Karty graficzne

Testy: Deus Ex: Human Revolution, Dirt 3, Hard Reset

Deus Ex - Human Revolution

Deus Ex - Human Revolution 

Deus Ex - Human Revolution - DX11
1920x1080, Maks. Detale, FXAA, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 127
109
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 114
96
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 112
102
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 110
87
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 108
94
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 101
91
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 99
89
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 82
73
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Deus Ex: Human Revolution - DX11
2560x1600, Maks. Detale, FXAA, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 82
76
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 73
65
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 70
64
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 67
61
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 63
58
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 60
55
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 58
54
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 51
47
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Deus Ex: Human Revolution to jedna z niewielu nowszych gier, która działa naprawdę dobrze w większych rozdzielczościach niż 1920x1080. Bohater dzisiejszego artykułu spisał się w takich warunkach bardzo dobrze. Jak widać na powyższych wykresach, jego wydajność stała na wyższym poziomie od podkręconego GeForce’a GTX 580 i w zasadzie identycznym jak układu GTX 670.

 

Dirt 3

Dirt 3

Dirt 3 - DX11 - Norwegia
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x1

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 99
90
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 97
87
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 94
82
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 89
82
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 82
77
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 71
66
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 71
66
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 68
62
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dirt 3 - DX11 - Norwegia
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 71
65
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 67
60
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 65
59
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 58
52
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 56
52
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 49
44
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 48
45
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 45
43
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Pora na wyścigi samochodowe. Dirt 3 już pewnie niedługo doczeka się następcy, ale póki co świetnie nadaje się do testów najnowszych akceleratorów. Najpotężniejsze karty dają sobie radę z rozdzielczością 1920x1080, lecz już w wyższej, tj. 2560x1600, niektóre z nich generują zbyt mało kl./s. A to przekłada się na niższy komfort zabawy. Gigabyte Radeon 7950 Windforce X3 jest szybką kartą w rozdzielczości Full HD, lecz w wyższym trybie Dirt 3 był już na granicy płynności. Z kolei w grach wyścigowych utrata płynności jest odczuwalna i wpływa na prowadzenie auta.

 

Hard Reset

Hard Reset 

Hard Reset - DX9
1920x1080, Ultra, AA x4, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 99
74
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 95
68
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 88
58
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 82
57
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 76
52
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 68
47
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 67
46
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 67
46
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Hard Reset - DX9
2560x1600, Ultra, AA x4, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 57
39
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 51
32
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 47
31
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 44
27
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 44
25
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 40
25
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 38
22
Zotac GTX 580 3GB AMP! (815/1026) 35
24
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Zobaczyć, jak najdroższe i najlepsze karty graficzne wyświetlają kl./s na granicy płynności, w dodatku w polskiej grze – bezcenne. :-) Taki jest Hard Reset, w którym co chwilę staczamy bitwy z ogromną liczbą przeciwników. Wówczas wymagane jest ok. 40-50 kl./s w celu utrzymania dostatecznego komfortu z grania. Nasz bohater bez większych kłopotów radzi sobie w trybie Full HD, oferując identyczną wydajność jak podkręcony GeForce GTX 580, choć w porównaniu do ostatniej nowości „zielonych” uzyskuje zauważalnie słabsze wyniki. Po podniesieniu poprzeczki i przejściu do trybu 2560x1600, w przygotowanym przez nas teście liczba kl./s często spadała do 22.