
Prezentujemy wyniki karty graficznej po podkręceniu. To darmowy sposób zwiększenia wydajności karty graficznej, który zależy od kilku czynników, m.in.: wydajności chłodzenia, napięć zasilających, jakości zastosowanych podzespołów, czy konkretnego egzemplarza karty.
Nasze próby

Karta już standardowo ma wyższe parametry niż sugeruje producent chipu – AMD. Zamiast 800/1250 MHz, Gigabyte Radeon 7950 Windforce X3 taktowany jest z częstotliwością 900/1250 MHz. Nasze dalsze próby w podkręcaniu skończyły się na wartościach 1100 MHz dla rdzenia i 1575 MHz dla pamięci RAM przy niewielkim podniesieniu napięcia Vcore z 1,093 do 1,181 V. W porównaniu do innych autorskich Radeonów 7950 jest to naprawdę dobry rezultat. 
 
Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) |  47  37 | 
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) |  45  23 | 
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) |  44  24 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (@1100/1575) |   35	+	7   21	+	5 | 
| GeForce GTX 670 2GB (@1065/1762) |   36	+	4   26	+	3 | 
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) |  40  28 | 
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) |  39  22 | 
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) |  36  26 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) |  35  21 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (@900/1100) |   33	+2   23+2 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) |  33  23 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Dirt 3 - DX11 - Norwegia
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) |  71  65 | 
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) |  67  60 | 
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) |  65  59 | 
| GeForce GTX 670 2GB (@1065/1762) |   58	+	4   52	+	3 | 
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) |  58  52 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (@1100/1575) |   45	+	12   43	+	10 | 
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) |  56  52 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (@900/1100) |   49+2   44+2 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) |  49  44 | 
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) |  48  45 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) |  45  43 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Hard Reset - DX9
2560x1600, Ultra, AA x4, AF x16
GeForce GTX 670 2GB (@1065/1762) 27 44 2 2
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) |  57  39 | 
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) |  51  32 | 
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) |  47  31 | 
| GeForce GTX 670 2GB (@1065/1762) |   44	+	2   27	+	2 | 
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) |  44  27 | 
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) |  44  24 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (@1100/1575) |   38	+	3   22	+	3 | 
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) |  40  25 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) |  38  22 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (@900/1100) |   35+2   24+2 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) |  35  24 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Przyrost wydajności po przetaktowaniu karty Gigabyte jest naprawdę odczuwalny. Wystarczy włączyć jakąkolwiek grę w najwyższych detalach, aby zauważyć większą liczbę kl./s. Dirt 3 wreszcie zaczął być grywalny w rozdzielczości 2560x1600, a w Crysis 2 już nie dokuczały tak znaczne spadki wyświetlanych klatek. Najsłabiej na wyższą częstotliwość akceleratora zareagował Hard Reset, gdzie w przygotowanym przez nas teście odnotowaliśmy o 3 kl./s więcej.
Pobór prądu

Pomiaru energii dokonaliśmy przy pomocy watomierza. Poniższe wartości dotyczą całej platformy testowej (oprócz monitora, głośników, drukarki, itd.).
Pomiar w trybie spoczynku odbywał się przy uruchomionym systemie operacyjnym, w którym była włączona przeglądarka Firefox z dwiema zakładkami oraz program muzyczny Foobar. Natomiast "obciążenie" sprawdzaliśmy podczas zapętlonego testu w grze Crysis (1920x1080).
Pobór prądu - Spoczynek
Pulpit, Firefox, Foobar [W]
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) |  109 | 
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) |  110 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) |  111 | 
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) |  114 | 
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) |  114 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) |  128 | 
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) |  137 | 
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) |  147 | 
Opisywana karta graficzna w trybie spoczynku miała zbliżony pobór prądu, co inne konstrukcje wykorzystujące serię Radeon 7900.
Pobór prądu - Obciążenie
Crysis [W]
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) |  270 | 
| XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) |  280 | 
| GeForce GTX 670 2GB (915/1500) |  280 | 
| NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) |  307 | 
| Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) |  338 | 
| Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) |  380 | 
| Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) |  480 | 
| AMD HD 6990 4GB (880/1250) |  490 | 
Po uruchomieniu wymagających gier cała platforma z Gigabyte Radeon 7950 Windforce X3 pobierała ok. 270 W. Różnice w stosunku do autorskiego GeForce GTX 580 firmy Zotac są wręcz zdumiewające, tym bardziej że w testach to Radeon dzierżył palmę pierwszeństwa. Jak na oferowaną wydajność, karta firmy Gigabyte (jak i zresztą HD 7950 innych producentów) ma dobry stosunek wydajności do poboru energii.
Pobór prądu - Obciążenie O/C
Crysis [W]
| GeForce GTX 670 2GB (@1065/1762) |  291 | 
| NV GeForce GTX 680 2GB (@1130/1740) |  320 | 
| XFX HD 7950 3GB BE DD (@1070/1575) |  330 | 
| Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (@1100/1575) |  350 | 
| Asus HD 7970 3GB TOP (@1125/1575) |  400 | 
| Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (@900/1100) |  480 | 
| Gigabyte GTX 590 3GB (@650/921) |  505 | 
| AMD HD 6990 4GB (@940/1500) |  545 | 
Po podkręceniu i podniesieniu napięcia zasilającego rdzeń Gigabyte Radeon 7950 Windforce X3 wraz z komputerem testowym pobierał już ok. 350 W. A zatem różnica 80 W w stosunku do standardowych ustawień akceleratora.



