzie jest pomijalna.