Karty graficzne

Aquamark 3 - Aquanox 2 DirectX 9.0

Aquamark 3, a konkretnie jego silnik krass, również nie korzysta z możliwości ShaderModel 3.0, bowiem obsługuje model cieniowania zgodny z założeniami DirectX 9.0b, a więc maksymalnie 2.0. Na wyniki kart w znikomym stopniu mają także wpływu dodatkowe technologie UltraShadow nVidii. Liczy się głównie wysoka szybkość wypełniania pikseli i dobra wydajność geometryczna.

W rozdzielczości 1600x1200 dobrze radzą sobie GPU dysponujące 16 potokami renderującymi, a także jedyny 12-potokowy Radeon X800. GeForce 6800 (12-potokowy) przy cenie wyższej od X800, wypada raczej słabo.
Generalnie 6800 trochę rozczarowuje. Przy zegarze GPU 325MHz i 12-potokach renderujących (wydajność 3900 MP/s) miejscami przegrywa nawet z 6600 GT! (GPU=500MHz x 8-potoków = 4000 MP/s).
Do gry w rozdzielczości 1280x1024 nadają się już Radeony z serii X700.

Do rozdzielczości 1024x768 optymalnymi kartami wydają się być GeForce 6600. W 800x600 całkiem nieźle poradzą sobie GeForce 6200 i Radeon X600Pro.